Katusha met kopman Joaquim Rodriguez naar Vuelta

zaterdag 15 augustus 2015 om 09:54
Katusha met kopman Joaquim Rodriguez naar Vuelta

Vorig jaar werd 'Purito' (rechts) vierde in de Vuelta - foto: Sirotti ,archief

Katusha weet welke acht renners Joaquim Rodriguez bij zullen staan in de Vuelta. De Spanjaard van inmiddels al 36 zal een gooi doen naar een goed klassement in het ontzettend sterke deelnemersveld. Daniel Moreno is één van de belangrijke helpers van Purito.

Met Alberto Losada en Angel Vicioso zijn er nog een twee Spanjaarden in de selectie opgenomen. Giampaolo Caruso is de Italiaan van dienst. Vladimir Isaychev, Pavel Kochetkov, Egor Silin en Eduard Vorganov vormen het Russische blok bij de formatie.

Selectie Katusha voor de Vuelta a España 2015 (22 augustus-13 september)
flag-it Giampaolo Caruso
flag-ru Vladimir Isaychev
flag-ru Pavel Kochetkov
flag-es Alberto Losada
flag-es Daniel Moreno
flag-es Joaquim Rodriguez
flag-ru Egor Silin
flag-es Angel Vicioso
flag-ru Eduard Vorganov

Dit artikel delen:

8 Reacties

Contador#N.1 15 augustus 2015 om 10:18

Ik verwacht dit jaar erg veel van Moreno

wolfje 15 augustus 2015 om 10:23

Op kleine, steile hellingen blijft Rodriquez wereldtop, qua klassementsambities twijfel ik steeds meer of hij de beaten wel kan volgen

Sammysosa 15 augustus 2015 om 10:31

Ik verwacht ook veel van Moreno, hij móet wel, aflopend contract, paar mindere seizoenen gereden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat wat er in 2012/2013 nog uitkwam, dat dat er niet meer in zit.

Purito gewoon weer voor top3, ook met dit deelnemersveld.

keldermanfan 15 augustus 2015 om 10:34

Simon Spillak weer niet geselecteerd

Orakel 15 augustus 2015 om 11:01

Spilak kan niet tegen de warmte.

koos1 15 augustus 2015 om 11:14

Spilak weet dat hij in grote rondes geen klassement kan rijden en richt zich helemaal op de korte rondes waar hij een van de toppers voor het klassement is.

Purito 15 augustus 2015 om 12:02

Ik verwacht meer en meer van Purito. Ik hou het nu op een top-5 plus minimaal een ritzege (of 2), maar het podium is zeker niet niet uitgesloten. Ook bij mannen als Nibali en Froome is het maar af te wachten of ze nog eens drie weken kunnen beuken. Bij Froome weten we dat zijn herstelvermogen minder is dan een Quintana. Daarom is de Colombiaan ook hoger in te schatten.

Moreno voor een ritzege,maar zal tekort komen voor een klassement. Te weinig klimmer. Voor de rest een typische sterke Vuelta-selectie.

Ab Normaal 15 augustus 2015 om 16:36

Purito zou gaan voor AK in de tour en het werd niks.
Een van mijn favoriete renners, maar ik geloof er niet meer in. Ritzeges wel, AK niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair