Kruijswijk en Hofstede herstellen nog: “Het gaat de goede kant op”

maandag 26 augustus 2019 om 18:42
Kruijswijk en Hofstede herstellen nog: “Het gaat de goede kant op”

foto: Cor Vos (archief)

Steven Kruijswijk is nog niet volledig hersteld van zijn valpartij in de ploegentijdrit van de Vuelta a España. Dat geeft Jumbo-Visma-ploegleider Grischa Niermann aan na afloop van de derde etappe. Ook Lennard Hofstede heeft nog last. “Maar het gaat de goede kant op”, zegt Niermann.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Kruijswijk en Hofstede zijn de derde etappe naar Alicante wel goed doorgekomen. De klassementsrenner finishte in het peloton. Hofstede kwam als 175ste en laatste over de streep, in een groepje op 10.50 minuut van ritwinnaar Sam Bennett.

Tony Martin was in de slotfase belangrijk voor kopman Primoz Roglic, die bij een tussensprint nog een bonificatieseconde pakte. De Sloveen blijft zesde, maar nu op 35 seconden van rode trui Nicolas Roche. “De finale was lastig. De vele rotondes en obstakels zorgden voor gevaar en stress”, aldus de Duitser. “Daarom wilden we met het team vooraan zitten en dat is gelukt. Ik ben blij dat George, Steven en Primoz goed door de finale zijn gekomen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

kelderfan 26 augustus 2019 om 18:46

Dat was te zien. Lennard had moeite het tempo te volgen. Hopelijk is hij weer snel de oude.

0
josi 26 augustus 2019 om 18:58

Ja, Hofstede zag er idd niet geweldig uit, hopelijk komt hij er nog doorheen. Gelukkig hebben ze voor het vlakke Tony Martin nog, die telt minstens voor twee… wat een beest.

0
Newschooler 26 augustus 2019 om 21:53

Echt he, topaankoop geweest van Jumbo

0
Baik-Baik 26 augustus 2019 om 20:06

Weet iemand al wat er tijdens de TTT met Kuss aan de hand was?

0
Emergo 27 augustus 2019 om 11:40

Technisch probleem al van voor de start.

0
Michiel De Rooij 26 augustus 2019 om 20:34

Balk. Van alles volgens mij, haha. Een frummelfiets bij de start, binnen 1 km eraf, en dan een lekke band of gevallen tijdens de ttt, waarna bijna botsauto’s.

0
ghostwriter 26 augustus 2019 om 22:06

Kuss zei zelf dat het plan vooraf was dat hij een goede beurt op kop zou doen en dan rustig naar de finish zou fietsen. Dat hij er zo vroeg af ging was dus gewoon volgens plan. Later kreeg hij een lekke band maar hij is volgens mij niet gevallen.

0
Bazzz 26 augustus 2019 om 23:48

Dit soort uitspraken vind ik dus altijd zo jammer.
Kruiswijk was gisteren gewoon niet goed genoeg en nu gooien ze het erop dat hij nog niet helemaal fit is.

0
Dick H. 27 augustus 2019 om 00:08

Als ik de reacties lees lijkt het wel of tegenwoordig iedereen dyslectisch is.

0
peervaneynthoven 27 augustus 2019 om 00:24

Niet alleen dyslectisch v.w.b.t. lezen maar ook schrijven. heeft te maken met het huidige onderwijs Nederlands. Wordt dat nog gegeven?

0
Marszzz 27 augustus 2019 om 07:46

Tsja…

0
ghostwriter 27 augustus 2019 om 09:17

Lekker simpel. Er zijn hier meerdere leden actief waarvan Nederlands niet hun eerste taal is. Ik zelf ben bijvoorbeeld een Brit die in zijn jeugd wel in Nederland heeft gewoon maar altijd naar internationale scholen ging. Verder zijn er een aantal Walloniers (is dat het juist woord?) actief wiens eerste taal natuurlijk Frans is.

0
Bazzz 27 augustus 2019 om 09:21

V.w.b. is de juiste afkorting, als je ‘voor wat betreft’ bedoelde.
Daarnaast vergeet je een hoofdletter ‘H’ in je zin.

Dat zijn toch dure fouten! Heb jij wel goed opgelet tijdens de Nederlandse lessen?

0
rvb 27 augustus 2019 om 15:18

De kant van uitrusten op de bank.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone