Katusha heeft selectie voor Luik-Bastenaken-Luik op papier

donderdag 23 april 2015 om 17:21
Katusha heeft selectie voor Luik-Bastenaken-Luik op papier

Joaquim Rodriguez weet wie hem komende zondag zullen bijstaan in zijn jacht op winst in Luik-Bastenaken-Luik. De Russische ploeg heeft vandaag de achtkoppige selectie bekend gemaakt die namens Katusha aan vertrek komen in het Belgische Luik. Uiteraard is Purito zelf de kopman van het gezelschap.

Rodriguez was al tweemaal tweede in de klimklassieker en hoopt dit jaar eindelijk op het hoogste treetje plaats te mogen nemen. Afgelopen woensdag in de Waalse Pijl kwam de Spanjaard niet verder dan een vierde plaats. Met behulp van onder andere Losada, Moreno en Machado kan hij rekenen op een sterke ploeg.

Selectie Katusha voor Luik-Bastenaken-Luik:
flag-ru Maxim Belkov
flag-it Giampaolo Caruso
flag-ru Dimitry Kozonchuk
flag-ru Sergey Lagutin
flag-es Alberto Losada
flag-pt Tiago Machado
flag-es Daniel Moreno
flag-es Joaquim Rodriguez

Dit artikel delen:

16 Reacties

Contador#N.1 23 april 2015 om 17:34

Hmm, ik denk dat purito hem niet zal winnen dit jaar als hij zelfs de waalse pijl niet bij de top 3 rijd.

Purito 23 april 2015 om 17:40

Gewoon alle kaarten op tafel gooien op La Redoute. Hij heeft meer kans met een ‘alles of niets tactiek’ dan te wachten op Saint Nicolas.

Maar hij zal spijtig genoeg wel wachten.

ValverdeBassoNibali 23 april 2015 om 17:50

Hij moet wel gaan op de Redoute en anders op de Roche aux Faucons. Saint Nicolas en zeker de laatste 1,5 kilometer is niet steil genoeg voor hem. Zou de koers wel open kunnen breken en wie weet hoe de wedstrijd dan loopt als mannen als Martin, Valverde en Gilbert mee gaan.

Deze koers zal Purito heel moeilijk kunnen winnen, zal echt alleen aan moeten komen. Of met echte non-sprinters als Vanendert. Maar hij wordt in een sprint normaal gesproken eenvoudig geklopt door Gilbert, Kwiatkowski, Valverde en zelfs iemand als Costa

123poetertjes 23 april 2015 om 17:54

In de breedte zijn ze het sterkst, met drie renners die ze kunnen uitspelen voor de zege. Ik verwacht dat ze Caruso voortijdig weg laten springen, net als vorig jaar en in de Waalse Pijl. Het zou leuk zijn als de voor de verandering eens wat daarmee gaan doen, Rodriguez is explosief genoeg om een sprong te maken, en alleen op die manier liggen er kansen.

Wheely 23 april 2015 om 17:59

@VBN
Zelfs Costa? Die heeft een behoorlijk eindschot toch? Sprint normaliter de meeste klimmers er uit, daar rij je als Rodriguez niet graag mee naar de streep inderdaad.

Purito moet maar een pakt sluiten met Nibali en Martin. Tijd om een whatsapp groepje aan te maken voor ze, dan voegen we Kelderman ook toe.

hildeke 23 april 2015 om 19:13

Vanendert en Martin hebben nog last van hun blessures. Die zou ik al een ster minder geven.Rodriguez die weg rijdt op 20 km van het einde? Denk het niet ee. Is geen kraan in tijdrijden, dus houdt dat nooit vol. Eerder Moreno van zijn ploeg dan.Samen met Pozzovivo en Nibali op de Roche aux Faucons. Is een mogelijk scenario.

Lover16 23 april 2015 om 19:32

Met deze ploeg hebben ze op papier toch de winnaar in hun midden.

robotour 23 april 2015 om 19:44

@lover16 inderdaad alles alleen op papier…in werkelijkheid zijn het hooguit outsiders, of een van hen moet superbenen hebben om alleen aan te kunnen komen.

vanuit de kantlijn 23 april 2015 om 20:00

Er wordt iig regen voorspeld voor zondag, meer kans voor de aanvallers hopelijk.

DMenchov 23 april 2015 om 20:07

Enige verandering tov AGR en WP is Tsatevich eruit en Belkov erin.

Ik ben Ik 23 april 2015 om 20:37

Met deze ploeg kunnen ze toch voor een podium plaats gaan.

Purito 23 april 2015 om 20:55

Rodriguez geen kraan in het tijdrijden? Hij won Baskenland door de tijdrit! ;)

De Valk 23 april 2015 om 23:20

Caruso, de beste man van katusha zondag, met een 5e plaats.
Daarnaast geef ik jullie ook de winnaar, namelijk Valverde, en er zal een topnotering zijn voor kreuziger en Costa.

oscarito1908 24 april 2015 om 00:28

Purito gaat echt niet aanvallen op Redoute, dat gebeurt sinds Bettini/Boogerd niet meer.
Was het maar zo, want als daar weer eens een keer de koers openbreekt is het de mooiste klassieker die er is.

Maar dat was vroeger ook met de Amstel, je wist dat Boogerd ging aanvallen op Eyserbos.
Die maakte tenminste altijd koers, dat mis ik tegenwoordig.

Gewoon weer de oude wereldbeker invoeren zou goed zijn.

Culnamo 24 april 2015 om 08:48

Ik ben zeer zeker voorstander van een principe als de wereldbeker. Die UCIranking is niet voldoende, daarnaast is er geen trui aan verbonden zoals in de jaren ´90 met de wereldbeker. Dat zorgt voor extra belangen om te koersen. Maarja, als ik het te zeggen had, was ieder weekend een klassieker: misschien maar goed voor de renners dat ik niet de kalender maak….

Voor LBL is Katusha een ploeg die vroeg de knuppel in het hoenderhok moet gooien. Ze hebben in de breedte een goede selectie en tevens renners die het af kunnen maken. Hoe vroeger ze koers maken hoe beter. Ook voor de kijker.

Netraam 24 april 2015 om 08:54

Geen Kolobnev?