Jumbo-Visma heeft speciale auto voor geval Roglic een leiderstrui draagt

donderdag 23 mei 2019 om 09:39
Jumbo-Visma heeft speciale auto voor geval Roglic een leiderstrui draagt

Roglič droeg al vijf dagen de roze trui - foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft in de Giro d’Italia een speciale auto klaarstaan voor het geval dat Primož Roglič in de roze trui rijdt. Het gaat om een busje waarin normaal relaties rondgereden worden, maar waarin nu alle benodigdheden zitten om de kopman uit te laten rusten na diverse plichtplegingen zoals de huldiging.


Aan De Volkskrant laat Jumbo-Visma weten dat van deze bus beleid is gemaakt, nadat Roglič vorig jaar een Touretappe won. De Sloveen was lang bezig met de huldiging, persmomenten, controles en andere plichtplegingen, dat hij pas laat in het hotel was voor het eten. De ploeg vond een oplossing die het dit jaar in de UAE Tour en Tirreno-Adriatico uitprobeerde, de Dedicated Car.

Deze ‘toegewijde auto’ is een Mercedes-Benz Vito-busje met daarin rollers, een herstelmaaltijd, een eiwitshake, blikjes cola en droge kleding. Daarnaast is er beenruimte genoeg voor Roglič, die zich zo niet in een volgwagen hoeft te proppen. Volgens ploegleider Jan Boven gaat het hierbij vooral om comfort. Wat nog ontbreekt is de douche, weet Boven. “Dan bouwen we er volgend jaar toch een whirlpool in?”, voegt hij daar aan toe.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Random wielerliefhebber. 23 mei 2019 om 09:50

Team Sky, nu INEOS heeft dit al jaren. Bewijst maar weer eens hoe ver die rijke Engelsen voorlopen op de rest.

Samlambeej 23 mei 2019 om 11:15

Heb Froome wel eens achterin op een matras zien ligge met de beentjes omhoog. Beter, eenvoudiger én goedkoper!

Kiuchi 23 mei 2019 om 09:56

Ik dacht dat ze een roze volgauto hadden geprepareerd

Wheely 23 mei 2019 om 10:03

Haha ik ook, een pink cadillac.

Jelmer-038 23 mei 2019 om 10:03

Dacht precies hetzelfde!

EddyB1958 23 mei 2019 om 11:31

Ik dacht aan een Fiatje. https://images.app.goo.gl/NXC1DowNzkCKZn7Q8

heino 23 mei 2019 om 10:14

Je zou toch verwachten dat dit vanuit de organisatie goed geregeld zou zijn. Desalniettemin, een goeie ontwikkeling vanuit TJV oogpunt

wielrenner 23 mei 2019 om 10:19

Wat een nieuws pfff.

S. Morgenstern 23 mei 2019 om 10:22

Roompot heeft zo'n busje tenslotte voor al zijn renners?

Tom Rey 23 mei 2019 om 10:20

Heeft er iemand nog iets te delen waar hij/zij over in zit?

On topic: Wat een bericht…

Emergo 23 mei 2019 om 10:41

Zo hoor je nog eens wat.

montventoux 23 mei 2019 om 10:47

Leuk pr-momentje. Verder natuurlijk onzin.

Bij INEOS gaat de buschauffeur al jaren mee op hoogtestage in verband met bewezen betere prestaties op gebied van achteruit parkeren op lager gelegen terrein. De hoogtestage wordt mede mogelijk gemaakt door Sunweb Duurzaam i.s.m. Kruidvat Inhaler NV, volledig dochter van Unilever.

joowii 23 mei 2019 om 12:43

Haha, die eerste grap is echt goed!

Veloburto 23 mei 2019 om 11:10

De techniek staat voor niets tegenwoordig! Hoe komen ze erop!

Turtlehead 23 mei 2019 om 12:26

Matige timing. Als ie vandaag of morgen door het ijs gaat, sta je mooi voor paal. Maar die kans is klein, geef ik toe :)

Ik dacht overigens eerst te lezen: ‘…voor het geval Roglic uit koers gezet wordt’. hahahahahaha. Ik lach er zelf even om, vind dit een erg leuke grap van mezelf.

kelderfan 23 mei 2019 om 12:55

Dan stapt Rabo er wederom uit zonder potje.

VerstandOpNul 23 mei 2019 om 14:23

“Dan bouwen we er volgend jaar toch een whirlpool in?” – kosten noch moeite bij Jumbo!