Katusha met Kristoff en Rodriguez naar Tour de France

donderdag 25 juni 2015 om 10:40
Katusha met Kristoff en Rodriguez naar Tour de France

Foto: Sirotti

Katusha heeft bekendgemaakt welke negen renners gaan starten in de Ronde van Frankrijk. Alexander Kristoff en Joaquim Rodriguez zijn de kopmannen van de Russische formatie.

De belangrijkste afwezige is Daniel Moreno. De Spanjaard uitte daar eerder op Twitter al zijn verbazing over. Ook opvallend is dat de selectie met voormalig Raborenner Dmitriy Kozonchuk maar één Rus bevat. In de afgelopen Giro bracht de ploeg nog acht Russen aan de start.

Katusha hoopt met Rodriguez een goed klassement te rijden. De 36-jarige Spanjaard eindigde twee jaar geleden als derde in La Grand Boucle. Kristoff moet bij de ploeg voor dagsuccessen zorgen. De Noor krijg daarbij steun van Jacopo Guarnieri, Marco Haller en Luca Paolini.

Selectie Katusha voor Tour de France (4-26 juli)
flag-it Giampaolo Caruso
flag-it Jacopo Guarnieri
flag-at Marco Haller
flag-ru Dmitriy Kozonchuk
flag-no Alexander Kristoff
flag-es Alberto Losada
flag-pt Tiago Machado
flag-it Luca Paolini
flag-es Joaquim Rodriguez

Dit artikel delen:

49 Reacties

Contador#N.1 25 juni 2015 om 10:46

Moreno lijkt mij wel een goede renner voor gaint als kopman in de rondes en heuvel klasiekers.

mollemarijden 25 juni 2015 om 10:47

Had hij geen aflopend contract? Moreno

Raafje 25 juni 2015 om 10:51

ik zou Moreno wel meenemen, zeker in deze Tour in plaats van Dmitriy Kozonchuk.

Rhohan 25 juni 2015 om 10:52

Wat was Moreno’s eerste doelstelling van het seizoen dan? Toch niet de klassiekers?

ivo001 25 juni 2015 om 10:55

Umh waarom Moreno niet?

nafnikleb 25 juni 2015 om 10:58

@Rhohan, ik gok de klimklassiekers. Heeft hij op zich ook niet zo slecht gedaan met 11e in AGR, 5e in WP en 10e in LBL.

lnnrt 25 juni 2015 om 10:58

Kristof voor groen? Hij krijgt behoorlijk veel knechten mee in ieder geval.

snellerfietsen 25 juni 2015 om 11:03

Een plek bij de eerste 31 moet tot de mogelijlheden behoren voor purito

LyndaLid 25 juni 2015 om 11:03

Ik zie Kristoff geen kans maken op groen, dat wordt gewoon Sagan.

De etappes die niet een standaard massasprint worden zijn in principe voor Kristoff te moeilijk en voor Sagan ideaal. Een etappe overwinning in die sprint die aan 2/3% gaat zit er natuurlijk wel in.

Purito 25 juni 2015 om 11:16

Purito gaat het podium rijden en minimaal een rit winnen. Kristoff is sowieso ook goed voor dagwinst.

Mensen onderschatten Purito. Hij zal de Tour niet winnen, maar hij toont dit jaar aan gewoon nog het niveau te hebben om mee te doen met de wereldtop.

billi 25 juni 2015 om 11:20

Rodriguez heeft weinig steun, vind ik, hij zal Moreno gaan missen, verwacht ik

LyndaLid 25 juni 2015 om 11:20

Rodriguez gaat beter zijn dan Nibali en wellicht ook dan Contador. Ik zie het ook als de “grote 5” ipv 4. Of eigenlijk de grote 2 met 3 die ze op de hielen zitten; de grote twee zijnde Froome en Quintana.

DMenchov 25 juni 2015 om 11:22

Helaas maar 1 rus ipv 8 zoals in de Giro…
Hopelijk in de Vuelta weer wat meer Russen in de selectie

Tutu888 25 juni 2015 om 11:24

Moreno het slachtoffer van de jacht op groen van Kristoff. Katusha hinkt op twee gedachten (groen en het AK van Rodriguez). Maar Moreno lijkt dit jaar ook niet meer de koereur van de afgelopen seizoenen.

TeamNL 25 juni 2015 om 11:25

Eens kijken of de oude 36 jarige snoepert podium kan rijden, ik geloof er niet zo in.

lnnrt 25 juni 2015 om 11:25

Samen met Tinkof in ieder geval het sterkste op-twee-fronten-team!

Wheely 25 juni 2015 om 11:28

De ploeg rijdt een bijzonder sterk seizoen, toch denk ik dat de koek nu een beetje op is wat betreft het podium voor Purito en het groen voor Kristoff. Wat mooie ritten zitten er zeker wel in.

Giopicorno 25 juni 2015 om 11:39

@Lynalid
blijf Nibali maar onderschatten. Prestaties gedurende seizoen zegt niks voor zijn vorm straks in de tour. De grote 5 zijn de vier bekenden + Pinot, Rodriguez hoort daar niet meer bij

LyndaLid 25 juni 2015 om 11:41

Blijf jij Rodriguez maar onderschatten :), dat deed men twee jaar geleden ook.

gavirialaphilippe 25 juni 2015 om 11:43

Ik denk dat Nibali gewoon opnieuw gaat winnen eigenlijk. In de kasseien etappe gaat hij veel tijd winnen gok ik zo en in de bergen gaat hij gewoon mee.

paapke 25 juni 2015 om 11:50

Met een beetje geluk krijgt Kristoff ook nog Bennati als leadout mee…

robotour 25 juni 2015 om 11:52

Voor “Purito-Rodriguez” beginnen de jaren ook te tellen natuurlijk. Hij zal in de bergen wat steun hebben aan Machado en Losado. Benieuwd of Caruso wat extra’s kan brengen.

robotour 25 juni 2015 om 11:53

@ paapke

Bennati ? Een transfer van Saxo naar Katusha ?:)

slice 25 juni 2015 om 11:57

@robotour, paapke verwees naar een etappe in de Ronde van Zwitserland, waar Bennati per ongeluk een perfecte leadout voor Kristoff deed;)

Purito 25 juni 2015 om 12:11

@Giopicorno
Jij hebt dit seizoen weinig wielrennen gekeken?

Pinot moet eerst maar eens zien te bevestigen. Hij heeft nog altijd niet aangetoond Purito te kunnen verslaan in een grote koers als de Tour. In het Baskenland reed onze ouwe Spanjaard Pinot nog naar huis. Ik weet het, een hele andere koers, maar wel een teken dat Purito nog altijd zeer sterk is.

Ik zie voor de etappe naar Huy geen grotere kandidaat dan Rodriguez. Valverde zal niet in topvorm verschijnen aan de start van de Tour.

Headlines

Materiaalzone

Populair