Jonas Vingegaard heeft zijn verbintenis met Jumbo-Visma verlengd. Het contract van de Tourwinnaar liep eind 2024 af, maar de Deen heeft voor drie jaar bijgetekend. Hij blijft dus tot eind 2027 bij het Nederlandse WorldTeam.
“De ploeg en ik hebben een prachtig parcours afgelegd”, zegt Vingegaard in een persbericht. “Team Jumbo-Visma heeft me geholpen om mezelf te ontwikkelen tot de renner die ik nu ben. Ik voel me hier thuis en waardeer de kwaliteiten van het team en de medewerkers enorm. Iedere dag dagen we elkaar uit om nog beter te worden en ik weet dat ik hier mijn volledige potentieel kan benutten. Ik kijk ernaar uit om mijn ontwikkeling hier voort te zetten en ben ervan overtuigd dat we samen een nog hoger niveau kunnen halen.”
Richard Plugge, de algemeen directeur van Jumbo-Visma, is ook blij met de contractverlenging. “Jonas past perfect bij ons: hij is leergierig en goed te coachen, maar drijft ons als ploeg ook tot het uiterste. Toen hij hier binnenkwam was hij een ongepolijste diamant. Samen met hem hebben we grote stappen gezet en hebben we ons uiteindelijk ontwikkeld tot Tourwinnaars. Op dat topniveau willen we blijven en daarin speelt Jonas een cruciale rol.”
Vingegaard won dit jaar al O Gran Camiño en de Ronde van het Baskenland. Het grote doel is echter de Tour de France, die hij vorig jaar al wist te winnen. “De Tour de France is iets speciaals. Het gevoel dat ik had op het podium in Parijs was ongelooflijk. Natuurlijk is het mijn doel om nog veel meer te winnen, zowel in de Tour als andere wedstrijden. Het betekent veel voor me dat ik nu al weet dat ik de komende vijf jaar voor Team Jumbo-Visma zal uitkomen. Die wetenschap geeft me bovendien mentale rust om me te kunnen voorbereiden op mijn doelen.”
39 Reacties
Zo! Dan is er vertrouwen dat die nieuwe sponsor ook wel komt.
Continuïteit is nooit een issue geweest. Jv heeft naast jumbo nog tig sponsoren
Of dit is nodig om een potentiele sponsor over de streep te krijgen. wie zal het zeggen. Het fijne ervan zullen we er niet van te horen krijgen.
Niet voor niks BetCity sponsor
Inderdaad heel erg prettig als je nog een hoofdsponsor zoekt. Denk ook dat hij goed bij de ploeg past.
Het lijkt mij ook prima nieuws dat Jonas ook vertrouwen in de ploeg heeft.
Proficiat met deze verlenging.
Geweldig nieuws weer voor Jumbo-Visma!!
Inderdaad goed nieuws. Alle sterren verblijven daar kennelijk graag. Dat filmpje is van de pot gerukt door n stel marketing figuren.
Dat contract NIET verlengen.
Ik denk dat alles op de achtergrond allang geregeld is voor na 2024. Jumbo heeft aangegeven de sponsoring te heroverwegen, maar evt wel te blijven als co-sponsor.
Mijn inschatting is, zeker met Vingegaards verlenging dat ergens de komende maanden (lees: vlak voor de Tour) bekend zal worden dat Visma de hoofdsponsor wordt (Scandinavië en Benelux als belangrijkste markten dus Vingegaard heel belangrijk en Jumbo blijft als co sponsor. Visma werkt met netto jaaromzetten van honderden miljoenen en zou dus ook hoofdsponsor kunnen worden.
Zou voor mij ook de relaxte houding van Plugge en andere mensen binnen de ploeg verklaren inclusief de contractverlenging van Laporte en Vingegaard.
Is Visma nog op het overnamepad dan? Die zijn naamsponsor geworden toen ze door de overname van Raet vanuit het niets plotseling de grootste speler op de Nederlandse markt voor payrolling en bedrijfssoftware werden, met een naamsbekendheid van nul. Dat was een schoolvoorbeeld van effectieve sponsoring want nu kent heel Nederland die naam. Maar de logica om nog meer te gaan uitgeven door hoofdsponsor te worden, zie ik niet echt.
Plugge heeft meer meegemaakt en rustig blijven past bij een professionele uitstraling.
Jumbo trekt zich niet terug. Plugge wilde een grotere bijdragen lospeuteren bij Jumbo en dat zagen ze niet zitten. Vandaar heroverwegen maar geven tegelijk ook aan te willen blijven maar zonder verhoging sponsor bijdrage.
Momenteel is er een internationaal sportmarketing bedrijf ingeschakeld die de markt op gaan met de wielerploeg om een multinational te strikken.
Dat Plugge wil doorbouwen is te begrijpen. Dat hij het met Jumbo op deze wijze heeft aangepakt is ronduit lomp en arrogant. Hij had moeten weten na fiscus perikelen Frits, overlijden Karel van Eerd, marktaandeel onder druk, dat dit niet het moment is.
Hij weet dat er bij Jumbo veel sentiment en betrokkenheid is om te sponsoren maar heeft daar in feite misbruik van willen maken door een nieuwe deal voor te leggen met veel groter bedrag om hoofdsponsor te blijven.
vd Veen is daarvan geschrokken en aangegeven dat dit niet mogelijk is. Het heroverwegen is een reactie op:. Wij kunnen dus geen hoofdsponsor blijven want Plugge zoekt naar grotere sponsor. Wat gaan we dan doen.
Het was dus geen initiatief van Jumbo om te forceren of the breken. Subsponsorschap is aldus een overweging en team laten vallen mocht er geen andere komen zullen ze niet doen.
Vanaf 25 de Duivel op het tricot.
Zijn kop middenin een vlammenzee met alle onethische sponsoren er omheen krioelend.
Het moet trouwens best inzichtelijk zijn om verregaande ideeën te hebben over welke saaie kerel met welk exact mandaat specifieke kantoren in-en-uitsjokt op een hoofdkantoor. Ik blijf altijd maar steken bij wel zien of het team aankomend jaar nog bestaat en waar ze nu weer rijden.
Idd Visma als hoofdsponsor, na de recente overnames in Duitsland Frankrijk en Spanje zijn ze nu in veel fietsland actief.
Dat wordt een Deense hoofdsponsor
Eng AI jochie, schrik me rot. Geen fan.
Dat kan toch helemaal niet omdat Jumbo als sponsor vrijwel zeker gaat stoppen na volgend jaar.
edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten
Jullie vinden ‘m niet op Chucky lijken?
Alleen zwaar dementerende wielerliefhebbers vinden dit een leuk filmpje.
Ze hadden beter het oldskool Belgisch promotiefilmpje uit de jaren 80 bovengehaald, met de ronkende slogan ‘Vinnig met Vis’ (eventueel bijgewerkt tot ‘Vinnig met Visma’)
De PR zit wel goed gezien het filmpje. Benieuwd naar de manier waarop volgend jaar de nieuwe sponsor wordt onthuld. In ieder geval werkt JV volop aan continuïteit (en uitbouw) van het niveau. En dat is knap!
“Money, money, money, must be funny in the rich man’s world” zong Abba!
Proficiat voor Jonas!
Maar zonder een ploeg me reuzebudget kan dit niet. Zeker als daar dan nog eens een Roglic, Van Aert, Van Baarle, Dennis en andere deftige namen rijden.
En dan nog steeds maar 4e/5e ploeg zijn qua budget.
Ineos werkt met het dubbele, UAE met tien miljoen meer, zelfs Ag2R besteed 1 à 2 miljoen meer met z'n budget, en dan heb je Jumbo-Visma die op min of meer gelijke hoogte zitten als Bahrain en Bora. (Waarschijnlijk zit Jumbo net een miljoentje boven twee laatstgenoemden.
Mooi toch ?
Wees blij dat er in NL tenminste nog één sport is waar ze niet helemaal achter in de rij staan als het om sponsoring aankomt. In het voetbal en alle zaalsporten of beter gezegd alle overige sporten behalve schaatsen is Nederland qua sponsering een dreumes.
On-topic …> Prachtig nieuws voor de ploeg natuurlijk. Dit is wel een man waar de hopelijk doorstromende Nederlandse jeugd zich ook aan kan optrekken binnen de ploeg. (Mits er weer wat klimtalent aankomt, maar daar heb ik alle vertrouwen in.)
Helemaal niemand weet echt hoeveel miljoenen exact waar: heb hier werkelijk wel 1001 varianten voorbij zien komen.
Mooie zet !!
Mooi nieuws dat de continuïteit van kopmannen in ieder geval gewaarborgd blijft.. De klassieke kern met VAert en Laporte blijft op niveau en daarnaast dé troef van de grote rondes bijgetekend. Fantastisch nieuws.
Roglic zal (naar verwachting) aan zijn slotseizoen(en) bezig zijn.. Ryan, Staune- Mittet en Gloag lijken me de toekomstige troeven..
Ik verwacht dat Roglic volgend jaar nog wel doorgaat.
Roglic heeft gewoon nog een contract voor 2024 en 2025.
Dit doodenge filmpje is echt te bizar voor woorden. Is er dan niet 1 persoon bij de ploeg die zegt: ‘Jongens, dit kan echt niet. Doe even normaal zeg’. Ze zijn echt veel te veel in zichzelf gaan geloven..
Toch knap dat je zulk groot en mooi nieuws weet te overschaduwen door zoiets. Een rondje langs de velden op social media en je ziet bijna uitsluitend negatieve reacties.
Nu ben ik niet erg actief op social media (generatiekloof?), maar op Twitter en FB zie ik uitsluitend positieve reacties?
Je bewoordingen doodeng en bizar zijn trouwens ook weer 'bizar' overdreven, maar dat mag inmiddels geen verrassing meer zijn.
Overigens hoeft dit filmpje voor mij ook niet per se, maar om daar aanstoot aan te nemen vind ik ook weer niet nodig.
Wel blij met het nieuws overigens.
Waar zie je die negatieve reacties dan? Op Twitter en insta is het bijna louter positief..
Komt door de bubbel waar je in zit: enkel likeminded connecties.
@Federico kun je wat linkjes plaatsen naar die bijna uitsluitend negatieve reacties?
Hahaha… @Bahamontes – ik vind het filmpje ook wat spooky, maar bij jou leidt elk bericht over TJV wel tot een overreactie.
Filmpje is ook niet gericht op de trouwe “nuchtere” wielerfan. Meer op de jeugd en ouders die beetje inspiratie nodig hebben om hun kids te laten wielersporten.
Targeted marketing waarbij in dit geval door samenwerking Sprookjespark het ook begrijpelijk zou kunen zijn voor de rest. Zoals de USA lang het land van ongekende dromen was of nog is.
En Bahamontes geeft zoals gewoonlijk weer geen antwoord op een vraag die makkelijk te beantwoorden zou moeten zijn.
Leuk voor Jumbo, maar op de een of andere manier heb ik niks met Vingegaard
De vraag is over wie dat wat zegt. Jonas is idd geen groot spreker of flamboyant figuur, maar ik vind het boeiend om te zien hoe iemand zich als renner ontwikkelt. Daar laat hij nu dingen zien die je een jaar geleden niet zag, en dat gaat vast verder.
Iets vergelijkbaars heb ik overigens met Evenepoel, waar ik aanvankelijk ‘niet zoveel mee had’, maar die zich knap ontwikkeld heeft, en nog ontwikkelt.
Jooprioolpijp: ja, die Evenepoel, dat was eerst werkelijk niks, man, maar begint zich nu toch wel te ontwikkelen, ja. Eindelijk, zou je bijna zeggen.