Jonge renner betrapt op bloeddoping in Vuelta a Costa Rica

maandag 20 januari 2020 om 16:37
Jonge renner betrapt op bloeddoping in Vuelta a Costa Rica

foto: Cor Vos (archief)

De Costa Ricaan Roberto Argüello is betrapt op het gebruik van bloeddoping. De pas 20-jarige coureur werd in december tijdens de Vuelta a Costa Rica speciaal onderworpen aan een bloeddopingcontrole, meldt de nationale wielerfederatie van het land in Centraal-Amerika.

De staal van Argüello, die op 16 december 2019 werd afgenomen, werd positief bevonden na onderzoek in het dopinglaboratorium van het Canadese Montréal. Volgens de berichtgeving had Argüello gebruikgemaakt van bloedtransfusie.

Het is nog niet bekend welke straf te wachten staat voor de renner uit Costa Rica. Argüello wist in zijn thuisronde als dertiende te eindigen in het eindklassement. In de vierde en de vijfde etappe eindigde hij in de top-10 van de daguitslag.

Dit artikel delen:

9 Reacties

goose 20 januari 2020 om 17:32

triest

Dolfy 20 januari 2020 om 17:33

/me schudt het hoofd

koos verrek 20 januari 2020 om 17:37

Deruit, en nooit meer terug kome aub

heuvelcolombia 20 januari 2020 om 18:39

Ik ben blij dat we koos verrek hebben. Die weet er wel raad mee. Mocht je problemen hebben, moet je Koos bellen!

SnellePelle 20 januari 2020 om 18:51

Dusss

Fred Postma 21 januari 2020 om 11:08

Jeugdzonde

Sebas 21 januari 2020 om 14:40

Het meest trieste is nog dat dit een jonge vent is die terecht komt in een milieu van bedrog en verderf, want die mannen boven hem in het klassement en de daguitslagen rijden natuurlijk wél op een boterham met pindakaas.

Ik heb een heel slecht gevoel bij vrijwel alles dat uit Zuid-Amerika komt. Ze lijken daar nog 10 jaar achter te lopen.

Samlambeej 21 januari 2020 om 15:01

"want die mannen boven hem in het klassement en de daguitslagen rijden natuurlijk wél op een boterham met pindakaas."

-Wat dacht je van die Europeanen die de Giro en de Vuelta betwitsen?

"Naah, das talent en hard werk"

-Ow… JA jeb gelijk joh! Die Zuid-Amerikanen kennen geen hard werk en hebben geen talent.

Sebas 25 januari 2020 om 08:55