Lars Boom duikt begin oktober al het veld in

Door , zondag 22 september 2019 om 10:02
Lars Boom duikt begin oktober al het veld in

©Cor Vos

Met het einde van de Ronde van Slowakije zat ook het wegseizoen van Lars Boom erop. Maar van veel vakantie is geen sprake, want Boom zal deze winter een gevuld veldritprogramma afwerken. Op 5 oktober begint hij eraan in Meulebeke.


Lars Boom wisselt van shirt. Hij ruilt zijn Roompot-Charles outfit in voor een van Charles, wat hij ook in januari droeg in de crossen die hij reed. Opvallend: Boom duikt deze winter veel sneller het veld in dan de voorbije jaren. Deels omdat dat contractueel zo is vastgelegd (Boom moet minstens 10 crossen afwerken in Charles-shirt), deels omdat hij ook zelf opnieuw meer zin heeft in veldrijden.

De voormalige wereldkampioen begint eraan op zaterdag 5 oktober in de Ethias Cross van Meulebeke. Voorlopig staan ook al de wedstrijden van Kruibeke (Ethias Cross, zaterdag 12 oktober), Gieten (Superprestige, zondag 13 oktober), Ardooie (donderdag  17 oktober) en de Nacht van Woerden (dinsdag 22 oktober) op zijn programma. In die Nacht van Woerden zal trouwens ook Mathieu van der Poel zijn CX-seizoen aanvatten.

Duik met WielerFlits-veldritgids het CX-seizoen in

Dit artikel delen:

39 Reacties

hanzul 22 september 2019 om 10:17

Zal hij ook wel moeten. Zal na het nieuwjaar wel bij een kleine ploeg uit België gaan crossen. Kan hij nog een prima boterham mee verdienen. Iets wat op de weg lastig zal worden

Glorious 22 september 2019 om 10:20

Lars is de laatste 5 jaar met maar 1 ding bezig en dat is geld.

leegloper 22 september 2019 om 10:29

Doen wel meer mensen op hun werk.

A.M.M. Jonkers 22 september 2019 om 10:36

@ Glorious:
+ 1

JaBo 22 september 2019 om 10:59

Beetje kortzichtig. Bij voetballers vinden we dit allemaal normaal. Tenslotte is hij beroepswielrenner dit betekend dus dat hij met wielrennen zijn geld moet verdienen.

Oblomov 22 september 2019 om 12:37

Dat verklaart waarom hij die strandraces rijdt. Zal de tonnen wel hebben binnengeharkt met die Europese titel…

kielabokki 22 september 2019 om 13:31

Topsport is niet voor mietjes. Veel reageerders willen dat er echter wel van maken.

Beekman 22 september 2019 om 10:24

Tja een triest einde van een toptalent wat er niet uitgekomen is.

wiebipedia 22 september 2019 om 12:05

Toegegeven, de laatste jaren was het vaak niet veel soeps. Maar om nou te zeggen dat zijn talent er nooit uitgekomen is. Wat een palmares heeft deze man bij elkaar gereden. In een ander land dan Nederland zou hij op handen gedragen worden

Guushovd 22 september 2019 om 12:24

@wiebipedia
Het enige dat typisch Nederlands is, is van alles zeggen dat het typisch Nederlands is (en zelfs dat is mogelijk niet typisch Nederlands). Eerder menselijk.

wiebipedia 22 september 2019 om 17:24

@guushovd

Gelukkig zeg ik dan ook nergens dat dit typisch Nederlands is. Echter hoort Boom qua palmares wel gewoon bij een klein percentage renners in de wielergeschiedenis. Bovendien ook nog in verschillende disciplines

Olly 22 september 2019 om 10:26

In mijn optiek is dit ook de enige mogelijkheid van LB om ooit nog in conditie te komen, en wederom een renner van enig niveau te worden. Nu doorbijten Lars en dan weer wat sympathie vergaren.

limburgia 22 september 2019 om 13:28

Als maar niet in de uitslag achter de naam Lars Boom komt te staan KNV ( kon niet verder ).

leegloper 22 september 2019 om 10:28

Lars Boom heeft voor volgend seizoen nog geen nieuw contract toch? Ik ben benieuwd wat de volgende stap zijwaarts* gaat worden.
*: https://www.wielerflits.nl/nieuws/lars-boom-naar-roompot-charles/

Scott Sunderland 22 september 2019 om 10:41

Misschien zou hij de rol van wegkapitein voor MvdP bij Corendon in het voorjaar kunnen overnemen van Devolder ofzo. Stijn Devolder staat ook nog niet bevestigd voor 2020. Maar ik weet niet of Boom het zou kunnen vinden met Mathieu, wat dan wel essentieel is. In ieder geval zou Boom dan in een dienende rol fietsen.

Doswielos 22 september 2019 om 10:56

Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Boom komt bij mij niet over als de grootste teamplayer. Dan zie ik eerder een Pieter Weening aangetrokken worden als vervanger van Devolder. Kan die ook nog een beetje voor zichzelf rijden in andere etappekoersen.

flitsvolger 22 september 2019 om 10:51

Ik denk dat het ook de enige manier is voor Lars om nog wel eens wat te winnen (op de weg en/of in het veld), door een zo lang mogelijk seizoen in het veld af te werken en daar misschien zo af en toe te winnen (Mathieu van der Poel kan ook niet overal bij zijn of winnen).

Gebruikersnaam 22 september 2019 om 11:05

Ik denk dat de 2019-versie van Boom alleen maar een cross gaat winnen als hij David van der Poel-gewijs gaan meedoen aan klassementscrossen in Tsjechië of Zwitserland.

IlPirata 22 september 2019 om 10:53

Volgend jaar Lars naar het uitzendbureau? Of zal er nog een ploeg toehappen? (Gun hem het beste overigens)

Into 22 september 2019 om 11:37

Idd een haantje met (te?) veel talent dat meer uit zijn carrière had kunnen halen maar hoe dan ook een klasbak;

wereld kampioen veldrijden
nederlands kampioen veldrijden (6? x)
nederlands kampioen op de weg
touretappe
eneco tour
tour of britian 2x

Daarnaast vind ik het juist voor hem spreken dat hij door blijft gaan. Dat laat toch wel zien dat hij van de sport geniet.

wiebipedia 22 september 2019 om 12:06

Vuelta

Baik-Baik 22 september 2019 om 11:39

Hopelijk kan hij nog een mooi seizoen in het veld rijden en zijn carrière op een waardige manier afsluiten.

EricV 22 september 2019 om 11:40

Ik ben er van overtuigd dat een Lars in vorm nog altijd een toegevoegde waarde is voor de meeste teams. Alleen krijg je de indruk dat hij er zelf niet zoveel zin meer in heeft om op dat niveau te komen

Vincent Lacressonniere 22 september 2019 om 11:44

hup Lars!

Kelder is de Man 22 september 2019 om 14:42

+Veel

Jan Blokland 22 september 2019 om 11:49

Heeft natuurlijk toch wel veel pech gehad met zijn gezondheid de laatste jaren. Hij is uiteindelijk nooit meer op niveau gekomen. In het veld zie ik hem dat ook niet doen. Top 15 zal moeilijk haalbaar worden vrees ik.

havana 22 september 2019 om 11:58

Lars had zoveel meer uit zijn carrière kunnen halen.

Mark 22 september 2019 om 12:15

Hoe dan?

Henk 22 september 2019 om 13:56

Door 100% voor de sport te leven. Zie je juist wel meer bij de echte toptalenten. Het komt allemaal te gemakkelijk. Ook zonder er alles voor over te hebben.

west 22 september 2019 om 12:02

Een seizoen volle bak op veldrijden mikken en gewoon alles rijden en dan maar hopen dat er nog ergens een contract uit rolt lijkt mij…

vanSpringel 22 september 2019 om 12:08

‘Keep up the fight’ ! Lars.

Poeksel 22 september 2019 om 12:15

Wellicht dat de redactie de volgende keer zelf de standaardreacties onder een nieuwsbericht over Lars Boom kan plaatsen. Dat scheelt de bovenstaande mensen weer tijd.

Samlambeej 22 september 2019 om 12:41

Zijn eigen grootspraak heeft mensen doen geloven dat er meer in zat.
Het verschil tussen een goeie coureur en een wereldcoureur? Een wereldcoureur staat er het hele seizoen, zijn hele carrière lang. Wat is dan talent? Ze hebbe allemaal talent. Vroegrijp, dat wel.

Jorco 22 september 2019 om 13:01

Even alleen zijn overwinningen:
Top results
GC Eneco Tour (’12)
2x GC Tour of Britain (’17, ’11)
GC Tour of Belgium (’09)
Stage Tour de France (’14)
GC Volta ao Santarém (’06)
GC Ster ZLM Toer GP Jan van Heeswijk (’13)
Stage Vuelta a España (’09)
Grote Prijs Jef Scherens – Rondom Leuven (’10)

SnellePelle 22 september 2019 om 14:19

Als ik de verhalen moet geloven heeft Lars 1 groot probleem gehad in zijn carrière en dat zou zijn vrouw moeten zijn.

Zijn carrière draait om haar gat in de hand maar ze heeft hem ook liever op de bank zitten om met de kindjes te spelen zodat zij lekker social media foto’s kan maken.

Uiteraard heb ik dit allemaal van horen zeggen en heb ik dit niet van dichtbij waargenomen.

Welleke 22 september 2019 om 14:43

Volgens mij is SnellePelle stiekem een insider ;-) Ik zeg meer van dit soort roddel en achterklap op Wielerflits, de obligate reacties kennen we nu wel dit is het echte werk!

kielabokki 22 september 2019 om 14:57

Daar hoef je geen insider voor te zijn, daar doet mevrouw zelf wel uitvoerig verslag van.

wielerman 23 september 2019 om 15:13

De fietsen staan iig al te koop ;)