Kron na diskwalificatie Costa: “We moeten de beslissing van de jury vertrouwen”

vrijdag 11 juni 2021 om 17:46
Kron na diskwalificatie Costa: “We moeten de beslissing van de jury vertrouwen”

foto: Cor Vos

Andreas Kron hield zich na zijn ritzege in de Ronde van Zwitserland redelijk op de vlakte over de diskwalificatie van Rui Costa. “Er zal altijd discussie zijn”, zegt hij. “Sommigen zullen zeggen dat er niet veel is gebeurd, maar hij maakte wel een zwieper naar links.”

“Ik moet de sprint nog terug kijken, maar de jury heeft deze beslissing genomen en die beslissing moeten we dan ook vertrouwen. Ik ben heel erg blij met deze zege”, gaat hij verder.

Na zijn ritzege in de Ronde van Catalonië in maart is het alweer de tweede ritzege van Kron op WorldTour-niveau dit seizoen. “Geweldig. Na Catalonië had ik door ziekte een zware periode, waarin het moeilijk was om weer terug te komen. Hier merkte ik alweer dat ik enkele goede dagen had, maar gisteren had ik het nog erg moeilijk. Vandaag iets teruggeven aan het team voelt dan ook heel erg goed.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Murcia 11 juni 2021 om 17:48

Terechte beslissing van de jury en deze renner is een goudhaantje gebleken voor Lotto-Soudal. Nu al meer van waarde dan een Degenkolb.

Gebruikersnaam 11 juni 2021 om 17:55

Benieuwd hoe lang het duurt vooraleer deze jongen wordt weggeplukt. Hij is succesvoller dan Hagen en die konden ze ook al niet houden.

Nelson 11 juni 2021 om 17:57

Commentator Frank Hoste op het Belgische proximus-kanaal vindt de declassering van Costa belachelijk. “Als dit al niet meer mag…”. Shame on you Frank.

Stijn P 11 juni 2021 om 18:13

Op GCN ook al degelijke onzin “Yes he moves a bit but he leaves enough room for Kron to move through”, kom nou..

KimJungPoels 11 juni 2021 om 18:29

Mwah, Backstedt was redelijk genuanceerd. Je kunt een DSQ geven, maar je kunt het ook niet doen. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens, beide beslissingen waren prima geweest.

In dit geval wijkt Costa wel vrij ver van zijn lijn af, dus ik snap dat het als net over het randje beoordeeld is door de jury. Maar zo spannend als sommige forumleden het hier dan weer maken was het ook zeker niet.

kristofdd 11 juni 2021 om 18:05

Heeft nog contract voor volgend seizoen maar ze zouden met hem beter snel rond de tafel zitte

Romāns Vainšteins 11 juni 2021 om 18:08

Zo! Die is woedend!!

Aanklampen 11 juni 2021 om 18:12

Als die Costa niet gedeklasseerd zou worden kunnen ze beter lijnen gaan trekken

xistnc 11 juni 2021 om 18:16

De invalshoek van zijn naamgenoot vond ik ook wel interessant. De zege komt hem toe, maar het recht om als eerste over de streep te komen – eventueel met zijn handen in de lucht – is hem ontnomen.

VerstandOpNul 11 juni 2021 om 18:35

Hij maakte aardig wat misbaar op de finish, dus zo op de vlakte was het niet.. En terecht, denk ik..

MartinMartin 11 juni 2021 om 18:56

Wat weer een irritant gedrag van die Belgen. Kron wijkt evenzeer van zijn lijn. Maar goed, het geklaag heeft weer wat opgeleverd, bah. Hopelijk krijgt Rui Costa nog een kans. Dit is gewoon diefstal.

Aanklampen 11 juni 2021 om 19:15

Ooit gehoord van het sprinten in een rechte lijn?

S'mon 11 juni 2021 om 19:38

Als Kron op zijn lijn blijft zou hij niet voorbij Costa kunnen komen, ik zie niet in waar hij iets misdoet.

Cochise 11 juni 2021 om 19:59

Waarschijnlijk ooit een primitieve versie van cycling manager gespeeld op de computer waar je inderdaad door een andere renner kon fietsen om hem voorbij te gaan. Misschien even wat echte koersen bekijken. Spoiler: je moet weldegelijk rond een renner of je valt!

Maillot à Pois 11 juni 2021 om 20:17

De Nederlanders op deze site lijken het dit keer anders grotendeels eens met ‘die Belgen’.
Misschien gewoon een objectieve beslissing van de jury? Stel je voor!

Murcia 11 juni 2021 om 20:27

Aan het antwoord van Cochise heb ik niks toe te voegen behalve: Briljant!

lampje 11 juni 2021 om 22:12

Bedankt voor je reactie cochise. Ik heb echt 3 minuten geschaterd van het lachen. Ook wel weer eens heerlijk. En mooi gezegd, want zo is het.

Thoin 12 juni 2021 om 01:57

Hoe kan Kron van zijn lijn afwijken als hij in het wiel zit van Costa? Costa wijkt 5x zoveel van zijn lijn als Groenewegen in Polen. Als hij dit doet in een massaspurt ligt er 50 man plat. Koerskenner ben je, en dat het nutteloze Belgen-Nederlanders argument! Bah voor jezelf

Gidon 12 juni 2021 om 08:38

Deze knul trolt gewoon om te trollen. Maar dan krijg je gelukkig wel geniale opmerkingen als die van cochise.

Woutje 11 juni 2021 om 23:08

Lotto heeft nog eens een echt talent binnengehaald, wat een sterke gast

AWestie 12 juni 2021 om 13:29

Nog steeds: het is declassering, niet diskwalificatie.