Knie blijft Gaviria parten spelen, Tourdeelname in gevaar

dinsdag 18 juni 2019 om 11:29
Knie blijft Gaviria parten spelen, Tourdeelname in gevaar

Fernando Gaviria - foto: Cor Vos

Het is nog maar zeer de vraag of Fernando Gaviria deze zomer kan deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. UAE Emirates-ploegbaas Giuseppe Saronni laat aan TuttoBiciWeb namelijk weten dat de snelle Colombiaan nog altijd last heeft van zijn knie en het is niet zeker of hij daar op tijd van is hersteld voor de start van de Tour de France.


De pijn aan de linkerknie noopte Gaviria tijdens de zevende etappe van de de Giro d’Italia tot opgave. “Ook nu heeft hij nog altijd last van irritatie”, windt Saronni er geen doekjes om. “Onze orthopeed doet er alles aan om dit op te lossen, maar het is duidelijk dat hij in deze omstandigheden niet kan deelnemen aan een zware en selectieve wedstrijd als de Tour. Hij is een groot vraagteken.”

Vorig jaar won Gaviria twee etappes in zijn eerste Tour de France. De zege in de openingsrit naar Fontenay-le-Comte leverde hem tevens de gele trui op. In de twaalfde etappe naar Alpe d’Huez staakte hij samen met diverse collega-sprinters de strijd.

Dit artikel delen:

21 Reacties

thorsen 18 juni 2019 om 11:31

Tennis-arm
Giro-knie

koos verrek 18 juni 2019 om 11:32

Mss hebt ie ook een splinter!

Kj 18 juni 2019 om 11:36

Zoals de Chinezen zouden zeggen: “het is een splinter”

mk187 18 juni 2019 om 11:36

of een stuk grind!

Gilberto 18 juni 2019 om 11:39

Zou zonde wezen

Ivanoviclover 18 juni 2019 om 11:42

Groenewegitis

Mathieu Moller 18 juni 2019 om 11:43

Alle ballen op Kristoff dan maar voor de sprints. Voor het AK hebben ze dan nog Martin. Ik zie ze allebei niet echt winnen, maar zonder Gaviria is het ook weer geen complete armoede.

MichielH 18 juni 2019 om 12:13

en is het eigenlijk al zeker dat Aru de tour niet rijdt?

Jean Dumas 18 juni 2019 om 12:24

Volgens mij rijdt Aru de Tour, en ik ben benieuwd wie ze als vervanger oproepen. Team zal wel aangevuld worden met Atapuma, Marcato en/of Ulissi.

ChefSpijker 18 juni 2019 om 12:34

Vooral Atapuma lijkt me wel een goede optie ja

greeny 18 juni 2019 om 12:41

atapuma die bij cofidis rijdt ja.. lijkt me ook dat uae die opstelt

lander luypaert 18 juni 2019 om 12:43

Haha, ik zou Pogacar wille zien in de Tour!

Random wielerliefhebber. 18 juni 2019 om 13:06

Als je uit heel de selectie 3 namen moet pakken die sowieso de tour niet rijden zijn het die hahaha. Je noemt 1 man die weg is en 2 die de giro hebben gedaan.

Sutherland, Bystrom…

Poeksel 18 juni 2019 om 13:27

Wat betreft Aru: in principe rijdt hij geen Tour, maar het is nog niet uitgesloten. Zal dus ook afhangen van hoe hij deze week rijdt.

Jean Dumas 18 juni 2019 om 17:40

Random, je hebt helemaal gelijk. Maar er moet 1 iemand zijn op Wielerflits die geen verstand van wielrennen heeft, en dat ben ik.

Ik zeg echter nooit haha, dat is beneden mijn stand.

lander luypaert 18 juni 2019 om 11:53

Wel jammer maar met Henao,Martin,Costa,Kristoff nog steeds mooie ploeg!

koos verrek 18 juni 2019 om 13:03

ja maar geen winnaars. en knechten Laengen, Petilli, ..

Burn 18 juni 2019 om 12:46

Qua pech kon de timing niet slechter.

Titaantje 18 juni 2019 om 16:26

Kristoff zal stilletjes in de handjes klappen.

Jean Dumas 18 juni 2019 om 18:05

Zeker, met een paar ritten in de eerste week op zijn maat (Brussel, Nancy).

droomteam 26 juni 2019 om 20:37

Nu ik heb liever Kristof past beter in budget pouls En Vorig jaar voldoende punten gehaald