Knie reageert goed op operatie: Tom Dumoulin op hoogtestage

maandag 17 juni 2019 om 15:30
Knie reageert goed op operatie: Tom Dumoulin op hoogtestage

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin is op weg naar zijn hoogtestage. Zijn knie heeft goed gereageerd op een kleine operatie waarbij een klein stuk gravel is verwijderd. Dumoulin kan daardoor op trainingskamp. Dat meldt Team Sunweb.

Dumoulin verliet zaterdag de Dauphiné na irritaties in zijn knie. Zondag is hij daarvoor geopereerd, zegt ploegarts Camiel Aldershof. “Bij die ingreep hebben ze iets weggehaald wat aanvankelijk leek op een carbonsplinter, maar het bleek een klein stukje gravel. We hebben besloten dit stuk te verwijderen, omdat het voor lichte irritatie zorgde.”

“Vanmorgen heeft Tom een testrit gereden en omdat alles goed is gegaan, is besloten om op trainingskamp te gaan. Hij kan zijn voorbereidingen voortzetten. Het herstel zal dagelijks in de gaten gehouden worden. Mogelijk worden de trainingsplannen aangepast, maar de tekenen zijn goed”, zegt Aldershof. De Tour de France begint op 6 juli in het Belgische Brussel.

Dit artikel delen:

67 Reacties

Ab Normaal 17 juni 2019 om 15:33

Kijk. Verstandig en hoopgevend.

koos verrek 17 juni 2019 om 15:34

Complex

mackie 17 juni 2019 om 15:35

Was volgens de ploeg ( Bron ad.nl) geen metaal of carbon splinter maar een stukje grint wat elke keer voor de ontsteking ( reactie ) zorgde.
Verder goed nieuws natuurlijk

Jan 17 juni 2019 om 15:39

Goed gelezen

freirefreire 18 juni 2019 om 09:13

Met een ontstoken knie en een stuk grint erin derde worden in de tijdrit van de Dauphiné.

JimboX 17 juni 2019 om 15:38

Ik vrees dat we toch een stukje grinta gaan missen bij Tom tijdens de tour.

dikkechaap 17 juni 2019 om 15:41

Hahah hijs fijn.

tetedelacourse 17 juni 2019 om 15:52

+1 :D

Akiria 17 juni 2019 om 15:40

Edit redactie: Bedankt

Wheely 17 juni 2019 om 15:42

Ik zeg vanaf nu gewoon alles op de Tour!

SvB 17 juni 2019 om 20:32

“En alle etappes proberen te winnen!”

josi 17 juni 2019 om 15:42

Zou mooi zijn als daarmee zijn knieproblemen idd de wereld uit zijn.

Marik 17 juni 2019 om 15:43

Ok fijn en nu willen wij niks meer lezen over die knie en Tom pas zien bij de ploegenpresentatie in België. En laat hem top zijn!!

leegloper 17 juni 2019 om 15:44

Jammer voor het stukje grind dat hij nu niet door Frankrijk op reis gaat.

Jack2811 17 juni 2019 om 15:47

Hoop voor Sunweb dattie de tour rijdt !

SprintMaster 17 juni 2019 om 15:47

Dit klinkt een stuk beter dan eerdere berichten.

dikkechaap 17 juni 2019 om 15:49

Tss ze hebben de operatie gewoon doorgezet. En dat zonder de vele chirurgen in de wielerflits panelen te raadplegen! Voor een herstelplan zou ik toch eerst eens goed de reacties hier doorlezen, expertise genoeg.

Brummel 17 juni 2019 om 16:07

hahaha

Gilberto 17 juni 2019 om 15:49

Toch niet zo complex of? Wat een zeep..

tetedelacourse 17 juni 2019 om 15:54

Nog steeds complex ("stukje" minder nu ;)). Reactie goed blijkbaar

horsm 17 juni 2019 om 17:16

Edit redactie: Niet doen!

ok

David Brailsmurf 17 juni 2019 om 15:56

Nou, dit is toch hoopvol!

David Brailsmurf 17 juni 2019 om 15:57

Dat wordt knie-kna-knallen in de tour!!!

Geit in mijn Kelderman 17 juni 2019 om 15:58

Wordt ten toon gesteld in de Kunsthal volgende week.

fietsvriend 17 juni 2019 om 15:59

Ben al helemaal uitgeput

Brummel 17 juni 2019 om 16:08

tourwinst kan hem niet meer ontgaan

madeinstars 17 juni 2019 om 16:12

Alleen al voor al de reacties hier dat alles op de Vuelta moest, hoop ik al dat hij een dijk van een tour gaat rijden.

Geit in mijn Kelderman 17 juni 2019 om 16:38

Ik heb hier zelfs gelezen dat hij zich alvast maar op de Binck Bank tour moest gaan richten. Ik kom tegenwoordig meer op de burelen van WF voor m’n dagelijkse portie humor dan op de Speld.

vanSpringel 17 juni 2019 om 17:22

Maak je niet ongerust. TD gaat de Tour niet rijden.

Damien Heuvel 17 juni 2019 om 16:12

Benieuwd wat ze morgen schrijven. ;)

rennerske 17 juni 2019 om 22:54

Inderdaad, begin er wel lol in te krijgen. Morgen blijkt bij nader onderzoek dat het stukje grind van een meteoriet afkomstig is en radioactieve deeltjes bevat waardoor Tom voor alle zekerheid een week in quarantaine moet.

Tonydepony 17 juni 2019 om 16:17

Snap vooral niet waarom dit er gewoon niet meteen is uitgehaald….

horsm 17 juni 2019 om 17:17

Volgens mij hebben ze het later pas ontdekt.

Jean Dumas 18 juni 2019 om 09:31

Die eerste MRI is inderdaad vlak voor de Dauphiné gemaakt, en toen zijn ze toch gestart.

AndySchleck 17 juni 2019 om 16:27

Goed nieuws! Iemand enig idee of Tom ook het NK tijdrijden gaat doen?

Geit in mijn Kelderman 17 juni 2019 om 16:46

Staat volgens mij wel in zijn programma.

Dr. Corné 't Glansarm 17 juni 2019 om 23:45

Als hij een groot rijbewijs heeft, kan hij ook mooi het NK rijtijden doen…

Fort 17 juni 2019 om 16:37

Genieten dit

vanSpringel 17 juni 2019 om 17:23

Wil je d’r slagroom op ?

mackie 17 juni 2019 om 16:46

Langs de Domino mus?

Jan Blokland 17 juni 2019 om 17:05

Nou, dat klinkt weer wat beter. Maar laten we eerst maar eens kijken als we een paar dagen verder zijn. Niks zo veranderlijk als het weer zegt men altijd. In dit geval de laatste weken niks zo veranderlijk als het nieuws over Tom Dumoulin. En op de vraag van @AndySchleck terug te komen. Volgens mij rijdt Dumoulin alleen de wegwedstrijd. Maar ja, ook dat kan veranderen

AndySchleck 17 juni 2019 om 20:10

Dat zou ik persoonlijk jammer vinden. Die driekleur hoort bij hem als beste Nederlandse tijdrijder!