Katusha-Alpecin kijkt naar versterkingen rond klassiekerkopman Politt

maandag 15 april 2019 om 17:24

foto: Cor Vos

Katusha-Alpecin gaat zich oriënteren op een brede klassiekerploeg rond Nils Politt. De Duitser werd dit weekend knap tweede in Parijs-Roubaix en dat smaakt naar meer bij ploegleider Dirk Demol. “Als ik er één of twee bij kan hebben in de toekomst zal dat geweldig zijn. Ik ga daar naar kijken”, zegt hij tegen Cyclingnews.


Het contract van Politt (25) bij de Zwitserse formatie loopt nog tot het einde van 2020. Dit voorjaar bevestigde hij zijn status. “Hij was tweede in de tijdrit van Parijs-Nice, hij kan sprinten en hij kan een lead out doen. Het zijn alleen de hoge bergen die niet geschikt voor hem zijn”, beschrijft Demol zijn pupil.

“Ik wist voor dit seizoen dat we goede renners hadden en toprenners, maar als je het voorjaar ziet, dan zijn we zesde geworden in Harelbeke, vijfde in de Ronde van Vlaanderen, tweede in Roubaix en de tiende in Gent-Wevelgem. We deden mee en dat maakt mij blij”, aldus Demol, die Politt al als belofte in de gaten had. “Je kan echt met hem samenwerken. Hij behoort tot een oudere generatie. Hij zeurt niet, werkt hard en gaat gewoon.”

Na de podiumplek in Roubaix worden nu al de ogen gericht op volgend jaar. “We zijn aan het bouwen en we hebben een jonge ploeg. We kunnen nog groeien en hebben hiervan geleerd. Het is veelbelovend”, vindt de Belgische ploegleider.

Dit artikel delen:

22 Reacties

quickstep 15 april 2019 om 17:33

niet alleen versterking nodig voor de klassiekerploeg denk gewoon in alles

wielrenner 15 april 2019 om 17:47

Oudere generatie, hij is nog maar een broekie van net 25 jaar oud.

Kannibaal van Schepdaal 15 april 2019 om 17:54

Ik denk dat hij bedoelt dat Politt nog van de oude stempel is, dat hij nog een renner uit de oude doos is, dat hij nog denkt zoals renners vroeger dachten, dat hij… you got my point.

Sonsbach Allstars 15 april 2019 om 21:31

Politt oude stempel? Het is een Duitser dude…
En het is er een die veel kan maar het is er helaas geen die koersen wint of gaat winnen.

Baik-Baik 15 april 2019 om 18:14

Meest logische team in de worldtour voor Van der Poel.

Emergo 16 april 2019 om 15:10

Meest domme wat MvdP zou kunnen doen.

rosencrantz 15 april 2019 om 18:23

Politt zou ook een goede toevoeging zijn bij CCC. Vult goed aan wat van Avermaet ontbreekt. 1 van de 3 van EF zou interessant kunnen zijn.

Marcel1112 15 april 2019 om 18:26

Van mij mag die ploeg morgen opgeheven worden.

Veloburto 15 april 2019 om 18:34

Hey, er is een renner die een keer wat presteert! Laten we een hele ploeg om hem heen gaan bouwen.

Johnny7 15 april 2019 om 18:57

Als ze van Kittel af zijn kunnen ze aardig wat versterkingen op meerdere vlakken gaan halen. Ook broodnodig.

Opdepodium 15 april 2019 om 19:13

Is wat voor Jumbo visma.
Goede opvolger voor Martin.
Hebben ze 4 klas bakken voor het voorjaar

Lionel Gesink 16 april 2019 om 11:32

Welke 3 andere bedoel je? En wat hebben deze gewonnen/gepresteerd dit jaar om ze als klasbak te bestempelen?

peervaneynthoven 15 april 2019 om 19:35

Goede renner, geen winnaar.

wimpy 15 april 2019 om 19:53

M.Haller reed ook een sterk voorjaar!

Retro Lex 15 april 2019 om 20:26

Ik zou zeggen. Een jonge talentvolle Duitser met hele dikke dijen, die heel lang heel hard kan rijden . En een overjarige, uitgerangeerde Belg die wel elk weggetje, kassei, een hellinkje kent. Go Politt

Marszzz 15 april 2019 om 21:37

Lars Boom komt denk ik wel zonder kontrakt!

vincenzo 15 april 2019 om 21:47

“hij kan sprinten”

Niets van gezien afgelopen zondag.

Mwielerfan 15 april 2019 om 22:24

Hij reed goed bovenin de baan

ivo001 17 april 2019 om 09:07

Vorig jaar wel Greipel en Ackerman verslagen ;)

https://www.procyclingstats.com/race/munsterland-giro/2018

En een bijzonder sterke Deutschland tour, al waren dat dan weer niet echt sprint etappes.

Dark Noise 15 april 2019 om 22:53

Niemand zit mooier op de fiets dan hij

Scott Sunderland 16 april 2019 om 01:23

Er zal ook wel plek komen in de ploeg. Marcel Kittel is een fiasco, maar wat te denken van Nathan Haas ? Moest ook wat presteren in de klassiekers. Sinds hij bij Katusha rijdt geen schim meer van de renner die hij was. Dit seizoen nog slechter dan het vorige.

Polleke 16 april 2019 om 09:19

1 resultaat en de ‘moral’ is al terug bij Katusha…