Wilco Kelderman: “Hoop dat het zondag een mooi slagveld wordt”

Wilco Kelderman: “Hoop dat het zondag een mooi slagveld wordt”
vrijdag 23 september 2016 om 18:27

Wilco Kelderman begint als nummer elf van het klassement aan het slotweekend in de Eneco Tour. “Er is tot nu toe nog niet zoveel gebeurd, ik denk dat het zondag pas echt gaat beginnen”, vertelt hij na de keurige derde plaats van LottoNL-Jumbo in de ploegentijdrit aan WielerFlits. “Tot nu toe was het nog niet lastig genoeg hier in de Eneco Tour, alleen de tijdritten hebben wat dingen bepaald. Zondag gaat alles veranderen. Ik hoop dat het een mooi slagveld wordt en dat ik ook mijn slag kan slaan.”

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

17 Reacties

LutsenkoFan 23 september 2016 om 18:31

Het is altijd hetzelfde mee Kelderman.. Hopen dit hopen dat.. Gisteren ook al, gewoon niet overnemen omdat hij bang leek moe te worden. Durf eens een keer iets te ondernemen voordat het al open ligt.

0
Chrys 23 september 2016 om 18:32

@lutsenkofan
Dat is ook meestal de reden dat bij een slagveld Kelderman vaak het slachtoffer is.

0
aoyen 23 september 2016 om 18:38

Podium rijden zou wel het minste zijn wat hij terug kan doen voor TLJ na al die jaren in hem te hebben geïnvesteerd

0
GreenDay 23 september 2016 om 18:39

Er kunnen ook nog steeds wat kilootjes af bij Kelderman. De scherpte van het gezicht verraadt veel bij een wielrenner, en dan denk ik dat Kelderman nog werk voor de boeg heeft de komende jaren. Ik zie hem tot grootse dingen in staat, maar het wordt stilaan nu of nooit.

0
klootje kriekeljon 23 september 2016 om 18:42

Kelderman oogt ontspannen. Zou mooi zijn als hij het seizoen met een opsteker kan afsluiten. Zo slecht was het trouwens ook weer niet dit seizoen, maar de verwachting is hoog en niet geheel onterecht.

Volgend seizoen knallen in een nieuwe omgeving!

0
luckyloek 23 september 2016 om 19:06

Ik denk juist wel dat het wk parcours van de tijdrit geschikt voor hem is, maar hij zal het zelf het beste weten. Was het NK vorig jaar niet ook volledig vlak en weinig technisch? Voor van Emmen is het denk ik te lang. Die is juist goed in korte en technische tijdritten.

0
Wielrennertje 23 september 2016 om 19:51

Hij is inderdaad degene die nooit zelf echt iets durft te ondernemen. Vaak te ver van achter waardoor hij er gewoon niet aan de pas komt.

0
schipperaar 23 september 2016 om 20:02

@ao yen
Investeren doe je in jezelf, heeft een ploeg weinig invloed op, zoals hier ook vermeld, hij staat nog lang niet scherp en heeft niks te zoeken in de tijdrit op wk.

0
robotour 23 september 2016 om 20:17

@KK zo slecht was het trouwens ook weer niet dit seizoen ? Sorry, maar dit jaar staat hij toch echt stil in zijn ontwikkeling, of hij was ziek, zwak of misselijk of lag weer eens op de grond. Weinig topniveau gezien bij hem gedurende een meerdaagse wedstrijd van begin tot het eind. Als het zondag een slagveld wordt, ben ik benieuwd waar Kelderman zich zal bevinden.

0
schipperaar 23 september 2016 om 20:39

Wilco heeft routeboek weer niet bekeken, denkt dat ze in Waterloo eindigen. Misschien tweede na poleon.

0
vlek 23 september 2016 om 20:40

Niet van begin tot eind, maar daartussen heeft Kelderman dit seizoen wel degelijk dingen laten zien vam topniveau. Ik denk dat hij op momenten zelfs een hoger niveau haalde dan ooit tevoren. Hij wordt de laatste maanden nogal gretig naar beneden gepraat (waar hebben we dat eerder gezien), maar zoveel meer hoeft er echt niet bij wil hij serieus mee gaan doen om de winst in mooie WT-koersen.

0
klootje kriekeljon 23 september 2016 om 21:15

Als de Nederlandse resultaten niet zo geweldig waren geweest hadden we er waarschijnlijk al anders naar gekeken. Een renner van die leeftijd mag natuurlijk gewoon een 'minder' jaar hebben. Neem een Kwiatkowski.

Droeg Wilco niet de leiderstrui in 2 Wt-gc's? Een slecht seizoen kun je het niet noemen. Maar hij heeft idd. niet de verwachte stap gemaakt.

0
kelderfan 23 september 2016 om 22:13

Laat hem maar lekker knallen a.s. zondag. Dat klassement moet om.

0
sooike 23 september 2016 om 22:53

Als ik de deelnemerslijst zie dan denk ik dat er door Kelderman weinig “geknald” wordt zondag. Ik vind Kelderman namelijk niet zo’n “knaller” .

0
Wheely 23 september 2016 om 22:58

Ben het helemaal eens met vlek en klootje. Kelderman heeft potentie en heeft ook goede dingen laten zien. Een renner moet je niet op een enkel seizoen beoordelen. Hij zit fietst nu door het dal van zijn ontwikkeling maar die bergtop lonkt.

0
Kaasjekaas 23 september 2016 om 23:58

Denk dat het voor hem ook wennen is aan de rol van kopman waarom die dit seizoen soms iets te behouden rijdt, maar toen hij doorbrak was hij vaak de gene die aan het knallen was en niet bang was om voor de overwinning te gaan. Mss dat na de evaluatie van dit seizoen gaat hij (hopelijk) weer knallen over overwinningen en niet rijden om zijn top tien plek in een algemeen klassement zo veel mogelijk veilig te stellen

0
Omhoog73 24 september 2016 om 12:44

Hoopt dat de Beverman er dit weekend voor gaat!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone