Lammertink: “De benen konden gewoon niet meer”

zondag 10 mei 2015 om 10:55
Lammertink: “De benen konden gewoon niet meer”

Foto: Marcel Koch

Maurits Lammertink was zaterdag erg dichtbij de eerste zege voor Roompot Oranje Peloton. De Nederlander werd in de Vierdaagse van Duinkerke pas op tweehonderd meter van de aankomst bijgehaald door Omar Fraile. “Hij had een mooi richtpunt aan mij, waar hij naartoe kon rijden”, aldus Lammertink op zijn website. “Ik probeerde hem nog op te vangen, maar ik had alles gegeven in mijn aanval en de benen konden gewoon niet meer.”

De 24-jarige renner plaatste zijn aanval op negen kilometer van het einde. “Ik ging er op de voorlaatste klim vandoor. Toen zag ik namelijk dat de controle weg was en de mannen uit de top van het klassement konden niet meer. Ik heb alles gegeven om een mooie voorsprong bijeen te rijden, maar helaas was het net niet genoeg.”

Vandaag staat de laatste etappe in de Vierdaagse van Duinkerke op het programma.

Dit artikel delen:

9 Reacties

maklukzat 10 mei 2015 om 11:08

Goed gereden. De beste renner bij Roompot. En er zit nog groeimarge in.

Chaba 10 mei 2015 om 11:12

Slim geanticipeerd maar met dat soort dingen moet het ook een beetje meezitten. Er was er gewoon één sterker uiteindelijk maar het gaat nog wel een keer lukken als ik zie hoe hij zich ontwikkelt.

BlancoProCycling 10 mei 2015 om 11:44

Toch wel sterk gereden, net als in de Brabantse Pijl.
Volgend jaar WorldTour? Of heeft hij een doorlopend contract?

Marmaris 10 mei 2015 om 12:10

@BPC
Na dit seizoen loopt zijn contract nog één jaar door. Daarna zie ik hem als een mooie versterking voor Lotto-Jumbo.

Nick Doup 10 mei 2015 om 12:11

Zo had ik Roompot voor het seizoen in gedachten. In de wat kleinere koersen (niet WT) in de finales meespelen en aanvallen voor de zege, jammer dat het gisteren dan net niet lukte voor Lammertink. Hopen dat vandaag Kreder goed afgezet wordt, dan zit een goede klassering er zeker in.

@BPC
Hij heeft een tweejarig contract getekend, tot eind 2016.

Wheely 10 mei 2015 om 12:18

Eigenlijk wel fijn dat hij volgend jaar nog bij Roompot rijdt, hij en Kreder zijn toch de speerpunten tot nu toe.

sven241 10 mei 2015 om 12:23

Goed jaar voor die jongen. Telde de zege al bijna, maar die zege zit eraan te komen.

ghostwriter 10 mei 2015 om 13:21

Lammertink heeft een tweejarig contract maar mag geloof ik na één jaar vertrekken als er een WT ploeg komt.

kampie 10 mei 2015 om 15:56

Kudo’s voor Lammertink

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair