Jumbo-Visma met Eenkhoorn en Dekker naar Dwars door Vlaanderen

dinsdag 30 maart 2021 om 10:11
Jumbo-Visma met Eenkhoorn en Dekker naar Dwars door Vlaanderen

David Dekker - foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft zijn selectie voor Dwars door Van Vlaanderen bekendgemaakt. Wout van Aert, de winnaar van Gent-Wevelgem, is er niet bij namens de Nederlandse formatie. De ploeg rekent onder meer op Pascal Eenkhoorn en David Dekker.

De 24-jarige Eenkhoorn rijdt in het voorjaar normaal gesproken in dienst van Van Aert, mag krijgt woensdag wellicht de kans om voor eigen rekening te rijden. De rappe Nederlander reed de voorbije weken al Omloop Het Nieuwsblad, de Oxyclean Classic Brugge-De Panne, de E3 Saxo Bank Classic en Gent-Wevelgem.

Mocht Dwars door Vlaanderen 2021 eindigen in een groepsspurt, dan kan Jumbo-Visma wellicht ook rekenen op snelle mannen David Dekker en Olav Kooij. De Italiaanse hardrijder Edoardo Affini, Christoph Pfingsten en de ervaren rotten Jos van Emden en Maarten Wynants vervolledigen de selectie.

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor Dwars door Vlaanderen (31 maart)
flag-it Edoardo Affini
flag-nl David Dekker
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Jos van Emden
flag-nl Olav Kooij
flag-de Christoph Pfingsten
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

13 Reacties

Luca Quasi 30 maart 2021 om 10:22

Gooien ze die Kooij niet te snel voor de leeuwen? Eerst wat 1.1 of HC koersjes had toch ook wel gekund?

Dario Koelkast 30 maart 2021 om 10:32

Buiten Coppi En Bartali (wat niet echt zijn parcours is) lijkt de ploeg die niet zo heel veel te rijden. Straks pas met Hongarije en ZLM en dergelijke.

josi 30 maart 2021 om 10:33

Valt wel mee, denk ik. Ze zetten hem alleen in de wat kortere koersen in en tot dusver is hij nergens echt in de achterhoede geëindigd, dus het niveau kan hij wel aan. Alleen is hij nog niet goed genoeg om echt voor de prijzen mee te doen, maar dat is natuurlijk geen schande. Zoveel alternatieven zijn er trouwens niet. In welke koersen had hij de afgelopen weken dan kunnen rijden?

harryjohan71 30 maart 2021 om 10:34

Hij heeft Le Samyn gereden. Van deze wedstrijden leert hij alleen maar. Er wordt echt niet van hem verwacht dat hij top 10 gaat rijden in deze koersen.

harryjohan71 30 maart 2021 om 10:31

De kans op een sprint is op zich niet zo groot met het nieuwe parcours, maar als Bora en Trek niet meedoen kan dit er wel eens voor zorgen dat alle initiatief bij DCQS komt te liggen. Bij Alpecin zijn namelijk ook sprinters mee, dus voor Van der Poel is het ook prima als het bij elkaar blijft. Wel benieuwd of DCQS weer hetzelfde kan als in E3. Ik verwacht alleen dat Van der Poel niet meer zo veel energie gaat verspillen in de kopgroep met meerdere DCQS renners, als hij in de E3 deed. Dit kwam voornamelijk om Van Aert af te houden. Achteraf bleek dit een verkeerde keuze.

Glorious 30 maart 2021 om 10:35

Met een top 20 mag je blij zijn met deze selectie..

lo squalo dello Stretto 30 maart 2021 om 11:06

Dat lijkt me inderdaad al moeilijk genoeg

Turtlehead 30 maart 2021 om 11:08

Ik zu zeggen: gaan voor de vroege vlucht en/of vroeg in de finale proberen vooruit te rijden, dan is het maximum al bereikt. Ik zal me graag laten verrassen, maar bijna al deze mannen werden er de laatste weken uitgeknald voor de finale…

Derierre de la course 30 maart 2021 om 11:08

Is niet het sterrenteam maar een prima selectie toch, ze hoeven de koers niet te dragen. De jonkies kunnen zo mooi leren, de ervaren toch hun kilometers en de sterren hebben wat rust (en minder risico) voor zondag.

Als ze uitrijden was het een mooie leerzame dag, als ze een uitschieter hebben is dat mooi meegenomen.

kelderfan 30 maart 2021 om 11:43

Ja lijkt mij ook, dat JV met deze selectie een mannetje Dekker mee moet sturen in de vroege vlucht en Pascal kan dan de ploeg thuisbrengen.

peterwinnen 30 maart 2021 om 11:55

Pascal overtuigt me dit seizoen nog niet, al weet je niet wat voor beulswek hij buiten zicht van de camera heeft gedaan. Zet m op.

Groningen 30 maart 2021 om 11:59

Mooi dat de jongere renners de kans krijgen te kijken waar ze uitkomen. Top 10 zal lastig worden, maar ik laat me graag verrassen.

jv88 30 maart 2021 om 13:57

Eenkhoorn valt me wat tegen. Had meer van hem verwacht gehoopt!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair