John Degenkolb: “Als het moet rijd ik zelfs een Tour van 5 weken “

zondag 5 april 2020 om 09:26
John Degenkolb: “Als het moet rijd ik zelfs een Tour van 5 weken “

John Degenkolb - foto: Cor Vos

John Degenkolb is van mening dat er vanuit de politiek strengere maatregelen moeten komen om de coronacrisis te bestrijden. Dat vertelt de 31-jarige Duitser van Lotto Soudal een interview met het Duitse Der Spiegel.

Degenkolb benadrukt het belang van de Tour de France voor de wielerwereld. “Ik hoop dat de Tour dit jaar op wat voor manier dan ook door zal kunnen gaan. Voor profploegen is die wedstrijd essentieel om te kunnen overleven”, aldus Degenkolb. “Als het moet, rijd ik niet alleen drie, maar vijf weken in de Tour de France”, grapt hij. “Het is belangrijk dat er een oplossing wordt gevonden zodat we überhaupt kunnen beginnen.”

Zelf leverde hij een deel van zijn salaris in. “Bij Lotto Soudal hebben we afstand gedaan van een deel van onze salarissen. Als de sponsors het lastig hebben, dan kan het licht snel uitgaan in de wielersport”, redeneert hij.

Degenkolb leeft net als zijn collega’s nog in ongewis over of en hoe de Tour kan plaatsvinden. “Ik rijd de Tour liever met supporters, maar als het zonder supporters is, ben ik er ook klaar voor. We zijn bereid dat offer te brengen”, aldus Degenkolb, die van mening is dat de politiek hardere maatregelen moet nemen. “Het is belangrijk dat er een oplossing gevonden wordt. Misschien moeten de politici nu even, tot een bepaald moment, heel strenge maatregelen nemen. Dan komt nadien alles weer in orde.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

koos verrek 5 april 2020 om 09:38

Zo mag ik’t horen!

FDJ 5 april 2020 om 09:47

Buchmann, Degenkolb, Bora. Het lijkt dat daar enigszins het gezonde verstand zit.

Arry1337 5 april 2020 om 09:57

Ow, dus als het in jou straatje valt is het verstandig. En als je het er niet mee eens bent is het onverstandig?

FDJ 5 april 2020 om 10:07

Ik heb vaak genoeg onderbouwd waarom ik mijn standpunt heb Arry. Dus even wat andere topics teruglezen en je bent helemaal bij.

Het lijkt er in Nederland zelfs al op dat we de piek hebben gehad. Het gaat voorzichtig de goede kant weer op.

Romāns Vainšteins 5 april 2020 om 10:12

Precies, oppakken die draad!

LB108 5 april 2020 om 10:36

Toch nog eens iemand die positief is!

skylimit 5 april 2020 om 10:45

Ze hadden vandaag ook gewoon de Ronde Van Vlaanderen kunnen rijden. Gezond verstand en gezonde mensen samen daar is waar we naar toe moeten en niet naar overheden die mensen met allerlei maatregelen de dood injagen….in eerste plaats financieel en daarna wat ik niet hoop letterlijk. Deze korte termijn politiek werk averechts. Ja. ik ben voor maatregelen om de zwakkere (oudere) mensen te beschermen, neem daar maatregelen voor. Maar laat gezonde mensen gewoon hun ding doen met inachtneming de hygiene voorschriften en afstand tot geinfecteerde mensen/zones etc.

Hopelijk gaan we weer snel terug naar een normaler regime, waar niet de angst reageert. Misschien gaan overheden inzien dat bezuinigingen op de zorg toch niet zo' n bijster goed idee is geweest in het verleden.

S. Morgenstern 5 april 2020 om 10:52

Hoe herken jij die geïnfecteerde personen?

KnightBiker 5 april 2020 om 11:43

+1 morgenstern – Het probleem is dat ‘gezonde mensen’ het virus kunnen hebben en verspreiden: tot wel 2 weken lang

Kortom: als een gemiddeld gezin uit 3 mensen bestaat, 1 heeft Corona, dan kan het tot zes weken duren voor het virus verwerkt is.

Panache 5 april 2020 om 12:03

Skylimit opteert de Zweedse wijze. Zweden is een beschaafd land. We zullen zien wie gelijk heeft. Maar ieder land experimenteert (met levens of met de economie – op lange termijn zijn die twee trouwens één).
https://frieschdagblad.nl/2020/4/3/zweden-vaart-eigen-koers-tegen-coronavirus

xistnc 5 april 2020 om 13:58

NL heeft 20x zoveel inwoners per vierkante kilometer als Zweden. Dat is nogal een verschil.

Eigenlijk doet Zweden hetzelfde als NL: pas een volgende maatregel nemen, als de situatie daarom vraagt.

ddjong67 5 april 2020 om 13:36

Skylimit. Kun je om laten scholen tot verpleger en dan jaartje in ziekenhuis gaan werken? Ik weet het niet, maar als arts uit wuhan zegt: ik ben nog nooi zo gestresst geweest. Dit vergeet ik mijn hele leven niet meer, dan maakt dat op mij iets meer indruk dan wat jij zegt… brrrr en verder wat betreft de piek gehad… je heb echt geen wiskunde graad van uni te hebben om uit te kunnen modelleren dat de piek nog niet voorbij is. Alles hangt samen met spanningsboog tussen wat besmet is, wat besmet, wat genezen is en snelheid van besmettingsverbreiding… maatregelen nu zijn gericht op vertragen zodat ze zorg geleverd kan worden. Of je moet je zorglevel verlagen of je moet doen wat nu gebeurd. Het is een valide discussie om evt zorglevel te verlagen, maar tegelijkertijd ook een heel lastige.. we zijn dat niet gewend… en wat als het jouw vader of opa is… wordt het dan ineens anders als we zeggen. Sry hij is 70, we doen er niks meer aan? Ik denk dat hier mensen over nasenken die net ff bredere blik hebben dan 98% van deze forumbezoekers…en tav zweden, ik kan me heel goed voorstellen gezien contrxt van daar dat men voor zweeds model gekozen heeft. Maatregelen zullen zowiezo contextspecifiek zijn… meer dan logisch…

Hartelijke groet, ik ga verder niet reageren… ik wilde dit alleen ff kwijt

Headlines

Materiaalzone

Populair