Jumbo verdwijnt ook als naamgever uit de schaatssport
Jumbo Supermarkten verdwijnt binnenkort ook als naamsponsor van de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Nadat de supermarktketen eerder al afscheid nam als sponsor van de wielerploeg, maakt het in de schaatssport vanaf 1 oktober plaats voor Essent.
Energiebedrijf Essent verbindt zich ten minste drie jaar aan de schaatsploeg. “Als jong, talentvol team hebben wij grote sportieve ambities richting de Olympische Winterspelen van 2026 en 2030 en in de samenleving. We zijn blij met Essent als partner, die net als wij elke dag beter wil presteren en met wie we onze ambities kunnen gaan waarmaken. Op én naast de baan”, aldus sportief directeur Jac Orie.
Orie wil Visma bedanken voor de jarenlange steun. “Tegelijkertijd zijn we Jumbo enorm dankbaar voor de grote bijdrage die zij de afgelopen jaren hebben geleverd aan onze successen.” De supermarktketen blijft overigens wel Founding Partner van het team: Jumbo is zo nog zeker tot en met de Olympische Spelen van Milaan van 2026 verbonden aan de schaatsploeg. Jumbo is als Founding Partner ook nog betrokken bij de wielerploeg.
Jumbo Supermarkten maakte in juni 2023 bekend te stoppen als sponsor bij (toen nog) wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma. Naast de sponsoring van het wielrennen en het schaatsen, stopt Jumbo ook met de sponsoring van Formule 1-kampioen Max Verstappen. “Die sponsoring heeft ons enorm veel naamsbekendheid gebracht, maar we hebben inmiddels alles gewonnen wat er te winnen valt”, aldus topman Ton van Veen.
“We steken jaarlijks meer dan 20 miljoen euro in sportsponsoring, maar ik kan iedere euro maar een keer uitgeven. Dat geld kunnen we niet teruggeven aan de klant, of in duurzaamheid of gezondheid steken.” De wielerploeg wist met Visma en Lease a Bike eerder al het verlies van Jumbo als hoofdsponsor op te vangen. Beide bedrijven – die al verbonden waren aan de ploeg – besloten een contract te tekenen als titelsponsor voor onbepaalde tijd.
Heb jij RIDE Magazine al besteld?

Reacties zijn gesloten.