Jonas Vingegaard emotioneel na winst op Tourmalet: “Deze is voor mijn dochter”
foto: Cor Vos
vrijdag 8 september 2023 om 18:09

Jonas Vingegaard emotioneel na winst op Tourmalet: “Deze is voor mijn dochter”

Jonas Vingegaard maakte indruk op de flanken van de Col du Tourmalet, waar hij zegevierde. Dat ploeggenoten Sepp Kuss en Primoz Roglic achter hem ook nog eens tweede en derde werden maakte het feestje compleet. In het flashinterview bleek Vingegaard echter ook met meer persoonlijke zaken bezig te zijn.

“Ik ben heel tevreden. Ik kon geen beter dag uitkiezen om te winnen. Vandaag is mijn dochter Frida jarig. Ik wilde zo graag voor haar winnen, ik ben gewoon zo blij dat dat is gelukt. Ik heb het voor haar gedaan”, zei de Deen zichtbaar geëmotioneerd, een kant die het publiek niet vaak van hem te zien krijgt.

De etappe was ook op sportief gebied een groot succes voor Vingegaard en zijn ploeg Jumbo-Visma. Kuss, Roglic en Vingegaard staan met zijn drieeën aan de top van het klassement. “Het plan was om tijd te pakken op onze tegenstanders, en dat is gelukt. Het is nog beter gegaan dan het plan. Ik ben zo blij en trots. Deze overwinning is voor mijn dochter”, aldus de Tourwinnaar.

RIDE Magazine
WielerFlits Podcast
12 Reacties
Sorteer op:
8 september 2023 18:18
De interviewer had duidelijk geen boodschap aan de dochter van Jonas. Brrrr... Karsten had 'm beter door.
8 september 2023 18:37
Mijn mening over Vignegaard is veranderd. Ik vond hem eerst wat saai met zijn Tour-obsessie en alles in functie daarvan. Maar zijn Vuelta- deelname was onverwacht en hij toont zich naast een goede teamspeler ook nog eens uitstekend in vorm. Dan is respect op zijn plaats.
8 september 2023 19:27
Mooie overwinning van Vingegaard! Die emotie: prachtig! Voor mij hoeft deze renner echt geen haar op zijn borst te hebben. Laat hem maar gewoon een herkenbaar mensch zijn!
8 september 2023 18:21
Hij is echt een familiemens, snap dat dan ook als interviewer. Kapot was ie, maar dan nog zo sterk. Respect voor hem en natuurlijk weer een grote zege op het palmares.
8 september 2023 18:51
Heerlijke jongen die Jonas. En ik ben blij om te lezen dat anderen hem ook steeds meer gaan waarderen als men. Terwijl nog niet zo lang geleden er velen waren die hem maar saai, inspiratieloos en als een machine bestempelen. Ik heb ook het idee dat er een hele zware last van hem is afgevallen na de winst in de tour.
8 september 2023 19:05
Deze mocht Jonas winnen en het is hem meer dan gegund.
Sepp en Primoz waren iets te opzichtig aan het inhouden en de concurrentie uit de tent aan het lokken. Vooral Primoz die continu controlerend vanuit de achterhoede reed en in de laatste kilometer even een halve minuut op Jonas goedmaakt.
8 september 2023 18:56
Jose had zich de hele middag ingehouden, maar na dit interview werd hij toch even heel cynisch..
8 september 2023 21:37
@Rogla we hebben een winnaar. De domste opmerking van de dag. Gefeliciteerd!
8 september 2023 18:15
TLC
    8 september 2023 18:26
    Hehe, en toch achtervolgden ze hem vandaag nog met alle macht.
9 september 2023 09:30
Z’n dochter zal wel blij zijn, hele dag voor de buis gehangen denk ik