Kelderman stijgt naar zesde plaats: “Ik had niet echt een goede dag”

zondag 11 juli 2021 om 18:26
Kelderman stijgt naar zesde plaats: “Ik had niet echt een goede dag”

foto: Cor Vos

Voor Wilco Kelderman was het een kwestie van overleven in de finale van de vijftiende etappe naar Andorra la Vella. De Nederlander deed dit echter met verve en de renner van BORA-hansgrohe stijgt zelfs een plaatsje in het algemeen klassement. “Ik was bang voor de finale”, klinkt het in gesprek met de NOS.

Kelderman moest op de laatste klim van de dag, de Col de Beixalis, alle zeilen bijzetten om zijn concurrenten voor het algemeen klassement te volgen. “Het was vandaag een hete dag, al was het op zich nog wel te doen. Het was aanvankelijk echt superwarm, maar daarna hadden we tegenwind. Daar heb je dan wel profijt van.”

“Ik had vandaag alleen niet echt een goede dag. Ik was daarom wat bang voor de finale, maar gelukkig zat ik nog goed van voren. Ik had ook het geluk dat ze gingen pokeren. Uiteindelijk ben ik de dag goed doorgekomen en ik wist op eigen tempo weer aan te sluiten. Pogačar versnelde nog richting de finish en toen moest ik natuurlijk wel mee.”

Kelderman kijkt ook alweer vooruit naar de komende etappes. “Ik hoop volgende week, als het wat kouder weer is, weer wat beter te zijn. Ik hoop dan ook weer mee te doen in de strijd. Het is nu vooral een kwestie van schade beperken. Ik ben echter wel tevreden met hoe het gaat en ik moet nu gewoon lekker zo verder gaan. Er kan nog zoveel gebeuren. De nummer twee staat nog altijd maar een minuut voor.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

Johnny7 11 juli 2021 om 18:31

Als hij daadwerkelijk zo ontzettend veel last heeft van die ‘hitte’ (volgens mij is het wel eens warmer geweest) dan heb ik goede hoop voor volgende week als het kouder schijnt te zijn!

Poeksel 11 juli 2021 om 18:37

De laatste vijf artikelen over Kelderman:

Kelderman stijgt naar zesde plaats: “Ik had niet echt een goede dag”
Wilco Kelderman: “Ik voelde me vreselijk, het was te warm”
Wilco Kelderman klimt plekje in klassement: “Vandaag was langzaam doodgaan”
Wilco Kelderman blijft zevende: “Kwam wat in de problemen aan het eind”
Wilco Kelderman geen fan van Mont Ventoux: “Gaat een heel lastige dag worden”

Hij is niet echt optimistisch he? Al was het artikel ervoor nog wel positief:

Wilco Kelderman stijgt naar zevende plaats: “Ik voelde me de hele dag goed”

ProfrondeZevenbergen 11 juli 2021 om 18:44

Dit viel mij ook op. Dat belooft wat als hij zich wél goed voelt!

horsm 11 juli 2021 om 19:18

Haha… maar je moet wielrenners nooit op hun woord geloven…

notriple 11 juli 2021 om 19:40

Inderdaad, het is altijd wel wat.

roeleur 11 juli 2021 om 20:04

Hopen dat het sneeuwt in Tokyo.

Tom Dirkx 11 juli 2021 om 20:42

Denk even als renner: je hebt net 5 uur de longen uit je lijf gefietst. Je wilt gaan douchen, eten, drinken, rusten. Dus WEG met die domme journalist dus zeg je maar wat waar die jongen ‘tevreden’ mee is en dan kan je naar je kamer toe. Stelt niet echt veel voor.

Koers 12 juli 2021 om 08:42

Dat is toch echt de hand van de redactie die de situatie neerpent zoals die door de renner wordt geschetst. Volgens mij had pogacar het ook zwaar en warm, hetgeen voor de meeste renners zo zal zijn. Een renner heeft op z'n best 'geen slechte benen'.

skylimit 11 juli 2021 om 18:52

@profrondezevenbergen Denk niet dat dat bij Kelderman zo werkt. Is meer de Wet van Murphy. Ben helaas bang dat hij nog weg gaat vallen.

Ruben_ 11 juli 2021 om 18:56

lijkt me sterk, z’n directe tegenstand gaat nog harder achteruit (lutsenko, g martin, o’connor)

Lalsacien 11 juli 2021 om 19:19

Martin heeft gisteren meer gewonnen dan vandaag verloren. Ik denk trouwens niet dat hij Kelderman voorbij zal gaan.

skylimit 11 juli 2021 om 18:58

@ruben Ik bedoel letterlijk wegvallen.

horsm 11 juli 2021 om 19:18

Als in: sterven?

Jean Dumas 11 juli 2021 om 18:59

Hij oogt juist solide. Kan alleen tempowisselingen top vier niet volgen. Martin en Lutsenko zet hij op achterstand

WoutMathieu 11 juli 2021 om 19:24

We gaan zien wie het minste terugvalt in de derde week.

Tom Dirkx 11 juli 2021 om 20:45

Het schijnt dat de nummers 2-6 zo’n beetje op gelijk niveau zitten; allemaal binnen een minuut. Als dat zo blijft dan wordt die tijdrit best nog wel interessant. (voor plek 2-3 dus)

jv88 11 juli 2021 om 21:11

Dit is zijn niveau toch gewoon. Werd verslagen door Hart en Hindley. Wat verwachten we hier dan ineens??? Gewoon een prima prestatie van Wilco die gewoon top 5 kan gaan rijden!

mark peeters 12 juli 2021 om 00:46

Ik vind dat Wilco op zijn plaats staat, zesde. Misschien kan hij nog 5e worden, gezien de tijdrit op de voorlaatste dag. Tijdens tempoversnellingen bergop zie je duidelijk dat er 4 beter zijn (Pogacar, Vingegaard, Uran en Carapaz).

Aart van Woud 12 juli 2021 om 07:44

Top 5 zou een geweldige prestatie voor hem zijn. Dat Hart de Giro won was grotendeels te danken aan een superdag van Rohan Dennis.

Madone E 11 juli 2021 om 21:30

Vond hem er goed uitzien. Kwam telkens terug in zijn eigen tempo. Rijd uitstekende tour

Headlines

Materiaalzone

Populair