Jumbo-Visma met deze mannen naar Dwars Door Vlaanderen, Roosen maakt comeback

dinsdag 2 april 2019 om 10:35
Jumbo-Visma met deze mannen naar Dwars Door Vlaanderen, Roosen maakt comeback

Timo Roosen maakt zijn rentree - foto: Cor Vos

Een maand na zijn valpartij in Kuurne-Brussel-Kuurne maakt Timo Roosen zijn rentree in het peloton. In Dwars door Vlaanderen is hij één van de zeven renners die namens Jumbo-Visma aan de start verschijnen.

Roosen kwam in Kuurne-Brussel-Kuurne ten val in een afdaling. De coureur liep bij de crash een knieblessure op, die maar moeizaam genas. “Ik zal waarschijnlijk niet top zijn in de klassiekers”, liet Roosen enkele weken geleden al weten.

Naast Roosen zijn ook Danny van Poppel, Pascal Eenkhoorn, Taco van der Hoorn, Mike Teunissen, Maarten Wynants en Amund Grøndahl Jansen actief in de 182 kilometer lange Belgische voorjaarskoers. Van Poppel werd afgelopen zondag nog knap vijfde in Gent-Wevelgem.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Natte spons 2 april 2019 om 10:58

Nu een paar van de toppers overslaan is dit wel een van de sterkste selecties.

ghostwriter 2 april 2019 om 11:00

Inderdaad, zeker in de breedte heeft Jumbo-Visma veel mannen die een kans maken in Dwars door Vlaanderen. Roosen zal waarschijnlijk ver van zijn top zitten en zou ik samen met Wynants en Eenkhoorn in dienst van Teunissen, Van Poppel, Vd Hoorn en Jansen laten werken.

KimJungPoels 2 april 2019 om 12:40

Ik zou Taco nu zeker nog niet gelijk zetten met die andere drie, is voorlopig in mijn ogen toch wel een stukje minder.

Marcel1112 2 april 2019 om 16:02

Eens. Van der Hoorn wordt hier door sommigen behoorlijk overschat. Meer dan een nuttige knecht zie ik er niet in.

Jean Dumas 2 april 2019 om 11:13

Lekker vrijbuiteren, hopen dat er wind staat en dan nog kun je gokken op de sprint van Teunissen en Van Poppel.

sooike 2 april 2019 om 11:36

Leuk voor Timo dat hij weer serieus kan gaan koersen. Sterkte met je broer Timo !

Jan 2 april 2019 om 12:47

Maar wie is kopman?
Ik zou zeggen Van Poppel

Turtlehead 2 april 2019 om 13:03

Ik ook. Dat voorkomt misschien ook dat hijop het derde bergje al vol gas geeft en dan ontploft.

limburgia 2 april 2019 om 16:39

Waarom niet Teunissen niet eens uitspelen als kopman . Hij laat toch een hele goede vorm zien en in de sprint staat hij ook zijn mannetje .

xistnc 2 april 2019 om 13:10

De Hoornies met Wynants en Roosen in dienst. Jansen vrije rol, Teunissen en Poppel zo lang mogelijk sparen.

Maar als ze na 10 minuten weer een waaier opzetten zoals zondag, kunnen alle beschouwingen de versnipperaar in. Dan is het zaak om collectief mee te zitten en geen amateuristische keuzes te maken bij materiaalpech.

kelderfan 2 april 2019 om 13:23

Lijkt mij een goed plan en met Grisha Niermann als ploegleider moet ’t leuk worden.
In de GW kwam er ook iets onverwachts uit de koker. Wolfpack zal zich toch niet voor de 2e. keer laten verrassen.

bart12 2 april 2019 om 13:25

Wat waren de amateuristische keuzes bij pech dan? Ik heb het niet gezien. Oprechte interesse!

AnderJ 2 april 2019 om 13:42

@bart12: Van Poppel reed zijn wiel kapot in de waaier. Van der Hoorn bleef bij hem om hem terug te rijden. Dat was echter bij voorbaat kansloos. Van der Hoorn had in de waaier moeten blijven terwijl Van Poppel zich liet afzakken naar de tweede waaier / het peloton.

assen 2 april 2019 om 13:51

Inderdaad, en met Taco erbij was de koers echt anders geweest. Het had niet noodzakelijkerwijs beter afgelopen voor TJV, bijv omdat ze dan relatief meer werk hadden moeten doen, maar we zullen het nooit weten.

mus van de maasstad 2 april 2019 om 16:24

Volgens mij gaf taco zn wiel aan v poppel zodat die in de groep erachter mee kon

rahimns 2 april 2019 om 17:50

Het is lastig te beoordelen of het een verkeerde beslissing was… als er geen ploegleidersauto achter zit dan mist hij dus ook de aansluiting in de 2e waaier en is zijn koers voorbij. En volgens mij was dat ook het geval want Van der Hoorn was uitgespeeld en Van Poppel kon wel aansluiten bij de 2e waaier.

Rhohan 2 april 2019 om 15:20

Amund Jansen kunnen ze toch ook wel als kopman uitspelen hier. Die is goed in orde en zou ik dit keer misschien bewaren voor de finale.

Bummetje 2 april 2019 om 17:02

Deze 7 mannen + van Aert is toch ook zondag in de Ronde het beste team na Quickstep. Eigenlijk geen enkele zwakke schakel.

Headlines

Materiaalzone

Populair