Kristoff en Nibali aan het feest in Oman

Door , zondag 21 februari 2016 om 12:30
Kristoff en Nibali aan het feest in Oman

foto: Muscat Minicipality/Paumer/Kåre Dehlie Thorstad (archief)

Alexander Kristoff weet zijn uitmuntende vorm door te trekken. De Noor van Katusha zegevierde ook in massasprint van de slotetappe van de Tour of Oman. De eindzege komt op naam van Vincenzo Nibali (Astana), die zijn slag sloeg in de rit naar Green Mountain.

Jesper Asselman slaagde er in om deel uit te maken van de kopgroep van de dag. De renner van Roompot Oranje Peloton kreeg zes man met zich mee: Sébastien Minard (AG2R La Mondiale), Gregor Mühlberger (Bora-Argon 18), Gianni Meersman (Etixx-Quick-Step), Pieter Van Speybrouck (Topsport Vlaanderen-Baloise), Daniel Eaton (UnitedHealthcare) en Jaroslaw Marycz (CCC Sprandi Polkowice).

Het zevental kreeg maximaal 2,5 minuut voorsprong, maar dat bleek niet genoeg. Op het lokale circuit wisten Minard, Mühlberger, Meersman en Van Speybrouck het langst voorop te blijven. Een sprint was onafwendbaar, waarna weer een Noorse zege bijgeschreven mocht worden. Eerder al wist Edvald Boasson Hagen twee zeges te boeken in Oman en schreef Kristoff de tweede rit op zijn naam.

Achter Kristoff eindigden de Giant-Alpecin-renners Zico Waeytens en Soren Kragh Andersen op de plekken twee en drie. Tom Van Asbroeck eindigde namens LottoNL-Jumbo op plek vier. Beste Nederlander was André Looij (Roompot Oranje Peloton) op plek elf.

flag-om Tour of Oman 2016 (2.HC)
Uitslag etappe 6: The Wave Muscat – Matrah Corniche (130,5 km)

1. flag-no Alexander Kristoff (Katusha) in 3u01m18s
2. flag-be Zico Waeytens (Giant-Alpecin) allen z.t.
3. flag-dk Soren Kragh Andersen (Giant-Alpecin)
4. flag-be Tom Van Asbroeck (LottoNL-Jumbo)
5. flag-ie Sam Bennett (Bora-Argon 18)
6. flag-be Roy Jans (Wanty-Groupe Gobert)
7. flag-be Amaury Capiot (Topsport Vlaanderen-Baloise)
8. flag-si Marko Kump (Lampre-Merida)
9. flag-no Edvald Boasson Hagen (Dimension Data)
10. flag-it Marco Canola (UnitedHealthcare)
Volledige uitslag

oman_top3

Foto: ©Muscat Municipality/Paumer/Kåre Dehlie Thorstad

Eindklassement Tour of Oman 2016
1. flag-it Vincenzo Nibali (Astana)
2. flag-fr Romain Bardet (AG2R La Mondiale) op 15s
3. flag-dk Jakob Fuglsang (Astana) op 24s
4. flag-nl Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) op 40s
5. flag-pt Rui Costa (Lampre-Merida) op 54s
6. flag-no Edvald Boasson Hagen (Dimension Data for Qhubeka) op 1m6s
7. flag-au Brendan Canty (Drapac) op 1m31s
8. flag-it Domenico Pozzovivo (AG2R La Mondale) op 1m38s
9. flag-er Merhawi Kudus (Dimension Data for Qhubeka) op 1m41s
10. flag-it Gianluca Brambilla (Etixx-Quick Step) op 1m59s
Volledig eindklassement

Dit artikel delen:

31 Reacties

jerteg 21 februari 2016 om 12:35

Redelijke prestatie van Hofland denk ik

xistnc 21 februari 2016 om 12:37

Was Giant nou 2, 3 en 5, met Hofland daartussen? Schitterend! (foto)

Prima prestatie natuurlijk, maar wat zullen ze er van langs krijgen hier…

Boum05 21 februari 2016 om 12:37

Giant een mooie spurt 2 en 3 , doet de ploeg goed , Tom 4 algemeen, goeie
opstekers voor de volgende koersen.

ValverdeBassoNibali 21 februari 2016 om 12:38

Giant tweede en derde.

nielsboy 21 februari 2016 om 12:38

@xistnc ik denk dat die nr 5 van Giant, juist iemand van Bora is.

xistnc 21 februari 2016 om 12:40

@Nielsboy
Ik denk dat je gelijk hebt inderdaad. Mouwtjes en broekspijpjes zijn net wat anders, ik werd gefopt door het zwarte tenue in combinatie met de rode helm.

Quote:
Boum05 – 18 februari 2016 om 14:11
Ik denk dat er een grote fout is gemaakt bij Lotto, of Theunissen moet
Hofland lanceren, of andersom, maar het kan niet zo zijn dat ze 2 en 4 worden.

.

Quote:
Boum05 – 21 februari 2016 om 12:37
Giant een mooie spurt 2 en 3 , doet de ploeg goed

.
Tja.

ivo001 21 februari 2016 om 12:41

PCS geeft dit als uitslag:

1. Kristoff
2. Waeytens
3. Andersen
4. Van Asbroeck
5. Bennett
6. Jans
7. Capiot
8. Kump
9. Boasson Hagen
10. Canola

albertooo 21 februari 2016 om 12:41

@jerteg
V. Asbroeck

NielsCos 21 februari 2016 om 12:43

Nibali vroeg in het seizoen al suvccesvol, dat wordt een goed seizoen voor hem!
Ook Boasson Hagen en Kristoff geven hun visitekaartje af & worden serieuze kanshebbers voor de (kassei)klassiekers!

rahimns 21 februari 2016 om 12:44

Het was echt van Asbroeck die 4e werd

Turtlehead 21 februari 2016 om 12:45

lol@xistnc.
De voorjaarstoppers zijn eng-goed al. Nou Tommeke en een handjevol anderen nog en dan kan het loos gaan.

nielsboy 21 februari 2016 om 12:46

Hofland op 126e plaats gefinished op 4 minuten.

Boum05 21 februari 2016 om 12:48

Ik had deze reacties verwacht.
Ik heb de spurt niet gezien, dat zie ik pas vanavond op Eurosport.
Op de foto zijn ze niet naast Kristoff geëindigd maar ze waren wel duidelijk
voor Hofman.
Maar ik bekijk vanavond de sprint en dan geef ik mijn conclusie of
het goed of toch”slecht” was.
Bedankt voor de “felle” reacties , daar houd ik van.

vlek 21 februari 2016 om 12:50
Quote:
Maar ik bekijk vanavond de sprint en dan geef ik mijn conclusie of
het goed of toch”slecht” was.

Je had de reacties verwacht, maar dit had je in beide gevallen niet eerder kunnen bedenken!?

jerteg 21 februari 2016 om 12:51

Mijn excuses ik zag alleen dat wf Hofland als vierde had gegeven.

rahimns 21 februari 2016 om 12:52

@Boum05 Hofman ?? je lijkt de NOS wel…, het was trouwens Van Asbroeck

katerkop 21 februari 2016 om 12:54

@boum05 gaat voor de nummer 1 plek in de ranglijst van recht lullen wat krom is

xistnc 21 februari 2016 om 12:56
Quote:
Boum05 – 21 februari 2016 om 12:48
Ik had deze reacties verwacht. Ik heb de spurt niet gezien, dat zie ik pas vanavond op Eurosport.

Schei toch uit. Drie dagen geleden had je om 14:11 ’s middags de samenvatting op Eurosport ook nog niet gezien.

tdv21 21 februari 2016 om 13:00

Derde 2e plaats voor een Belg in Oman. Die Noren zijn echt onze boeman aan het worden. Maar toch weer mooi van Waeytens. Bij topsport in de schaduw van Van Asbroeck en Van Stayen als sprinter, maar toont hier toch weer dat hij kort(er) kan eindigen bij mannen als Kristof en Cavendish (zie Californië vorig jaar).

EDE# 21 februari 2016 om 13:20

Hofland, tsja kan mij wederom niet overtuigen. Zit er in dit soort rondjes te vaak niet bij in de finale.

rahimns 21 februari 2016 om 13:21

@EDE# eerst maar eens afwachten wat de reden was, misschien was hij wel lek gereden

BlancoProCycling 21 februari 2016 om 13:27

@boum05,
Als je die sprint van Teunissen en Hofland had gezien, dan had je zo niet gereageerd.
Hofland werd daar namelijk goed afgezet door van Asbroeck, en Teunissen kwam op eigen kracht vanuit een ander deel van het peloton meesprinten…

Wim Kruithof 21 februari 2016 om 14:44

xistnc, hoe jij toch altijd individuele reacties weet te bundelen is mij een raadsel, maar ik vind dit soort quotes van je briljant.

ecorrijn 21 februari 2016 om 15:48

waeytens kan ook nog redelijk bergop rijden… kasseien weet ik niet. rijd wel veel kasseikoersen in het voorjaar. dus we zullen het zien.

Alaphil 21 februari 2016 om 17:27

@ecorrijn Haalde in die natte Omloop van 2014 toch een 15e plaats, dus ik vermoed van wel.

Headlines

Materiaalzone

Populair