Koen Bouwman mist Vuelta door knieontsteking: “Een domper”

dinsdag 16 augustus 2022 om 14:38
Koen Bouwman mist Vuelta door knieontsteking: “Een domper”

foto: Cor Vos

Koen Bouwman maakte in eerste instantie geen deel uit van de selectie van Jumbo-Visma voor de Vuelta a España maar werd later als vervanger van Tobias Foss toch opgeroepen. De renner staat uiteindelijk niet aan de start van de drieweekse ronde door een ontsteking in zijn knie.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Bouwman baalt dat hij de laatste Grote Ronde van het jaar moet missen. Eerder dit jaar won hij nog twee ritten en het bergklassement in de Giro d’Italia. “Een domper. Zeker omdat de Vuelta in Utrecht begint en er daarna nog twee etappes zijn in Nederland. Er zouden veel familieleden en bekenden komen kijken”, vertelt hij in gesprek met De Gelderlander. “Maar het gaat niet. Ik heb een ontsteking in de knie en mag deze week ook nog niet trainen.”

De 28-jarige renner stond na de Giro al enige tijd aan de kant nadat hij tijdens een tocht op de mountainbike zijn pols had gebroken. Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat hij de Vuelta a España zou rijden, tot hij hoorde dat hij als vervanger van Tobias Foss mocht aantreden. “Maar toen we op hoogtestage waren in Tignes moest ik ’s nachts plassen en stootte ik mijn knie tegen een krukje. Daardoor heb ik een ontsteking in de knie gekregen.”

Bouwman baalt, maar kan de tegenvaller al een beetje relativeren. “Het is niet leuk, maar laten we eerlijk zijn. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld. Er komen weer betere tijden. Ik hoef niet geopereerd te worden en over enkele weken ben ik hopelijk weer fit.”


Dit artikel delen:

15 Reacties

Koers 16 augustus 2022 om 14:44

Niet doen, Koen!

0
Thoin 16 augustus 2022 om 14:46

Hij stootte zijn knie toen hij ’s nachts wou gaan plassen. Het zal heel dringend geweest zijn als je daardoor een blessure oploopt.

0
reusjen 16 augustus 2022 om 15:05

Nooit je knie of teen knetterhard tegen bijvoorbeeld je bed gestoten in het donker?

0
Boomie1 16 augustus 2022 om 15:05

Want? Hoeveel renners lopen niet kniepijn op door te stoten aan hun stuur?

0
Thoin 16 augustus 2022 om 15:13

Tuurlijk dagelijks, maar nog nooit zo hard dat ik een blessure had.

0
jvh93 16 augustus 2022 om 15:11

Gelukkig geen krukken, maar wat en vervelende manier om een blessure op te lopen waardoor je een grote ronde moet missen zeg. Hoeveel pech wil je hebben

0
Bika 16 augustus 2022 om 15:46

Niemand wil pech hebben, maar als je dan pech hebt liever zoiets wat ogenschijnlijk weer snel voorbij kan zijn

0
ChefSpijker 16 augustus 2022 om 15:53

Dacht dat Bouwman bij de Avondetappe zei dat ie 1e reserve was voordat Kruijswijk eruit gecrasht was. Dus dan was ie toch al de vervanger van Kruijswijk?

0
S. Morgenstern 16 augustus 2022 om 16:02

Kruijswijk was toen nog in koers.

0
orogenese 16 augustus 2022 om 16:03

Dat was ook mijn gedachte.

0
ChefSpijker 16 augustus 2022 om 16:18

Precies mijn punt Morgenstern. Kruijswijk viel een week later uit, dus is Bouwman toen al doorgeschoven als eerste reserve.

0
S. Morgenstern 16 augustus 2022 om 16:21

Blijkbaar is die eerste week op hoogtestage dus al besloten dat ze met Foss eerst alles goed uit willen zoeken en is hij toen uit de selectie gehaald, met Bouwman als reserve degene die werd doorgeschoven.

"In eerste instantie zou ik niet aan de Ronde van Spanje deelnemen, maar ik was blij toen ik hoorde dat ik Tobias Foss mocht vervangen. Maar daarna heb ik dus die blessure opgelopen."

0
Rapido47 16 augustus 2022 om 16:34

Tot mijn 50e moest ik nooit ’s nachts plassen!

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 16 augustus 2022 om 17:07

Dan dronk je niet genoeg.

0
Romāns Vainšteins 16 augustus 2022 om 17:13

Wie? Kan Jumbo voor hem selecteren? En wie niet? En waarom wel/niet??

0

Headlines

Populair

Materiaalzone