Operatie vingertop van Gijs Leemreize is geslaagd

dinsdag 28 juli 2020 om 19:45
Operatie vingertop van Gijs Leemreize is geslaagd

foto: Cor Vos

Gijs Leemreize is na zijn valpartij in de Ronde van Burgos overgebracht naar het ziekenhuis. Daar wordt hij behandeld aan de vingertop, die hij blesseerde bij de schuiver.

Op 54 kilometer van de streep werd de koers plots opgeschrikt door een valpartij in het midden van het peloton. De meeste renners konden opkrabbelen en verder rijden, maar Leemreize en Henao bleven aan de rechterkant van de weg liggen en hadden medische assistentie nodig. Kort daarna werd bekend dat beide renners moesten opgeven als gevolg van de valpartij.

Leemreize zat onder het bloed en bleek bij de schuiver zijn vingertop verloren te zijn. De jonge Nederlander is in het ziekenhuis waar de plastisch chirurg vanavond zijn gehavende vingertop zo goed mogelijk zal herstellen, liet zijn ploeg Jumbo-Visma na de etappe weten. “Naar omstandigheden maakt Gijs het goed.”

In een persbericht van de Nederlandse ploeg toont ploegleider Frans Maassen zich bezorgd over zijn renner. “Laten we hopen dat de operatie aan zijn vingertop goed verloopt voor Gijs. Dat is op dit moment het belangrijkste. Nochtans zaten Gijs en de gehele ploeg goed in de wedstrijd tot die valpartij. Ze reden allemaal attent voorin.” (18.16 uur)

Na contact met Jumbo-Visma is besloten de hand van Gijs Leemreize wazig te maken op bovenstaande foto.


Update – 19.45 uur

Jumbo-Visma laat via haar social media weten dat de operatie aan de vingertop van Leemreize is geslaagd.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Wheely 28 juli 2020 om 18:31

Sjeezus, nou sterkte Gijs!

willem buffel 28 juli 2020 om 18:32

hopelijk valt het allemaal mee

skylimit 28 juli 2020 om 18:35

Uff geen lekker debuut bij de "grote mannen". Akelige blessure om een vingertop te verliezen. Verder wil ik mij eigenlijk geen voorstelling maken hoe dit kan gebeuren.
Hopelijk herstelt hij goed.
Zit TJV ook niet mee met blessures, ook Teunissen voorlopig aan de kant met een knieblessure.

Glorious 28 juli 2020 om 18:51

Is geen debuut..

Barttej 28 juli 2020 om 18:41

Snap sowieso niet waarom deze foto geplaatst moet worden bij het artikel. Wielerflits had prima een andere foto van Leemreize kunnen plaatsen.

Jotto-Lumbo 28 juli 2020 om 18:43

Helemaal mee eens..

SnellePelle 28 juli 2020 om 20:12

Bedoel je die foto met die andere brokkenpiloot uit de achterhoek? Was die beter?

Youri IJnsen 29 juli 2020 om 13:48

Wie bedoel je, SnellePelle?

Hensie 28 juli 2020 om 18:43

“Na contact met Jumbo-Visma is besloten de hand van Gijs Leemreize wazig te maken op bovenstaande foto.”

Wat is dit voor een rare (zelf)censuur?
Nemen jullie jezelf eigenlijk wel serieus wat (wieler)journalistiek betreft? Vast niet.

Glorious 28 juli 2020 om 18:49

Waar maak jij je druk om man, knuppeltje.

Panache 28 juli 2020 om 19:10

Dat je het überhaupt gaat vragen… Dat suggereert toch dat je het op ‘eigen kracht’ niet weet.

Thoin 28 juli 2020 om 19:28

Op Sporza is de foto niet geblured, toch akelig hoor

Maxim Horssels 28 juli 2020 om 19:34

Intern was er discussie over het wel of niet publiceren van de foto. Wij hebben het ook voorgelegd aan het team en zij stellen publicatie niet op prijs. Wij hebben vervolgens het besluit genomen de foto wél te publiceren maar de hand wazig te maken. Over deze besluitvorming zijn we transparant vandaar de verantwoording.

Romāns Vainšteins 28 juli 2020 om 19:41

Als de blur hier een lelijk gebroken hand betreft vind ik het eigenlijk niet meer dan volkomen logisch. Klinkt meer als standaard dan uitzondering voor mij.

Kelder is de Man 28 juli 2020 om 19:45

Dus ze stellen het niet op prijs, maar jullie besluiten het wel te doen in een vage versie. Klinkt logisch..

Krakowic 28 juli 2020 om 19:48

De enige nieuwswaarde die zo’n foto mogelijk heeft is natuurlijk het in beeld brengen van de blessure. Als deze te heftig is om te tonen, dan begrijp ik de keuze niet om dit te blurren. Had dan inderdaad gewoon een andere foto van Leemreize geplaatst.

Op De Gelderlander de foto wel gezien en snap überhaupt niet zo goed waar de ophef vandaan komt. Heel schokkend was het allemaal niet.

Verder natuurlijk wel echt een nare start als profrenner. Hopelijk herstelt hij goed en snel!

Barry Batsbak 28 juli 2020 om 20:52

Dan liever een andere foto van Leemreize, maar als het dan toch deze foto moet zijn dan inderdaad liever zonder afgerukte lichaamsdelen. Het is hier Wielerflits, geen Rotten.com

Ab Normaal 28 juli 2020 om 21:11

De beste stuurlui staan aan wal.
10 mensen, 10 meningen.
De redactie heeft voor deze gekozen.
Is dit nu echt zo erg?

Cyclinglife 28 juli 2020 om 18:47

Hopelijk valt het allemaal mee.

Hoe werkt dit nu met de corona bubbel? Hij komt nu in contact met anderen in een omgeving (ziekenhuis) met een verhoogde kans op iemand met corona te ontmoeten. En wie van zijn entourage mag hem nu begeleiden zonder de “bubbel” in gevaar te brengen? Stel hij wordt goedgekeurd om weer op de fiets te stappen mag hij dan direct weer meedoen of eerst testen en wachten of hij al dan niet iets heeft opgelopen?

Groningen 28 juli 2020 om 19:11

Tussen vandaag en zijn volgende wedstrijd zal tijd genoeg zitten om te testen, wie er van zijn entourage mee naar het ziekenhuis is, en of die zich morgen gewoon weer bij het team voegt, is wel een interessante vraag.

Polleke 28 juli 2020 om 21:08

Hoe die bubbels werken heeft IsraelSUN laten zien… test, dineetje met ploegmaat, vliegtuig in, charmant hotelletje in Burgos waar iedereen in en uit loopt, weer naar huis…. met het zelfde vliegtuig waarschijnlijk…

Merlinappa 28 juli 2020 om 20:12

Operatie geslaagd, fijn. Ben wel benieuwd of ze het vingertopje er weer op hebben kunnen zetten of dat hij het zonder moet doen.

Wildebert 28 juli 2020 om 20:53

Dikke pech. Had hij zich zeker anders voorgesteld. Hoop dat het helemaal goed komt en hij snel zijn vinger weer kan opsteken om opgesteld te worden.

Fred Postma 28 juli 2020 om 21:45

Top !

Botte de Bouilloire 29 juli 2020 om 08:05

LOL!

Wim 29 juli 2020 om 14:09

Wat een reacties op een bewerkte foto. De originele foto staat o.a. op de website van het AD en echt ik kan mij niet voorstellen dat iemand zich daar druk om maakt. Een bloedende hand en als het er niet bij zou staan zou je niet weten dat er een stukje van zijn vinger mist.

Robbebopper 29 juli 2020 om 19:58

Ik lees af en toe even wat er onder de nieuwsberichten staat. Het valt me op dat het vrijwel iedere keer op dit soort onaangename discussies uitdraait.
Wel jammer, want verder vind ik Wielerflits een prettig platform om te weten wat er in de wielerwereld gebeurt.

Sauerpraum 29 juli 2020 om 20:54

Inderdaad Wielerflits. Ik had liever die foto van hem gezien op zomerkamp in 2015, waar hij de moeder van Willemijn, ex-miss World 2013, een lesje levensvreugde geeft. Mijn god, wat had die een machtige melktassen zeg!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair