Kristoff keert terug in Driedaagse De Panne-Koksijde

maandag 28 maart 2016 om 15:28
Kristoff keert terug in Driedaagse De Panne-Koksijde

Foto: Sirotti

Alexander Kristoff staat dinsdag ‘gewoon’ aan de start van de Driedaagse De Panne-Koksijde. De Noor van Katusha moest zondag Gent-Wevelgem nog aan zich voorbij laten gaan vanwege koorts, maar hij zit weer in de selectie voor de volgende wedstrijd.

Vorig jaar won Kristoff drie etappes in de Driedaagse De Panne-Koksijde. Hij schreef bovendien het eindklassement op zijn naam.

Katusha meldt dat naast Kristoff ook Jacopo Guarnieri, Marco Haller, Sergey Lagutin, Viacheslav Kuznetsov, Michael Mørkøv, Nils Politt en Aleksandr Porsev zullen starten in de Belgische rittenkoers.

Dit artikel delen:

10 Reacties

hildeke 28 maart 2016 om 15:29

Ik verwacht niet veel meer van hem in de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix. Is al heel voorjaar minder dan vorig jaar.

Striga 28 maart 2016 om 16:23

Volgens mij is hij echt niet minder, hij heeft al 5x gewonnen, won de sprint in Kuurne en die Ventoux rit was hij ook supersterk. Afgelopen week heeft ie alleen wel een bagger indruk achtergelaten, na de Panne het duidelijk zijn of hij goed genoeg is of niet.

Romāns Vainšteins 28 maart 2016 om 16:52

Ik verwacht hem heel heel heel misschien in de ronde wanneer het fluitend lenteweer wordt en de koers op slot gaat om welke reden dan ook.

Rosanero 28 maart 2016 om 17:27

Hij is absoluut minder.

Piti18 28 maart 2016 om 17:47

Dat was een snelle koorts….

Hakkie2 28 maart 2016 om 17:55

@Piti: die renners staan onder zulke directe doktersbegeleiding, dat een kleine verhoging al snel koorts wordt genoemd (terecht, een kleine verhoging tijdens de start kan gevaarlijk worden in de loop van de dag). Maar een kleine verhoging kan natuurlijk ook snel over zijn.

Manuel Beltran 28 maart 2016 om 18:39

Hij is duidelijk minder dan vorig jaar, maar toch zeker niet zo slecht om hem al volledig af te schrijven. Toch al wat gewonnen en san Remo was ook niet slecht. Nog steeds een man om rekening mee te houden lijkt me.

Sebas 28 maart 2016 om 18:46

Ik meen dat we tijdens Parijs-Nice een gelijkaardige discussie hadden. Op dat moment reed ie nog drie keer bij de eerste vijf, maar afgelopen weekend was inderdaad ronduit slecht. Het zal vast zijn verklaringen hebben, maar Kristoff moet veel verbeteren om nog mee te doen voor een monument.

Turtlehead 28 maart 2016 om 18:57

Ik denk niet dat veel verbeteren er nog in zit in deze periode. Niet verslechteren (zoals Stybar, VanAvermaet mss al wel doen?) of iets aanscherpen (Boonen, Terpstra?) is denk ik de max.

Jan Blokland 28 maart 2016 om 21:53

Hij kan wel minder zijn dan verleden jaar, maar dat was dan ook echt top natuurlijk. Een mindere Kristoff heeft toch alweer 5 x gewonnen. Wie kan hem dat na vertellen? Niet zoveel denk ik. Dat hij nu wat minder presteert is uiteindelijk ook verklaarbaar na het bericht dat hij wat ziekjes was.
We gaan het zien, maar ik heb alle vertrouwen dat hij er weer staat in de Panne. De RvV is natuurlijk een ander verhaal, maar daar hangt het verloop natuurlijk ook een beetje vanaf.
Wordt er echt gekoerst of is er een groep weg met mindere namen die ze lang voorop laten rijden. Dat is dan weer het voordeel van Kristoff. Wordt er al meteen offensief gereden, zal dat moeilijk worden voor hem. Het beloofd in elk geval mooi weer te worden. Vind ik persoonlijk dan wel weer jammer.

Headlines

Materiaalzone

Populair