Koninklijke onderscheiding voor Anna van der Breggen en Elis Ligtlee

Koninklijke onderscheiding voor Anna van der Breggen en Elis Ligtlee

foto: Sirotti

woensdag 24 augustus 2016 om 14:34

Anna van der Breggen en Elis Ligtlee zijn in de Ridderzaal gehuldigd. De winnaressen van olympisch goud op respectievelijk de wegrit en de keirin hebben uit handen van minister van sport Edith Schippers een koninklijke onderscheiding ontvangen. Zij zijn vanaf heden Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Daags na de landing op Schiphol zijn alle goudenmedaillewinnaars van de Spelen in de Ridderzaal te Den Haag geridderd. Later deze woensdag zullen alle medaillewinnaars, waaronder tijdrijder Tom Dumoulin, BMX’er Jelle van Gorkom en baanwielrenner Matthijs Büchli (allen zilver), nog op bezoek gaan bij koning Willem-Alexander.

Dit artikel delen:

9 Reacties

zeewolde 24 augustus 2016 om 14:43

mijn eerste reactie n.a.v. de kop was “waarom alleen Ligtlee en vd Breggen ?” maar dit is natuurlijk een wielersite

achtpuntzes 24 augustus 2016 om 14:45

meestal is het de koning die de sportwedstrijden bezoekt, nu doen ze het eens andersom. :p

Belkinrabo 24 augustus 2016 om 15:06

minister van sport die geen verstand van sport heeft

flashke 24 augustus 2016 om 15:08

Ik zal hier wel de enige zijn die het niet zo heeft voor een monarchie. Als ik een medaille zou winnen, (dat is een redelijk grote ‘als’) dan zou ik niet op die uitnodiging ingaan.

achtpuntzes 24 augustus 2016 om 15:10

@ Belkinrabo:
wellicht heeft ze wel verstand van volksgezondheid en welzijn?

Cyclingbruh 24 augustus 2016 om 15:38

@flashke

Ik heb precies hetzelfde. Overdreven opgeklopt gedoe.

Belkinrabo 24 augustus 2016 om 15:40

8.6 maar noem je dan niet minister van sport ik noem mezelf ook geen korfbal analist

Mkay 24 augustus 2016 om 15:47

@flashke: oei, dan zou je je niet aan het heilige NOC-NSF-contract houden.

Mark 24 augustus 2016 om 16:18

Sportvrouwen moeten een redelijk korte rok dragen en op een stadfiets fietsen voor de uitreiking. Welke man heeft dat bedacht?

Headlines

Materiaalzone

Populair