Kleine breuk in nek voor Tiesj Benoot na aanrijding

dinsdag 9 augustus 2022 om 10:33
Kleine breuk in nek voor Tiesj Benoot na aanrijding

foto: Cor Vos

Tiesj Benoot heeft op sociale media gereageerd op zijn aanrijding in Livigno. De Belg van Jumbo-Visma moest een flinke klap verwerken en ziet zijn vervolg van het seizoen in rook opgaan. “Ondanks de zware omstandigheden, de onderzoeken toonden dat ik een kleine breuk heb in mijn nek, ben ik nooit in levensgevaar geweest. Mijn situatie is stabiel.

“Eerst en vooral wil ik aan iedereen laten weten dat ik oke ben. Gisteren was ik betrokken in een valpartij in de Italiaanse Alpen. Ik ben nu in het ziekenhuis, waar ik de juiste zorg krijg om te herstellen”, laat Benoot weten op zijn Instagram.

“Ondanks de zware omstandigheden, de onderzoeken toonden dat ik een kleine breuk heb in mijn nek, ben ik nooit in levensgevaar geweest. Mijn situatie is stabiel. Dank u aan iedereen die me een bericht stuurde. Ik ga me de komende week focussen op mijn herstel.” Door zijn zware val kan er een streep door de BEMER Classic, de Ronde van Duitsland, het Canadese tweeluik en ook het WK op de weg.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Tiesj Benoot (@tiesj)

Dit artikel delen:

9 Reacties

AnderJ 9 augustus 2022 om 10:44

Mooi dat het lijkt mee te vallen. Nou ja, meevallen: een breuk in een nekwervel. Maar zenuwen lijken kennelijk niet beschadigd.

0
oostrijck 9 augustus 2022 om 11:03

Mee eens. Zijn nek goed rust geven en de juiste medische zorg. Maar geen beenbreuk of iets van dien aard dat een carrière in gevaar brengt.

0
Gavia 9 augustus 2022 om 12:19

Eerdere berichtgeving over een aanrijding met een auto zie ik niet terug in zijn bericht. Dus gewoon onderuit gegaan in de afdaling?

0
Maillot à Pois 9 augustus 2022 om 13:01

HLN meldde gisterenavond laat al dat het onduidelijk was of er een wagen bij betrokken was, in recente artikels in diverse media wordt nu idd steeds over een val gesproken en niet over een aanrijding.
Al is het belangrijkste dat Tiesj relatief ok is en de kwetsuren enigzins meevallen.

0
AnderJ 9 augustus 2022 om 14:53

“Rond 21u00, 21u30 kreeg ik gisteravond telefoon van Tiesj met het bericht dat hij zwaar ten val was gekomen op hoogtestage in Livigno. En dat het meteen duidelijk was dat zijn seizoen over is. In een afdaling is hij in aanraking gekomen met een wagen, die last minute de weg opreed. Tiesj heeft de auto in volle snelheid geraakt, met alle gevolgen vandien. Dat komt ook voor mij heel hard aan. Ik ken Tiesj intussen iets beter als mens. Uiteraard was hij ook teleurgesteld en zag hij meteen de ernst van de blessure in.”

Bron: https://www.hln.be/wielrennen/nooit-in-levensgevaar-geweest-tiesj-benoot-reageert-op-zware-val-in-livigno-waarbij-hij-nekwervel-brak-vanthourenhout-hij-is-onvervangbaar~a6c7090a/

0
Maillot à Pois 9 augustus 2022 om 15:24

Bedankt @AnderJ!

0
klimmer99 9 augustus 2022 om 14:09

Sterkte Tiesj.

0
Stabanger 9 augustus 2022 om 15:25

ontzettend balen, Tiesj was constant supersterk dit jaar

ging sowieso in de voorste gelederen koersen dit najaar

0
Comments 9 augustus 2022 om 15:33

Tiesj, de wat introverte man die onmiddelijk na de touroverwinning de teammanager van JV bedankte ‘voor alles’. Mooi hoor.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone