Kristoff: “Ik geef mezelf één, misschien twee sterren”

vrijdag 1 april 2016 om 15:43
Kristoff: “Ik geef mezelf één, misschien twee sterren”

Foto: Sirotti

Alexander Kristoff ziet zichzelf niet als topfavoriet voor de Ronde van Vlaanderen. “Ik ben nog niet top, maar ik groei wel stilaan naar mijn topvorm toe”, stelde hij tegenover Sporza. “Ik had de Driedaagse echt nodig om mijn vorm te verbeteren. We zien wel wat zondag brengt.”

De Noor erkent dat hij vorig jaar sterker was, toen hij De Ronde op zijn naam schreef. “Ik ben nu niet de topfavoriet, dat zijn Fabian Cancellara, Peter Sagan en enkele Belgische toppers. Ik geef mezelf één, misschien twee sterren, maar meer niet.”

“Wat mijn tactiek zal zijn zondag? Dat weet ik nog niet. Vorig jaar ging ik al vroeg mee in de finale met Niki Terpstra. Of ik dat nu ook zal doen? Dat zal van de koers zelf afhangen en hoe ik me op dat moment voel”, besluit Kristoff.

De titelverdediger wordt op weg naar Oudenaarde bijgestaan door Jacopo Guarnieri, Marco Haller, Viacheslav Kuznetsov, Sergey Lagutin, Michael Mørkøv, Nils Politt en Alexey Tsatevich.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Rode Lantaarn 1 april 2016 om 15:54

Net als Wielerflits dus…

Robs234 1 april 2016 om 16:08

Op een 3-, 4- of 5-sterrenschaal? ;)

eddyvv 1 april 2016 om 16:46

je moet hem er wel afrijden

Tutu888 1 april 2016 om 16:47

IJzersterk team ook om hem heen. Daar zitten nog wel wat jongens bij die na de Kwaremont wat recht kunnen zetten voor Kristoff.

eddyvv 1 april 2016 om 16:53

gaat mooi weer worden. misschien wel een grote groep aan de aankomst.

Sephiroth 1 april 2016 om 17:05

Russen voor het beukwerk om kristoff in positie te brengen! Wordt het weer knokken? tijd zal het uitwijzen :P

anyways, kristoff is een erg grote kanshebber als hij er bij de finish nog bij zit.

oscarfreirefan 1 april 2016 om 18:06

@Sephiroth als ie er bij de finish niet bij zit is ie ook geen kanshebber.

maurizio 1 april 2016 om 18:06

Als ze weer zo laf rijden als vorig jaar is zelfs Demare een favoriet……

eddyvv 1 april 2016 om 18:33

het wordt een ronde met een winnaar zoals rene martens
(1982) of jacky durand(1992)
de favorieten hebben geen ploeg en de sterke ploegen hebben geen afmaker.

EricV 1 april 2016 om 18:48

Maar je hebt ook kaas

Explorer 1 april 2016 om 21:11

Ik Geef hem geen ster. Hij is gewoon weg niet goed genoeg dit jaar. Sagan cancellara Vanmarcke en avermeat gaan het beslissen.

Covadonga 1 april 2016 om 21:18

Ik geef hem wel een ster. Winnen is moeilijk en zeker twee keer achter elkaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair