Jonas Vingegaard: “Juan Ayuso is voor mij de verrassing van dit jaar”

vrijdag 11 november 2022 om 10:54
Jonas Vingegaard: “Juan Ayuso is voor mij de verrassing van dit jaar”

foto: Cor Vos

Jonas Vingegaard noemt Juan Ayuso de verrassing van dit wielerjaar. Na Ayuso’s derde plaats in de Vuelta van dit jaar is de Spanjaard volgens Vingegaard een geduchte concurrent de komende jaren.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“Ayuso heeft me van alle renners het meeste verrast”, geeft Vingegaard aan in een interview na afloop van het Saitama Criterium, waarin hij terugblikt op 2022. “In de lente vond ik hem al sterk, daarna reed hij ook in de Vuelta heel goed. Volgend jaar zal ik echt rekening moeten houden.”

Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen vond de Deense Tourwinnaar de leukste wedstrijden om naar te kijken. “Maar dat vind ik eigenlijk elk jaar.”

Over zijn eigen prestaties vertelt hij tot slot: “Mijn beste dag dit jaar was op de Col du Granon. Als ik nu zo terugkijk, was dat mijn beste dag op een fiets ooit.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Romāns Vainšteins 11 november 2022 om 12:02

Waar moet hij volgend jaar rekening met hem houden? Verlult Vingy zich hier dat er een jaar giro vuelta aankomt? Zou het niet eens een slechte keuze vinden.

0
Fenno de Groot 11 november 2022 om 12:09

Totaal niet allereerst heeft hij aangegeven graag weer de tour te doen. Ten 2e kan je de tour combineren met de vuelta. Ten 3e in andere wedstrijden komen ze elkaar ook tegen. Bv een romandië om maar even iets te noemen. Hij kan hem werkelijkwaar overal tegenkomen. Dit zegt dus helemaal niks over de plannen van 1 van de 2 renners.

0
Shinzawai 11 november 2022 om 12:09

Ik denk niet dat Vingegaard zich verdiept heeft in het programma van Ayuso en hij kan hem in het voorjaar best ergens tegenkomen.

0
Steve De Wolf 11 november 2022 om 12:10

Ongetwijfeld zullen ze elkaar al kruisen in Tirreno, Parijs-Nice, Baskenland,…

0
Al Phila 11 november 2022 om 13:40

Goed dat hij niet het bekende rijtje (Bernal, Pogi, Rogli. Hingly, Mas, Lopez, Carapaz, Arensman, Almeida, Evenepoel, etc) opnoemt maar een onder de radar blijvende renner die blijkbaar veel in zijn mars heeft.

Ik ben benieuwd naar het komende jaar, zonder Valverde en Niballi. Het zal uitmonden in andere tactieken van betreffende ploegen.

0
Mooie Sjors 11 november 2022 om 14:18

Ayuso die op zijn 19 podium rijdt in zijn eerste grote ronde staat volgens mij eerder in ‘het bekende rijtje’ dan Arensman die op 4 grote rondes als beste plek zesde is geworden.

4
Wieler-Joke 11 november 2022 om 16:54

Ayuso wordt inderdaad een grote als die nog een beetje beter wordt en ervaring opdoet.

0
Romāns Vainšteins 11 november 2022 om 17:01

Het wordt daarentegen een hele gemiddelde als ie wat slechter wordt en daarmee ook minder ervaring op doet.

1
jan jansen 11 november 2022 om 17:08

Laat hem Remco als voorbeeld nemen.
Die wordt elk jaar beter en doet meer ervaring op.
Remco is de beste
Hup Remco

-3

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone