Kluge kaapt zege weg voor neus Keizer in proloog Ster ZLM Toer

woensdag 17 juni 2015 om 20:52
Kluge kaapt zege weg voor neus Keizer in proloog Ster ZLM Toer

Foto: Wouter Roosenboom

Roger Kluge heeft de proloog in de Ster ZLM Toer gewonnen. Hij legde het 6,4 kilometer lange parcours in Goes af in 7.30 minuten. Martijn Keizer (LottoNL-Jumbo) was ruim anderhalf uur lang in het bezit van de beste tijd, maar werd uiteindelijk met een seconde geklopt door de Duitser van IAM Cycling, die als een van de laatsten in actie kwam. De Belg Victor Campenaerts (Topsport Vlaanderen-Baloise) werd in 7.32 derde.

Ook twee jaar geleden was de proloog in Goes en ook toen won een Duitser. De winnaar van toen, Robert Wagner, kwam er met 7.43 minuten deze keer echter niet aan te pas. De renner van LottoNL-Jumbo was een seconde trager dan zijn landgenoot Marcel Kittel (Giant-Alpecin), die langzaam een beetje in vorm lijkt te komen voor de Tour de France.

Op dat moment hadden alleen de Italiaan Marco Coledan (7.40) en Campenaerts (7.32) het beter gedaan. Keizer dook vervolgens een seconde onder de tijd van de Belg van Topsport Vlaanderen-Baloise en die prestatie leek voldoende voor de overwinning. Kluge, die als op vier na laatste renner in actie kwam, verstoorde het feestje voor de Nederlander echter nog.

Ook Danny van Poppel reed een goede proloog. Met een tijd van 7.36 vond de renner van Trek Factory Racing zichzelf terug op de vijfde plaats.

Morgen staat de eerste rit in lijn op het programma. Met Kluge in de gele leiderstrui rijdt het peloton dan van Den Bosch naar Rosmalen.

flag-nl Ster ZLM Toer 2015 (2.1)
Uitslag proloog: Goes- Goes (6,4 km) en klassement na proloog
1. flag-de Roger Kluge (IAM Cycling) in 7m30s
2. flag-nl Martijn Keizer (LottoNL-Jumbo) op 1s
3. flag-be Victor Campenaerts (Topsport Vlaanderen-Baloise) op 2s
4. flag-be Sean de Bie (Lotto Soudal) op 4s
5. flag-nl Danny van Poppel (Trek Factory Racing) op 6s
6. flag-be Yves Lampaert (Etixx-Quick-Step) op 8s
7. flag-nz Gregory Henderson (Lotto Soudal) z.t.
8. flag-pl Lukaz Wisniowski (Etixx-Quick-Step) op 9s
9.  flag-it Marco Coledan (Trek Factory Racing) op 10s
10.  flag-de André Greipel (Lotto Soudal) z.t.
Volledige uitslag
Volledige stand

Dit artikel delen:

33 Reacties

dumoman 17 juni 2015 om 20:54

Balen

0
Colbrelli. 17 juni 2015 om 20:56

Zuur

0
wijnand007 17 juni 2015 om 20:56

Bijna … Wel jammer

0
zoetepap 17 juni 2015 om 20:57

Familie van die ex-veldrijder? Of was dat een zwitser… Heel zuur…verklaard veel over het niveau van de koers. En van Nederland op nationaal niveau.

0
koos1 17 juni 2015 om 21:00

Dat is wel heel jammer. Maar als het tegenzit, dan blijft het ook tegenzitten lijkt het wel.

0
Lombarda 17 juni 2015 om 21:01

Mag het die geplaagde LJ-ploege ook eens een keer meezitten, geachte wielergoden?

0
joeri 17 juni 2015 om 21:01

hahaha tegenzitten? gewoon niet goed genoeg!

0
magikdatzeggen? 17 juni 2015 om 21:03

Ik begrijp niet zo goed waarom ‘iedereen’ verbaasd is en waarom velen Kluge niet kennen? Is toch een gerenommeerde naam als het op prologen aankomt. Daarnaast een erelijst om u tegen te zeggen op de baan (op EK’s, WK’s en zesdaagsen)…

Voor mij is het veel verrassender dat Keizer het zo goed doet. Dat is iets van de laatste seizoenen, toch? Is hij meer op tijdrijden gaan trainen?

0
alsjewint 17 juni 2015 om 21:12

Van een Duitser heb je pas gewonnen als de teambus alweer de stad uit is. Natuurlijk jammer voor Keizer als de een na de ander niet aan zijn tijd kwam, maar uiteindelijk is er toch een sneller, dat kan gewoon gebeuren.

0
Finz 17 juni 2015 om 21:12

Dat komt omdat 90% niks weet van wielrennen maar wel graag wil reageren

0
maklukzat 17 juni 2015 om 21:20

@magikdatzeggen? De tijdrit van Keizer is altijd al goed geweest. Hij is o.a. NK geweest bij de beloften.

0
Ivanoviclover 17 juni 2015 om 21:28

Kittel niet gewonnen? Daar gaat zijn TDF! Wacht, het was een proloog.
Wel zuur voor de gele lotto mensen zeg. Dan sta je daar met je bijna zege..pff.

0
chasse patat 17 juni 2015 om 21:29

@magikdatzeggen Hoe lang ken jij Keizer al? Keizer was in 2010 Nederlands kampioen tijdrijden bij de junioren. Het is altijd al een discipline geweest die hem goed lag. Ik heb het idee dat hij bij TLJ eindelijk weer op een goede tijdritfiets zit. (Ik neem aan dat dit de nieuwe Bianchi is.)

0
Tool 17 juni 2015 om 21:29

Teon Kluge reed was de wind gaan liggen. jammer!

0
IljoKeisseFan 17 juni 2015 om 21:33

Jammer. Maar Keizer wel favoriet voor eindwist lijkt me. Moet er op La Gileppe toch bij kunnen blijven met dit matige (klim)deelnemersveld.

0
chasse patat 17 juni 2015 om 21:35

Stroetinga slechts 44e. Op deze afstand had ik hem toch wat korter in het klassement verwacht als ex-baanrenner. Ben benieuwd hoe hij in dit veld met een sprint eindigt.

0
mollemarijden 17 juni 2015 om 21:43

Het zit Lotto ook niet echt mee.

0
Thoin 17 juni 2015 om 21:49

@redactie Henderson is een NIeuw Zeelander en geen Belg :D
Bieke ook goed, komt er dit seizoen ook door!
Die Keizer rijdt wel heel erg veel e, Giro-Dauphiné-Ster ZLM, knappe uitslag dan
Kluge reed nog voor Argos een paar jaar terug, was toen de lead-out van ene Kittel in diens eerste 2 seizoenen!

0
chasse patat 17 juni 2015 om 21:51

@ zoetepap Roger Kluge is overigens geen familie van de bekende voormalige veldrijder Mike Kluge. Zijn vader heet Ralf Kluge en zijn moeder heet Ramona Kluge. (Bron: website)

0
magikdatzeggen? 17 juni 2015 om 21:51

@Chasse Patat @Maklukzat: Blijkbaar had ik geen goed beeld van zijn tijdritcapaciteiten, althans, ik weet nog steeds niet heel goed hoeveel waarde ik moet hechten aan resultaten uit zijn jeugd. Nederlands kampioen bij de junioren is natuurlijk wel even wat anders dan bij de senioren goed kunnen tijdrijden. Als je de podiums van vorige NK’s tijdrijden erbij pakt dan is dat ook geen garantie op echte tijdrijders (Koen de Kort bv in 2008 op het podium, inderdaad ook Keizer in 2011 op brons).

0
denistel 17 juni 2015 om 21:51

kluge ken ik wel maar de uitslag is wel verassend had vd walle beukeboom en bussche wel hoger ingeschat

0
r525 17 juni 2015 om 21:52

Wat heeft dit in godsnaam te maken met mee of tegen zitten???
Er was gewoon iemand beter. Dat betekent niet dat het tegen zit, dat betekent dat je harder moet fietsen.
Desondanks, nette uitslag van Keizer.

0
Laatste man 17 juni 2015 om 21:53

Weeeer 2e. Jammer voor Keizer. Die jongen gun je wel een overwinning.

0
Swagboy 17 juni 2015 om 21:54

edit redactie: tot ziens

0
123poetertjes 17 juni 2015 om 22:03

Coledan ook in de top tien. Die twee hebben de Giro duidelijk als voorbereiding gereden.:)

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone