Kruijswijk ziet verbetering: “Het ging niet slecht”

Door , woensdag 24 augustus 2016 om 08:59
Kruijswijk ziet verbetering: “Het ging niet slecht”

George Bennett met Steven Kruijswijk - foto: Sirotti

Steven Kruijswijk kende na een moeilijke derde etappe, met veel tijdverlies bij de eerste aankomst bergop, een betere vierde etappe. De kopman van LottoNL-Jumbo verloor 34 seconden op de concurrentie, maar haalt de optimistische punten naar boven. “Ik voelde me beter dan gisteren. Dat is positief”, zei hij na de etappe in het persbericht van de ploeg.

‘Niveau halen dat ik voor ogen had’
“Ik had niet verwacht dat ik wel ineens bij de besten zou blijven”, erkent Kruijswijk, “maar het ging niet slecht. Als dit zich zo doorzet, kan ik in de loop van de Vuelta het niveau halen dat ik voor ogen had.” In het algemeen klassement staat de Brabander nu op 3.10 van leider Darwin Atapuma. Op de overige klassementsfavorieten is zijn achterstand ongeveer twee en een halve minuut.

Ploegleider Jan Boven wist niet hoe Kruijswijk de slotklim naar San Andrés de Teixido zou aanvangen. Na de derde etappe heerste onzekerheid, vertelt hij in het persbericht. “Het was wat minder steil en explosief, maar onderaan de slotklim werd er wel meteen volle bak gereden. Daar heeft Steven het lastig gekregen, maar hij is rustig gebleven en heeft zich gefocust op de beklimming.”

Battaglin ziet weer kansen
Namens LottoNL-Jumbo zat Enrico Battaglin mee in de ontsnapping gisteren. De Italiaan werd uiteindelijk zesde. “Het was een zware dag voor mij. Het was een lastige etappe. Ik heb gedaan wat ik kon op de laatste beklimming. Mijn benen voelen goed en ik heb vertrouwen in mezelf”, aldus Battaglin, die voor de vijfde etappe ook kansen ziet: “Dat wordt ook een interessante rit voor mij.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

robotour 24 augustus 2016 om 09:03

Benieuwd hoe het zal zijn na de volgende Muur;)

Wheely 24 augustus 2016 om 09:19

Kruijswijk wordt alleen maar beter. Een hoop andere mannen gaan in de derde week echt wel merken dat ze de tour hebben gereden.

Omhoog73 24 augustus 2016 om 09:20

Kruissie kan zich nog wel verbeteren.
Maar is de foto hierboven van gisteren of van eergisteren?
Als hij van gisteren was zie ik niet veel verbetering qua lichaamstaal!

Edit redactie: Foto is aangepast. Nu de foto van etappe 4

Betancur, Quintana, Sagan 24 augustus 2016 om 09:20

Hij trapte gemiddeld meer Watt dan op die korte steile klim, biedt dus perspectief

maklukzat 24 augustus 2016 om 09:31

Hij trapte inderdaad een goeie 20 watt meer op die slotklim. Zal zich daar aan vast moeten houden. Nog 20 watt erbij en hij zit in de buurt van de klassementsmannen.

LyndaLid 24 augustus 2016 om 09:31

Wat is Battaglin toch een heerlijke aanwinst. Die hebben we zeker niet voor het laatst gezien gisteren! Had overigens in zijn Giro-vorm wel meer kans gemaakt gisteren, toen klom ie echt goed.

flashke 24 augustus 2016 om 09:41

In principe zou hij nu geen tijd meer mogen verliezen tot aan etappe 8. Die is pas zaterdag, dan zou hij toch al weer moeten meekunnen met de laatste 10 in de groep der favorieten.

Komi 24 augustus 2016 om 09:52

Het is ook meteen een zwaar begin van de Vuelta. Hopelijk sterke benen in het weekend! En Gesink staat nu op genoeg achterstand voor een vroege vlucht. Benieuwd wat die kan in een ontsnapping.

elrio 24 augustus 2016 om 10:44

Ik snap niet waarom Kruijswijk niet de tour wil rijden, lijkt mij toch de ideale ronde voor hem. Het is nl. de typische ronde waar in de eerste week geen vervelende ritten zitten.

Lombarda 24 augustus 2016 om 10:54

Mooi dat het beter gaat. Nu nog de bevestiging in de uitslagen.

jooprioolpijp 24 augustus 2016 om 11:06

@elrio In de tour zitten traditioneel alleen maar vervelende ritten in de eerste week :-) Maar je hebt gelijk, dat is goed voor diesels. Misschien een onderwerp voor een poll, de beste ronde voor Kruijswijk?

molovin 24 augustus 2016 om 11:28

Tegen de tijd dat hij zijn goede benen terugheeft staat die op 4 minuten, veel te laat om nog een klassement te rijden. Ze laten hem niet meer ontsnappen

Melkzuur 24 augustus 2016 om 11:41

Grappige foto. Moet je eens zien waar Lotto en Jumbo staat op het truitje van Bennett en dat vergelijken met Kruiswijk. Het lijken wel andere truitjes.

konipen 24 augustus 2016 om 12:16

Bij Kruiswijk staat de tekst op zijn schouders. Hebben ze misschien bewust zo gedaan, ivm des renners brede schouderpartijen.

assen 24 augustus 2016 om 12:20

Zijn zelfde truitjes – Steven is gewoon zo breed?

Geraint 24 augustus 2016 om 12:28

Kruiswijk heeft een truitje en broek en terwijl Bennett met een pak uit één stuk rijdt. Valt me op dat bij dergelijk racepakken de schouders vrijwel nooit bedrukt zijn. Ook niet van andere merken zoals bv. Bioracer.

Thailand 24 augustus 2016 om 13:03

@ assen, haha. zeker, de brede kledinghaak ;-)

Zou mooi zijn als hij nog kan verbeteren, heeft inmiddels al wel een serieuze achterstand te pakken. Ach als hij net als in de giro 4 min wegrijdt bij de rest sluit hij straks weer keurig aan in het klassement ;-)

StonedCamel 24 augustus 2016 om 13:06

@Geraint:
Ik denk dat dat met het materiaal te maken heeft. Het pak van Bennett is een snelpak en die hebben vaak heel dun elastisch materiaal op de schouders, als dat rekt (lees: iemand heeft brede schouders) dan wordt de tekst vervormd en dat is niet altijd mooi.

rvb 24 augustus 2016 om 13:15

Kom op kruisraket. Super wonder power tanken en ontbranden.

aoyen 24 augustus 2016 om 13:25

@elrio, in de Tour komt hij renners tegen veel beter zijn dan hem