Jumbo-Visma nog jaren door met kledingsponsor AGU

maandag 6 juli 2020 om 19:18
Jumbo-Visma nog jaren door met kledingsponsor AGU

Dylan Groenewegen wijst naar het AGU-tenue - foto: Cor Vos (archief)

Jumbo-Visma heeft het contract met kledingsponsor AGU opengebroken en voor onbepaalde tijd verlengd. De verbintenis loopt minstens door tot eind 2023. AGU is sinds begin 2019 partner van de Nederlandse WorldTour-ploeg en sinds dit jaar ook van de opleidingsploeg.

“Ons sponsormodel met hoofdsponsors voor onbepaalde tijd is uniek”, reageert Jumbo-Visma-manager Richard Plugge. “Dat AGU zich als kleding- en brillenpartner aansluit bij dat model en dat we voor onbepaalde tijd samen de toekomst ingaan, bevestigt het vertrouwen dat we in elkaar hebben.”

Naast wielerkleding en brillen levert AGU ook vrijetijdskleding voor Jumbo-Visma. Björn Jeurissen is als CEO blij dat zijn bedrijf verbonden blijft aan de ploeg. “Onze productontwikkeling is sinds de start van de samenwerking in een stroomversnelling gekomen”, zegt hij. “De feedback die wij vanuit de ploeg ontvangen, zowel van de begeleiding als van de renners, is onbetaalbaar. De fietsmarkt laat juist nu volop potentie en groei zien.”

Nieuw tijdritpak: “Tot 1,3% tijdwinst”
Jumbo-Visma presenteerde maandag, precies een jaar na de ritzege van Mike Teunissen in de Tour, een nieuw tijdritpak waaraan ook de Technische Universiteit Eindhoven meewerkte. Onder meer in een windtunnel is het pak getest. “Dat is een zeer intensief proces, dat nu al maar liefst 3,7% minder luchtweerstand en tot 1,3% tijdwinst oplevert ten opzichte van de beginsituatie”, zegt hoogleraar Bert Blocken van de TUE.

Dit artikel delen:

8 Reacties

josi 6 juli 2020 om 20:11

Als ze in de praktijk echt in de buurt van die 1,3% zouden komen, lijkt me dat flink veel. Dan heb je het over enkele tientallen seconden in een behoorlijke tijdrit.

LB108 6 juli 2020 om 21:34

1,3% op hun eigen vorige kledij, is niet t.o.v. andere merken/ploegen..

Romāns Vainšteins 6 juli 2020 om 22:13

Je kan het ook omdraaien.

1 slechte bocht van Roglic en ze hebben daar in Eindhoven voor l*l samen met Agu een super moeilijk pak lopen maken afgelopen jaar.

reusjen 6 juli 2020 om 22:14

Ten opzichte van de beginsituatie, dat is wat anders dan 1,3% tijdwinst of 1,3% op het oude tenue. Het zegt alleen iets over de winst die geboekt is in het proces, niet waar ze nu staan.

reusjen 6 juli 2020 om 22:16

@Roman Vaistens
Dat is onzin, dan is hij nog steeds sneller dan met een slechte bocht en een minder snel pak. Als je van jouw logica uitgaat kun je net zo goed op een stadsfiets gaan, want als je 12 keer valt is er decennia voor Jan lul technische ontwikkeling geboekt.

Barry Batsbak 7 juli 2020 om 08:46

Als de beginsituatie het tijdritpak van 2019 is dan is dat het pak waarin Van Aert in de Dauphine tekeer ging. Dat is dan toch een prima startpunt, Van Aert greep daar tenslotte de winst en onder dezelfde omstandigheden zou hij daar nu dus nog iets sneller zijn. Marginal gains enzo, we weten inmiddels waar die goed voor zijn.

HoofdIsVrij 7 juli 2020 om 11:02

Geen één prof zou uit vrije keuze voor AGU kiezen, neem dat van mij aan. Zegt al genoeg dat ze geen helmen van ze willen.

Koers 7 juli 2020 om 12:12

Jumbo en Visma ook tot minimaal eind 2023, dus dat is een solide basis. Hema, dat ook een contract voor tot eind 2023 heeft, is uiteraard wel een zorgenkindje, maar geen idee wat hun aandeel op het budget is.

Headlines

Materiaalzone

Populair