Kittel sprint naar zege in tweede rit Tirreno-Adriatico
foto: LaPresse - D'Alberto / Ferrari
donderdag 8 maart 2018 om 16:28

Kittel sprint naar zege in tweede rit Tirreno-Adriatico

De tweede etappe in Tirreno-Adriatico 2018 is op het palmares bijgeschreven van Marcel Kittel. De 29-jarige Duitser van Katusha-Alpecin klopte in de straten Follonica concurrenten Peter Sagan en Giacomo Nizzolo in de massasprint. Danny van Poppel eindigde op plek acht. Patrick Bevin neemt de leiderstrui over van ploeggenoot Damiano Caruso.

Drietal kleurt de dag
Ondanks dat het parcours vandaag nagenoeg vlak was, weerhield dat er drie renners niet van om de aanval te zoeken. Guy Sagiv (Israel Cycling Academy), Jacopo Mosca (Wilier Triestina-Selle Italia) en Nicola Bagioli (Nippo-Vini Fantini) sloegen de handen ineen. Zij kregen bijval van Alexandr Foliforov, de Rus van Gazprom-RusVelo die de klimtijdrit in de Giro d’Italia 2016 op zijn naam schreef. Samen verzamelden zij een maximale voorsprong van een kleine zeven minuten.

Valpartij ontsiert finale
Nadat Bagioli in een eerder stadium als was afgehaakt, werden op een dikke vijftien kilometer voor de meet ook de overige drie renners teruggepakt door de voorwacht van het peloton. De spurters leken zich op te maken voor een massasprint, maar een massale valpartij op zes kilometer van het einde zorgde voor een rommelige aanloopfase. Katusha-Alpecin had de zaken op orde. Nathan Haas en Rick Zabel maakten er een lange sprint van, maar Kittel maakte hun werk ijzersterk af.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
26 Reacties
08-03-2018 16:30
Mooie nerveuze sprint! Opvallend, Kittel wint en Gaviria komt er niet aan te pas.
08-03-2018 16:31
Tijdverlies Roglic, ik heb hem niet gezien in de eerste groep.
08-03-2018 16:33
Wat sprintte Ewan weer achteruit zeg. Zonde dat het klassement deels onthoofd zal zijn door die megaval. Oa Lopez en Froome niet meer voorin gezien daarna.
08-03-2018 16:33
Yates ook tijd verloren.. Jammer voor hem na eindelijk eens een goede tijdrit
08-03-2018 16:34
Na de valpartij zaten alleen van Poppel en van Emden erbij. Daarna kwamen er wel een aantal TLJ'ers terug, misschien zat Roglic daar wel bij. Yates blijkbaar wel tijd verloren.
08-03-2018 16:35
@Blaudzun: Er zaten minstens 4 man van Lotto-Jumbo in het peloton, dus dan mag ik aannemen dat Roglic daar ook bij was.
08-03-2018 16:36
@ChefSpijker

Froome gewoon bij de eersten gefinished
08-03-2018 16:38
Van Hoecke zat ook sowieso mee voor LottoNL.
08-03-2018 16:38
Gaan we nu ook suggereren dat meneer Kittel doping heeft gebruikt?
08-03-2018 16:38
Van Hoecke zat ook voorin. Naast Van Emden en Van Poppel. Hopen dat die 4e Roglic was idd
08-03-2018 16:39
mooie sprint, helaas zat gaviria redelijk ingesloten.
08-03-2018 16:39
@Leidse nee.
08-03-2018 16:42
Ik geloof dat ik Bennett zag geen Roglic
08-03-2018 16:43
Wat is er gebeurd met sprintwonder Gaviria? Zou toch met 3 vingers in de neus winnen?
08-03-2018 16:43
Kwiat sprint hier ook 'gewoon even' naar een 4e plek, voor mannen als Mareczko, Gaviria, Van Poppel en Ewan
08-03-2018 17:09
Ja mooi man. Je zag die Katusha denken:"we zitten hier nu nog eens zo goed met 3 op 1km, nu gaan we het niet verkloten" die 3de man en Zabel tot diep in de verzuring rechtop blijve stompen. Kittel ging ook niet te vroeg. Mooie opsteker.
08-03-2018 17:10
Gaviria zat ingesloten.
08-03-2018 17:14
@hartstikke
Ja, ik had nog heel even twijfels over z'n vorm na de Strade maar dit is toch wel straf.
08-03-2018 17:38
Tof. Had nog niet veel gewonnen dit jaar toch?
08-03-2018 17:53
Roglic 1.42 verloren, weg kans op goed klassement....
08-03-2018 18:11
Eigenlijk alleen Roglic en Yates van de kanshebbers die tijd hebben verloren.
08-03-2018 19:31
Lag Kelderman ook bij die valpartij ? Is geklasseerd op plek 107 met 0.00.
08-03-2018 19:35
skylimit - 8 maart 2018 om 19:31
Kelderman zat ook achter de val en moest van fiets wisselen maar kon met behulp van zijn ploeggenoten van SUNWEB op tijd terug keren.
Dat kun je hier tussen de tsunami aan TLJ berichten nergens vinden, maar het staat op de site van SUNWEB....
08-03-2018 19:39
@skylimit
Volgens de website van sunweb was hij terug gekomen in de eerste groep. In de uitslag staat hij in een groep op 1 min., waarvan hij op 0 sec. is geplaatst. Blijkbaar teruggekomen en in laatste kmers alsnog gewisseld.
08-03-2018 19:46
@koel @ewoedski bedankt. heb nog geen beelden gezien, viel mij alleen op in de daguitslag en had wel gelezen over een grote valpartij, maar niks over sunweb/kelderman etc, alleen maar slecht nieuws over de geel-zwarte ploeg inderdaad.

Reacties zijn gesloten.