Kelderman over kritiek Barguil: “Misschien moet hij meer naar zichzelf kijken”

Kelderman over kritiek Barguil: “Misschien moet hij meer naar zichzelf kijken”

Kelderman kwam gehavend over de streep in Bagnères-de-Luchon - foto: Sirotti

dinsdag 12 juli 2016 om 08:38

Warren Barguil was allerminst te spreken over het optreden van Wilco Kelderman in de etappe naar Bagnères-de-Luchon, waarin beide renners anderhalve minuut verloren op de ritwinnaar Chris Froome. De Franse kopman van Giant-Alpecin vond dat de Nederlander ‘afwachtend’ koerste. Kelderman zelf maakt zich niet druk om die woorden.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

‘Ik spreek liever met de benen’
“Kelderman werkt sowieso nooit mee, dat is een afwachter. Ik erger me altijd aan zulke renners. Hij had een beetje kunnen helpen, dat zou aardig geweest zijn”, zei Barguil na die etappe. “Ik heb ervan gehoord, maar ik heb Barguil niet gesproken”, reageert Kelderman tegenover De Telegraaf. “Ach, ik vind het niet iets om me druk over te maken. Ik spreek liever met de benen. Laat hem maar lekker zijn gedachten hebben, het kan me weinig schelen. Misschien moet hij wat meer naar zichzelf kijken.”

In het algemeen klassement is Kelderman inmiddels iets weggezakt. Hij staat negentiende op 5m28s van Froome. Barguil is vijftiende op 2m51s.

Dit artikel delen:

57 Reacties

Kingstown 12 juli 2016 om 08:44

Ah de ouderwetse “jij-bak” als antwoord!

0
SolerEritrean 12 juli 2016 om 08:47

Ontwijkt de vraag

0
wielrenner 12 juli 2016 om 08:51

Eerst Bardet, nu weer Barguil, wat is er met die Fransen aan de hand?

0
robotour 12 juli 2016 om 08:51

“Ik spreek liever met de benen” Kan je ook aangeven wanneer dat gaat gebeuren Wilco ?

0
vanSpringel 12 juli 2016 om 08:52

@SolerEritrean… welke vraag ?
Kelderman zou niet eens op die opmerking van Barguil moeten reageren.

0
Arema Pro Cycling Team 12 juli 2016 om 08:56

Ik ben benieuwd. ..

0
Sebas 12 juli 2016 om 09:02

Enige juiste reactie Wilco!

0
Wheely 12 juli 2016 om 09:02

Moet deze Telegraaf onzin nou echt? Nr 15 en 19 in het AK hebben zogenaamd een conflict? Hou op zeg!

0
Orakel 12 juli 2016 om 09:02

Erkennen en er voor staan, is beter dan ontkennen.

Ja ik zag geen reden nog extra inspanningen te doen. Het klassement is bijzaak en ik wil een hoog niveau hebben om in een bergrit uit te pakken.

0
maklukzat 12 juli 2016 om 09:04

Zou mooi zijn als hij ergens Barguil eraf kan rijden. Maar dit gaat nergens over.

0
Tutu888 12 juli 2016 om 09:06

Barguil is hard op weg één van de minder sympathieke renners in het peloton te worden. Terwijl ik na zijn dubbelslag in de Vuelta wel gecharmeerd van zijn rijden was.
Maar om af te geven op een renner die zijn wonden nog likt van een flinke valpartij getuigd van behoorlijke domheid.

0
r525 12 juli 2016 om 09:07

@wielrenner
Waar heb jij het over?
Bardet verwijt niemand iets en zegt zelf de foute keuze te hebben gemaakt. Das iets heel anders dan Barguil zegt….

0
schipperaar 12 juli 2016 om 09:09

@wheely +1
En ome sjakie vd hoek zegt dat wilco gelijk heeft want alle fransen zijn arrogant, wat een riooljournalistiek weer, dat de telegraaf hier aan meedoet, alla, maar wf.

0
slice 12 juli 2016 om 09:10

Ik vond Barguil eerder een leuke renner maar afgelopen jaar komt hij toch wat onsympathiek over. Jammer

0
Romāns Vainšteins 12 juli 2016 om 09:13

Edit redactie: On topic aub

0
Bertvd 12 juli 2016 om 09:22

@ wielrenner: ik begrijp niet echt wat Bardet hiermee te maken heeft. Die gaf aan ZELF het verkeerde wiel gekozen te hebben #handineigenboezem

0
RaketVuist 12 juli 2016 om 09:36

Een Fransman geeft eens kritiek op een Nederlander en hij is meteen de meest onsympathieke renner van het peloton. Wat een grap. Ik vind het terecht dat hij Kelderman hier op wijst. Kelderman is inderdaad iemand die je zelden op kop ziet rijden. Ja hij is gevallen, maar als je bij Barguil kan blijven, kun je ook overnemen. Het zou hem sieren om eens initiatief te tonen. Hij rijdt op dit moment rond als een natte krant. Zonneveld had het gisteren bij de avondetappe over zelfmedelijden en dat dat dodelijk is voor een wielrenner. Ik denk dat Wilco hier op het moment aan lijdt. Ik hoop dat ik het mis heb.

0
robotour 12 juli 2016 om 09:39

Misschien als Wilco goede benen heeft de komende weken, kan hij tegen Barguil zeggen kom ga maar in mijn wiel hangen;) dan gaan wie die Froome eens laten zien hoe er bergop en afgedaald moet gaan worden.

0
Guushovd 12 juli 2016 om 09:42

Gaap. Mensen jullie hoeven niet persé een mening te ventileren over iedere uitspraak van een renner. Ook is het niet nodig iedere dag analyses over de mentale gesteldheid van bepaalde renners te maken.

Je kan ook een bericht lezen, even een paar dagen wachten (aangezien alles al gezegd is hierover). Bijvoorbeeld totdat er weer iets echt interessants gebeurd. En dan deze discussie weer een keer over doen.

0
Brummel 12 juli 2016 om 09:47

@raketvuist “maar als je bij Barguil kan blijven, kun je ook overnemen”

Even los van of de WF-kritiek op Barguil terecht is: deze stelling klopt gewoon niet.

0
Bertvd 12 juli 2016 om 09:48

@ RaketVuist: dat interview wat Kelderman af gaf, na de etappe dat hij viel…. oei. Ik hoop echt dat ze daar bij TLJ tijd in gaan steken. Ik kan mij heugen dat hij in het verleden meer bravoure had

0
RaketVuist 12 juli 2016 om 09:52

@Brummel
Leg uit waarom niet. Ze zitten natuurlijk allemaal aan hun max, want ze willen zo snel mogelijk naar de finish. Blijkbaar konden zij daar even snel, anders zaten ze niet bij elkaar. Waarom kan Barguil dan wel, en Kelderman niet een kopbeurt doen?

0
nic92 12 juli 2016 om 09:58

Ik schat de kans dat dit verhaal overdreven is op 95%. Ik denk dat Barguil en Kelderman zich echt niet zo heel druk maken om elkaar. Barguil roept iets onhandigs waar de naam Kelderman in voor komt, en de pers rent meteen naar Kelderman om te vragen wat hij er van vindt.
En voila, de “ruzie” is geboren.

Overigens is het lachwekkend hoeveel mensen dit uitermate serieus nemen. Zo erg is het niet wat ze roepen en dan worden deze zinnen uit een interview gevist waardoor het allemaal in een ander daglicht komt te staan.

0
Chaba 12 juli 2016 om 10:00

Barguil was gewoon zwaar ontgoocheld dat hij niet bij de toppers kon blijven en heeft zich geirriteerd aan het feit dat Kelderman niet achtervolgde. Wat een rel zeg poehee!….
Kelderman maakt zich hier terecht niet druk over en waarschijnlijk is ook Barguil dit allang weer vergeten.

0
Janjanssen98765 12 juli 2016 om 10:09

@raketvuist

Wat een onzin weer, ik zie dagelijks genoeg renners die wel kunnen volgen maar niet overnemen. Soms ben je gewoon blij dat je je karretje kan aanhaken.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone