Kalibratieprobleem nekte Pierre Latour in virtuele Ronde van Zwitserland

zaterdag 25 april 2020 om 10:20
Kalibratieprobleem nekte Pierre Latour in virtuele Ronde van Zwitserland

foto: Cor Vos (archiefbeeld)

Een kalibratieprobleem met de fietstrainer blijkt de reden waarom Pierre Latour uit de wedstrijd werd gehaald in de derde etappe van The Digital Swiss 5. Dat laat de koersorganisatie weten in een statement.

Latour schoot uit de startblokken en liep snel uit op zijn concurrenten, waarbij hij voortdurend een opvallend hoog vermogen leverde. Aan het begin van de slotklim van iets meer dan elf kilometer verdween de Fransman opeens van de radar. Wat later communiceerde de organisatie dat Latour werd gediskwalificeerd wegens ‘technische problemen met de hometrainer.”

Al vanaf het begin van de wedstrijd werden de snelheid en het vermogen van Latour in de gaten gehouden, laat de wedstrijdorganisatie later weten in een statement. “We constateerden, samen met de technische staf van het virtuele wielerplatform Rouvy, dat er een kalibratieprobleem was met de fietstrainer die hij gebruikte, iets wat kan gebeuren bij een virtuele koers.”

AG2R La Mondiale werd ingelicht
Daarop werd AG2R La Mondiale, de ploeg van Latour, ingelicht. Omdat het probleem niet tijdens de wedstrijd kon worden opgelost, werd afgesproken dat de Franse renner uit koers zou worden gehaald. Nummer twee in de wedstrijd Nicolas Roche profiteerde en schoof door naar de leiding. De Ier hield het goede tempo aan en behaalde even later zijn eerste virtuele zege.

Later vandaag gaat The Digital Swiss 5 verder met de vierde, en tevens voorlaatste, etappe. Van Oberlangenegg wordt over 36,8 kilometer gekoerst naar Langnau. 444 hoogtemeters krijgen de renners voorgeschoteld op hun fietstrainer.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Romāns Vainšteins 25 april 2020 om 10:30

Ergo , je weet nooit zeker of zo n uitslag klopt.

assen 25 april 2020 om 10:55

Jawel, je weet zeker dat deze niet klopt.

ChefSpijker 25 april 2020 om 11:23

Wat dat betreft is er toch één overeenkomst met ’t wegwielrennen. Daar kom je er ook soms jaren later achter dat een uitslag niet klopt.

vincenzo 25 april 2020 om 11:48

Pfff, totaal oninteressant dit soort nep wedstrijden

thorsen 25 april 2020 om 12:43

Niemand verplicht jullie te kijken, niemand verplicht jullie dit te lezen, niemand verplicht jullie om op dit bericht te reageren. Wat doen jullie jezelf allemaal aan zeg?

Romāns Vainšteins 25 april 2020 om 13:35

Nee, maar de vrijheid om onze mening over het concept an sich te hebben mag gelukkig wel op een discussieforum.

coppicoppi 25 april 2020 om 13:44

@RV die vrijheid heb je uiteraard en altijd! Blijft ook een feit dat je niet hoeft te kijken en je dus niet hoeft te ergeren, maar……….blijkbaar willen sommigen zich graag en vaak ergeren. Dat noemen we "de pessimistjes", "de azijnzeikerdjes", de "mijn glas is half leeg" mensen. In jouw geval raad ik je het liedje "ik heb een heel zwaar leven" van Brigitte Kaandorp aan. Zal herkenbaar voor je zijn. Voor de rest: blijf je altijd deprimerende commentaren vooral geven, want dat is je recht. Maar bovendien amuseren ze me enorm doordat vrijwel altijd steekhoudende argumenten ontbreken en ze een Trumpiaanse domheid bevatten. By the way, ik kijk ook niet naar Zwift wedstrijden, maar zelf wel een enthousiast Zwifter en fietser in de buitenlucht. Jawel……… het kan samengaan.

Explorer 26 april 2020 om 09:34

@coppicoppi, ik denk dat u bedoelt ‘het glas half leeg’ niet half vol. Half vol zijn best positieve mensen…

coppicoppi 26 april 2020 om 12:45

@explorer; U heeft helemaal gelijk! Aangepast, Het zal mijn positieve inslag zijn geweest,

KennyKlimmen 25 april 2020 om 21:43

Ik kan mijn vrouw onmogelijk uitleggen waarom ik dit ruk vind. Daarom doe ik het hier:)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair