Jumbo-Visma zet sprinttrein op de rails in ZLM Tour

dinsdag 18 juni 2019 om 10:56
Jumbo-Visma zet sprinttrein op de rails in ZLM Tour

Dylan Groenewegen - foto: Cor Vos

De ZLM Tour, na een jaar afwezigheid weer terug op de internationale kalender, geldt als een belangrijke voorbereidingskoers voor sprinters. Jumbo-Visma heeft met Dylan Groenewegen één van de meest prominente sprinters in huis, dus het is niet meer dan logisch dat de Nederlands-Belgische koers wordt aangegrepen om de sprinttrein te perfectioneren met het oog op de aankomende Tour de France.


Met Groenewegen, Amund Grondahl Jansen, Tony Martin en Mike Teunissen zijn er liefst vier renners die later deze zomer ook hun opwachting zullen maken in de Ronde van Frankrijk. Allen gelden ze ook als favorieten voor de ZLM Tour.

De selectie voor de 2.1-koers, die van 19 tot en met 23 juni op het programma staat, wordt gecompleteerd door twee Nederlanders en een Belg: Tom Leezer, Jos van Emden en Maarten Wynants.

Selectie Jumbo-Visma voor ZLM Tour (19-23 juni)
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-no Amund Grondahl Jansen
flag-de Tony Martin
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Tom Leezer
flag-nl Jos van Emden
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

23 Reacties

Sassenees 18 juni 2019 om 10:57

Sterk ploegje hoor!

Fort 18 juni 2019 om 11:03

Belachelijk dat ze als Nederlandse ploeg hier maar met 4 Nederlanders aan de start staan. Dat hadden er toch makkelijk 7 kunnen, zo niet moeten, zijn?!

Niklas 18 juni 2019 om 11:08

TJV gunt de ZLM Tour internationale toppers! En terecht!

Random wielerliefhebber. 18 juni 2019 om 11:10

6 kunnen er nederlands en Tony Martin is ook geen onbekende, je kan ook altijd wat te zeuren hebben

Poeksel 18 juni 2019 om 11:12

Ja, Tom, Martin, Maarten, Jos en Jansen, tot zover lekker Nederlands, maar wat doen die Mike en Dylan in het team?!

LucasR 18 juni 2019 om 11:21

Haha, waarom zou dat “moeten”? Is toch geen nationale ploeg? Wat een slap gel*l joh.

Sephiroth 18 juni 2019 om 12:45

Wat een onzin, je stelt je beste team op. Als je hier 7 nlers had gewild moet je maar bij Terpstra, sinkeldam, Dumoulin, Kelderman en van Baarle gaan zeuren dat ze niet lekker nationalistisch enkel bij een nl ploeg rijden.

Mooi sterk team met leezer en wynants als controleurs, jos en Tony als locomotieven en de standaard leadout voor dylan.

katerkop 18 juni 2019 om 19:08

@sepiroth volgens mij mis je de sarcastische inslag van Fort

josi 18 juni 2019 om 11:10

Sterk collectief.

Gilberto 18 juni 2019 om 11:40

Bol rijd ze er allemaal af! :)

Niklas 18 juni 2019 om 12:54

Hilarisch zo’n forum: je leest het echt voor je plezier!

Chasse_patate 18 juni 2019 om 11:51

Wie gaat Groenewegen hier van de overwinning afhouden?

Arema Pro Cycling Team 18 juni 2019 om 12:03

C.B.

Gilberto 18 juni 2019 om 12:04

Teunissen, Bol of Lammertink

Jandepandaman 18 juni 2019 om 12:04

Die ploeg moet met meer man in de top 10 eindigen, naast de eindoverwinning lijkt me

Rico. 18 juni 2019 om 12:40

Ja, alles behalve het hele podium en de andere 4 mannen een klassering in de top 10 is zwaar teleurstellend…

bartp25 18 juni 2019 om 12:48

Ik denk zeker dat je mag verwachten dat Jumbo Visma deze ronde wint, en daarnaast nog minimaal 2 man in de top 10 heeft. Groenewegen, Teunissen, Jansen, en Martin moeten hier gewoon hoog kunnen eindigen.

Jandepandaman 18 juni 2019 om 14:38

Alleen al Martin en Van Emden met de TT lijken me een zekerheidje. Teunissen heeft laten zien dat hij kan winnen. Groenewegen misschien als hij kan aanhaken.

xistnc 18 juni 2019 om 14:42

Hoe kun je met de weersverwachting voor morgen over zekerheidjes praten?

rahimns 18 juni 2019 om 13:16

Eigenlijk kunnen ze hier alleen maar verliezen dus… moet dus minimaal 3x gewonnen worden en 4 man in het AK op 1,2,3 en 4 of 5 blijkbaar. Vrees weer een bak met negativiteit als het anders gaat lopen.

aru123 18 juni 2019 om 13:19

En wanneer ze net zo tekeer gaan als in duinkerken, wordt er weer gesproken over hoe zwakbezet het rondje is…

Sephiroth 18 juni 2019 om 13:31

Ik deel die vrees van jullie beiden.

bartp25 18 juni 2019 om 14:15

Klopt ze kunnen hier als topfavorieten alleen maar verliezen. Maar dan is het juist de kunst om het waar te maken, net zoals ze in duinkerken hebben gedaan.