Johnny Hoogerland vertrekt naar Oostenrijk

zaterdag 25 november 2017 om 09:46

Foto: Marcel Koch

Johnny Hoogerland, de Nederlands kampioen van 2013, verhuist per 2018 naar Kärnten, Oostenrijk. Zo meldt Roompot-Nederlandse Loterij. Hier gaat hij samen met zijn vrouw een pension beginnen. Dit betekent ook dat hij stopt met zijn werkzaamheden als ambassadeur van Roompot-Nederlandse Loterij.


De Zeeuw zinspeelt al langer op een vertrek uit Nederland. “Nadat ik in 2016 besloot om mijn professionele wielercarrière te beëindigen, hebben wij als gezin veel nagedacht over waar onze toekomst zou liggen”, zegt Hoogerland op de website van Roompot-Nederlandse Loterij.

Dat de in 2016 gestopte wielrenner voor deze regio kiest is geen toeval. “Gerda (vrouw van Hoogerland) komt uit een schaatsgezin en ging in de winter vaak met haar familie naar de Weissensee om te schaatsen. Na onze huwelijksreis in dezelfde omgeving, afgelopen zomer, wisten wij het 100% zeker; hier willen wij wonen”, vertelt Hoogerland, die in augustus ook gelijk zijn huis in Nederland te koop had gezet. Ook laat Hoogerland het wielrennen niet geheel achter zich. “De regio rond Velden am Wörthersee op het drielandenpunt van Oostenrijk met Italië en Slovenië leent zich prima voor prachtige, uitdagende fietstochten en fijne vakanties”, aldus de ambitieuze Zeeuw die hoopt fietstochten te kunnen organiseren door het landschap waarop hij verliefd werd.

Dit artikel delen:

31 Reacties

IlPirata 25 november 2017 om 09:54

Geef hem groot gelijk, mooie natuur en geen mierennest met elke dag lange files. Good luck John.

Celestino 25 november 2017 om 10:06

Lekker belangrijk. Dit is toch geen nieuws?

Patat Lefevre 25 november 2017 om 10:08

De Weissensee is een dal tussen de hoge toppen van de bergen in Oostenrijk. Als dit dal vol loopt met smeltwater van de bergtoppen, wat kouder is dan het water aan de oppervlakte in Nederland, en het vriest daar aardig hard; dan kan daar als snel de alternatieve elfstedentocht worden gereden.

luckyloek 25 november 2017 om 10:12

Prachtige regio met vriendelijke mensen. Daar zou ik ook wel kunnen wonen. Foto is van de Ossiacher See vanaf de Gerlitzen Alpenstrasse. Zware klim van 13km aan 10% gemiddeld. Succes Johnny.

Jovic 25 november 2017 om 10:15

Ik hem en zijn gezin veel succes, als ik nog jong was zou ik dit overvolle land ook verlaten.
Ik woon in Zuid-Holland en de files beginnen in de morgen al om 6.00 uur vandaar.

Colbrelli. 25 november 2017 om 10:20

Ik zou als wielernieuwssite ook eerder de nadruk leggen op het feit dat hij stopt met zijn werkzaamheden voor Roompot dan zijn persoonlijke leven te bespreken.

mark vv 25 november 2017 om 10:23

Groot gelijk. Je droom achterna gaan. Succes!

TykkeThor 25 november 2017 om 10:29

Leuk voor Ik vertrek.

flyellus42 25 november 2017 om 10:31

is dit wielernieuws???

WernerFranke 25 november 2017 om 10:32

@celestino
? Een ambassadeur van Roompot stopt én verhuist. Dat hadden voor mij zelfs twee artikels mogen zijn.

schipperaar 25 november 2017 om 10:34

@celestino
Dit is wel degelijk nieuws menig wielerfan zal zijn eerste jaar doen volgeboekt zijn en appeltaart doet niet onder voor Strudel, succes John.
Hopelijk een prikkel voor anderen die dit vastgelopen landje willen verlaten en de draad op willen pakken. Voor zeilen alle ruimte overigens op de WurtenSee.

marehoek 25 november 2017 om 10:47

Ik wens sympathieke Johnny en zijn gezin veel succes en gezondheid in
zijn nieuwe home.
Johnny zal het druk krijgen in zijn pension in deze prachtige omgeving.

stoempen op de pedalen 25 november 2017 om 10:50

Johnny gaat naar een hoger land

walkowiak 25 november 2017 om 10:58

Dit is nieuws voor de wielerliefhebber, ik persoonlijk vindt het leuk om te horen dat een oud coureur het naar zijn zin heeft en een nieuwe passie heeft.

achtpuntzes 25 november 2017 om 11:01

wat heeft dit met wielrennen van doen? ik zie de link niet.
worden we straks overstelpt met artikelen over het reilen en zeilen van gestopte coureurs?

ikbenprocycling 25 november 2017 om 11:04

een echte wielerheld, Jan Raas, blijft zijn Zeeland trouw.

Polleke 25 november 2017 om 11:05

@schipperaar… de woorden prikkel en draad in een topic over Hoogerland…. faut le faire ..;)

tom_vb 25 november 2017 om 11:07
Quote:
wat heeft dit met wielrennen van doen? ik zie de link niet.
worden we straks overstelpt met artikelen over het reilen en zeilen van gestopte coureurs?

Niets erger dan overstelpt worden door reacties van 8.6

achtpuntzes 25 november 2017 om 11:29

@ tom_vb:
ach, ik zit tenminste nog steeds met mijn allereerste account op deze site in plaats van constant nieuwe aan te moeten maken zoals jij. :p

Lopopodium 25 november 2017 om 11:42

Leuk huisje laat hij achter in Kwadendamme…!

Zeeland zal best leuk wonen zijn, maar lijkt me al een stuk minder als je een fietsliefhebber bent van de lange afstanden. Dan heb je de meeste wegen die beschikbaar zijn tussen al het water in al wel snel gezien. Hoe zou dat zijn voor zo’n (semi)professionele wielrenner die daar veel zal trainen?

tom_vb 25 november 2017 om 11:47

Ik heb geen idee waarover je het hebt achtpuntzes

Covadonga 25 november 2017 om 11:55

Goede keuze. Het is er prachtig en de meren zijn in de zomer heerlijk warm.
Veel succes daar en misschien kom ik nog wel eens bij je slapen…

Emergo 25 november 2017 om 12:48

@ Logopofium Hij woonde in Langeweegje.

vanSpringel 25 november 2017 om 13:05

Zeer zeker wielernieuws ! Anders had ik niet geweten dat Hoogerland pensionaccomodatie gaat verhuren, notabene in Oostenrijk. Prachtig land met fantastische natuur ter verkenning op de fiets.

assen 25 november 2017 om 13:22

Zelfs als een klein deel van de wielerfans dit graag hoort/leest, is het waardig wielernieuws. De roep ‘is dit wielernieuws?!?’ – is dat een vorm van egocentrisme?

Mooie regio inderdaad! Heerlijke warme meren… in de zomer.

  • 1
  • 2