Kies de cover voor het najaarsnummer van RIDE Magazine

woensdag 25 augustus 2021 om 07:20
Kies de cover voor het najaarsnummer van RIDE Magazine

Volgende maand verschijnt het najaarsnummer van RIDE Magazine, dat in het teken staat van fietsen over slecht wegdek. We blikken onder meer vooruit op de najaarseditie van Parijs-Roubaix, misschien wel de meest fotogenieke koers op de kalender.

We hadden de beschikking over een ruim aanbod aan prachtige wielerfoto’s om uit te kiezen. Graag laten we jullie meebeslissen over welke foto er uiteindelijk op de voorkant komt te staan.

Onder iedereen die ons helpt bij het maken van deze keuze, verloten we drie jaar-abonnementen op RIDE Magazine. Laat ons uiterlijk woensdag 25 augustus via onderstaand formulier weten welke foto jouw voorkeur heeft.

Het najaarsnummer van RIDE is vanaf 17 september verkrijgbaar. Wil je er zeker van zijn dat je geen enkele editie hoeft te missen en dat ieder nieuw nummer vanzelf jouw kant op komt? Profiteer dan nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je het najaarsnummer liever los? Vroege beslissers profiteren online van een aantrekkelijke Early Bird-korting.

De stemperiode is afgesloten

De eerste optie is van de hand van de Belgische topfotograaf Kristof Ramon. De foto toont Jasper Stuyven van Trek-Segafredo op de rug terwijl hij op de kasseistrook van Carrefour de l’Arbre rijdt.

De tweede foto is gemaakt door Pauline Ballet, een van de huisfotografen van ASO. Een schitterende weergave van het peloton dat in het kenmerkende Noord-Franse landschap een van de kasseistroken bedwingt.

De derde plaat komt uit het archief van fotopersbureau Cor Vos en toont een renner van Lotto Soudal tijdens de verkenning van het Bos van Wallers.

De vierde foto is van Joris Knapen en laat ons Wout van Aert zien, die zich in de door pech gekenmerkte editie van 2019 een weg door het publiek baant.

Welke cover heeft jouw voorkeur? Laat het ons weten in de reacties!

Dit artikel delen:

40 Reacties

Michelangelo 18 augustus 2021 om 16:49

Wat mij betreft nummer 3. Gewoon een fietser en kasseien. Zonder verdere poespas of sensatie eromheen. De basis van PR, en volgens mij ook waarom veel mensen van fietsen houden.

Met als goede nummer 2 foto nummer 2. Geen afzonderlijke renners, maar een mooi sfeerbeeld.

Foto 4 zeker niet. Daar gaat de renner eigenlijk op in de rest van het plaatje…

Killco 18 augustus 2021 om 18:06

Helemaal eens

Alfons Haavers 19 augustus 2021 om 09:29

Cover 3 heeft wel een heul hoog Bahamontes-gehalte: https://bahamontes.be/edities/klassiekers-1

aardappeljager 21 augustus 2021 om 14:18

Bij Bahamontes hebben ze dan ook altijd fantastische foto’s

Helemaal eens met deze uiteenzetting.

4 kan nog wel eens stemmen krijgen doordat het Wout is, maar qua foto verreweg de minste

Arema Pro Cycling Team 18 augustus 2021 om 17:00

Cover 2 wat mij betreft.

Mooie_Mario 18 augustus 2021 om 17:15

Foto 2 en foto 4 zouden mijn aandacht trekken in de winkel en kopen. Foto 2 voor het epische Roubaix gevoro4, foto 4 omdat het een Jumbo Visma renner is.

calangeveld 18 augustus 2021 om 17:15

Foto 3, simpel, wielrenner alleen met de kasseien.

Billy Shears 18 augustus 2021 om 17:20

Cover 2 geeft naar mijn mening het najaarsseizoen het beste weer. Die dus!

Massimo Bataille 18 augustus 2021 om 17:21

Cover 1 voor mij (met cover 3 als korte tweede).

Cover 2 en 4 zijn nu te druk voor mij om als cover te gebruiken.
Cover 3 is dan miss net iets te simpel, maar geeft wel perfect de essentie weer. Enkele renner tegen de elementen (kasseien).
Cover 1 vind ik perfect, je ziet de enkele renner over de kasseien dokkeren aangemoedigd door enkele fans. Niet te druk en heeft toch alles wat je nodig hebt

Jan Blokzijl 18 augustus 2021 om 17:22

Foto 1 is voor mij de mooiste! Geen toeters en bellen; gewoon een fietser op een slecht wegdek!

Jin92 18 augustus 2021 om 17:46

Ik ga voor Cover 1. Een prachtige foto waar je in de huid van een wielrenner kruipt. Daarnaast gaaf die kasseien, helemaal in thema van de Hel van het Noorden.

Jacques Klunder 18 augustus 2021 om 18:11

Foto 3. geeft perfect de hedendaagse renner weer..

Roger Lelifeld 18 augustus 2021 om 18:56

Prachtig in al zijn eenvoud: Cover 3!
Zoals aangegeven staat de uitgave in het teken van fietsen over slecht wegdek en wordt er vooruit geblikt op de najaarseditie van Parijs-Roubaix. Daarnaast heeft het beeld alle overeenkomsten die menig fietser beaamd: De fiets en verder niets. Dit alles is prachtig in één beeld samengevat.
Tevens leent deze plaat zich bij uitstek voor de opmaak van een cover omdat het vogelperspectief opvalt in het schap en de “cleanheid” rondom de ontwerper veel vrijheid geeft voor de opmaak.

mocca 18 augustus 2021 om 19:03

Nummer 3.
Fietser en kasseien. Meer is er niet nodig

Kelder is de Man 18 augustus 2021 om 19:15

2 is mooi, maar een beetje lijkend op de Strade cover van Ride nr1.
1 teveel rood naar mijn smaak, alhoewel de kleur van de hel.
4 wel mooi, maar niet voor een cover.
Dus 3.

platteprijs 19 augustus 2021 om 09:17

Op foto 2 zijn meerdere Franse vlaggen te zien en daarnaast is het landschap vlak, dan denk ik niet eerst aan de Strade …

Cervezas 18 augustus 2021 om 21:17

Cover 3, obviously. Als je wat wil wat in het oog sprint. Asgrouwe cobbles met in het groot RIDE eroverheen. Als in:

“Ride COBBLES”

Lekker, krijg zo zin om naar de huisepontweg te rijden.

zeewolde 18 augustus 2021 om 21:30

Foto 3 wat mij betreft. Simpel, 1 renner en de kasseien, maar ook de schaduw van de renner werkt mee aan de mooie compositie.

testbeeld 18 augustus 2021 om 21:32

Nr. 1 is voor mij de mooiste compositie voor de najaarscover.

Cyclinglife 18 augustus 2021 om 22:11

Nr 1. 1 met je fiets onder alle omstandigheden. Genieten van elk moment

Turtlehead 18 augustus 2021 om 23:40

Ik kies nr. 3. In de hoop dat PR ook echt doorgaat ;)

HENRI BIJNEN 19 augustus 2021 om 04:42

Cover nr2. Zegt alles over de koers, zwaar en populair.

Secondant 19 augustus 2021 om 06:46

Ik ga ook voor nummer 3. De eenvoud maakt het mooi. Op foto 1 is de ondergrond waarop de fietser rijdt zowat egaal, had ook de foto van een veldrijder kunnen zijn. Pas als je beter kijkt, zie je deels kasseien liggen. Voor foto 4 geldt eigenlijk hetzelfde.
Eens met Kelder is de Man, dat foto 2 teveel op de Strade cover lijkt.

Lalsacien 19 augustus 2021 om 08:11

Ik vind foto twee de mooiste. Het slingeren, landschap en de renners trekken mijn aandacht. Een fietser alleen trekt bij mij minder de aandacht. Als ik een wielerblad koop is het om de renners. De rest kan ik zelf wel.

platteprijs 19 augustus 2021 om 09:14

Foto 2 is de enige foto die duidelijk laat zien dat het om Parijs-Roubaix gaat. De andere foto’s kunnen op elke willekeurige kasseistrook zijn genomen.

Wim 19 augustus 2021 om 12:12

Heb gekozen voor foto 1 bij gebrek aan beter. Voor topwielerfoto’s moet je echt bij Klaas Jan van der Weij zijn. Bekijk zijn boek ‘Sportret” en de mond valt je open.

Vazilii 19 augustus 2021 om 12:47

1 vind ik de beste als cover voor het blad
3 vind ik de interessantste foto

Wheely 19 augustus 2021 om 12:52

Vind het alle vier mooie foto's. Foto drie is voor mij het "perfecte plaatje" met die schaduw. Heb perongeluk op de eerste foto gestemd omdat ik dacht dat door er op te klikken het plaatje groter zou worden.

Marveloke 19 augustus 2021 om 14:37

1! Zoals een comment hierboven al zegt: de foto is niet te druk en geeft de essentie van de koers goed weer. Daarnaast zien we Jasper Stuyven in een van de mooiste wielerkitjes ooit ontworpen: Trek-Segafredo 2017. Daarnaast is Jasper Stuyven inmiddels een godenzoon omdat hij Milaan-Sanremo heeft gewonnen, en is deze cover een mooie beloning voor die prestatie waarmee hij zichzelf onsterfelijk heeft gemaakt

Headlines

Materiaalzone

Populair