Jumbo-Visma ziet kopman Laurens De Plus opgeven in San Sebastián

zaterdag 3 augustus 2019 om 15:39
Jumbo-Visma ziet kopman Laurens De Plus opgeven in San Sebastián

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma schoof Laurens De Plus na een ijzersterke Tour de France naar voren als kopman in Clásica San Sebastián. Daar zag de Nederlandse WorldTour-formatie hun Belgische kopman vermoeid afstappen nog voordat de finale was begonnen.

“Na een zware en intensieve Tour de France is Laurens De Plus nog niet volledig hersteld”, zo laat Jumbo-Visma weten vanuit San Sebastián. Vrijdag sprak De Plus nog de goede hoop uit om zijn goede flow uit de Tour de France mee te nemen naar het Baskenland.

Dit artikel delen:

24 Reacties

JaBo 3 augustus 2019 om 16:11

Onbegrijpelijk dat het begeleidingsteam dit niet vooraf kan vaststellen. Vooraf wordt er van iedere renner van het team allerlei persoonlijke data verzameld. Het moet dan toch niet moeilijk zijn om vast te stellen of een renner voldoende hersteld is?

Samlambeej 3 augustus 2019 om 16:16

Dacht ik ook als je ze tot in de treures toe hoort oreren over ‘hun’ wetenschappelijke aanpak.

YogiBear 3 augustus 2019 om 16:28

Gelukkig is niet alles vooraf te meten en bepalen. Anders werd het wel heel saai. Misschien heeft hij een klein virusje of ging het iets minder en hoopte hij er doorheen te komen. Trouwens ook slecht van DQS dat ze het bij Alaphilippe niet vooraf hebben geweten dat hij uit zou vallen. En zijn Bernal en Landa ook al niet weggevallen uit het peloton. Slecht van Ineos en Movistar. Waarschijnlijk vergeet ik nu de rest vd ploegen.

Matxin 3 augustus 2019 om 16:30

Hij heeft de afgelopen week ook een paar criteriums gereden, wat ik persoonlijk echt onbegrijpelijk en onprofessioneel vind.

Renners als de Plus en Teunissen die een week na de Tour weer kopman zijn in een WT-koers zouden toch nooit criteriums mogen rijden in die week? Ik snap echt niet dat je dat als ploeg niet gewoon verbied.

rennerske 3 augustus 2019 om 16:35

@ Yogibear. Okee, ik heb tot nog toe in de categorie “ slecht van” de volgende teams genoteerd staan: TJV, Ineos, DQS en Movistar. Benieuwd welke teams daar vandaag nog bij komen.

YogiBear 3 augustus 2019 om 16:35

Zouden ze anders ook niet zo’n 100 kilometer op een dag rijden als training?

YogiBear 3 augustus 2019 om 16:37

@rennerske Ik gok dat het een bijna collectieve off day wordt van alle begeleidingsteams. Of zou het wellicht toch net iets anders liggen?

Franco Ballerini 3 augustus 2019 om 16:46

@Matxin: volledig mee eens. Onbegrijpelijk van de ploeg, maar zeker ook van de renners zelf.

Matxin 3 augustus 2019 om 16:50

@Yogibear
Ik denk niet dat renners in de week na de Tour trainingen van 100km gaan doen.

Maar dan als nog, een rustige training van 100km is natuurlijk in niks te vergelijken met het hele circus dat komt kijken bij een criterium.

rennerske 3 augustus 2019 om 16:52

@ Yogibear. Okee, dan houden we het gemakshalve op een collectieve off-day van alle begeleidingsteams. Misschien kunnen we nog een uitzondering maken voor het begeleidingsteam van de uiteindelijke winnaar.

hophop 3 augustus 2019 om 17:09

Denk dat ze niet anders kunnen , moeten 3 teams opstellen ( Polen – San Sebastian en Londen ) alle drie world tour dus……….

tetedelacourse 4 augustus 2019 om 08:20

Aannames, dat het fysiek is.. aannames dat het vooraf gemeten móet kunnen worden.

Mentaal vermoeid bestaat ook. Vermoeid, maar met supercompensatie na de Tour bestaat ook.

De koers is gemakkelijk op het bankje naar de koers kijkend.

bergop 3 augustus 2019 om 16:17

Welke Tour-deelnemer is 5 dagen later wél volledig hersteld?

JaBo 3 augustus 2019 om 16:29

Let op Bauke.

Tinus1984 3 augustus 2019 om 20:29

Die reed net als mass niet voor een klassement

Vincent Lacressonniere 4 augustus 2019 om 00:38

De plus toch ook niet?

Lord Melchett 3 augustus 2019 om 16:36

Zoiets komt toch tietallen keer voor. Bij de meeste teams ook. Gelukkig is er een menslijke maat bij sommige teams. En geen robots zoals bij andere teams.

greeny 3 augustus 2019 om 16:40

sunweb in disguise?

Ultras100 3 augustus 2019 om 17:37

Wat een onzin allemaal.
Deze koers is toch regelmatig gewonnen door mannen die ook een goede tour reden!

ghostwriter 3 augustus 2019 om 18:20

Dus? Minstens net zo regelmatig doen wielrenners het in San Sebastian niet goed terwijl ze wel een goede Tour reden.

Ultras100 3 augustus 2019 om 21:00

Het ging mij er niet om of ze het wel of niet goed doen…
Het is gewoon onzin om te stellen dat renners nu hiervoor te vermoeid zijn en ze daarom door de ploegleiding “beschermd” moeten worden….

Niels Van Muijen 4 augustus 2019 om 00:43

Mooi om te zien dat renners moe kunnen zijn van de inspanningen in de Tour. Het blijven tenslotte toch mensen hè!? Heb nu al verdomd veel zin in dr Vuelta!

john 4 augustus 2019 om 07:56

Te moe???? maar niet om zijn zakken te vullen in de criteriums

tetedelacourse 4 augustus 2019 om 08:27

Kan toch? Al die mannen rijden criteriums om een leuke cent bij te verdienen. Én omdat het volk ze wil zien he. Vergeet ook dat niet.

Bovendien: We hebben het over de Classica San Sebastian. Niet de grootste koers op de kalender. Die grootste koers is namelijk net geweest en ik heb nieuws voor je: juist omdat de Plus daar zo goed reed kan ie daar wat duiten ophalen. Dik verdiend dus. En daarnaast doet die man de rest van de week niks.

Maar gadverdamme het lijkt wel een prof die voor zijn boterham fietst… Oh wacht

Headlines

Materiaalzone

Populair