João Rodrigues rijdt Brandão uit de leiderstrui in slottijdrit Portugal

zondag 11 augustus 2019 om 18:29
João Rodrigues rijdt Brandão uit de leiderstrui in slottijdrit Portugal

João Rodrigues heeft de Ronde van Portugal gewonnen. De 24-jarige Portugees van W52-FC Porto reed in de 19,5 kilometer lange slottijdrit Joni Brandão (Efapel) uit de leiderstrui.

Rodrigues en Brandão gingen met dezelfde tijd de slottijdrit in, maar Rodrigues legde het parcours 27 seconden sneller af. Hij verzekerde zich hiermee van de dagzege en de eindoverwinning. Voor W52-FC Porto is dit de vijfde opeenvolgende eindzege in de Ronde van Portugal.

Voor Brandão is het de derde keer dat hij als tweede eindigt in de ronde van zijn eigen land. In 2015 werd hij tweede achter de Gustavo César. Vorig jaar moest hij Raúl Alarcón voor zich dulden. Alarcón moest dit jaar vanwege een sleutelbeenbreuk de Portugese rittenkoers aan zich voorbij laten gaan.

Dit artikel delen:

11 Reacties

lander luypaert 11 augustus 2019 om 18:34

W52 Porto met heel de ploeg in de top 10 in de tijdrit.

Grobbel 11 augustus 2019 om 18:40

En dan deed Raúl Alarcóngod niet eens mee!

Merzbow 11 augustus 2019 om 23:50

Enkel Daniel Mestre niet.

greeny 11 augustus 2019 om 18:45

maar 4 man in de top 5.. valt tegen, volgend jaar verwacht ik toch verbetering

Shinzawai 11 augustus 2019 om 19:41

Zevende overwinning op rij zelfs, de ploeg komt voort uit OFM.

Sijbrands 11 augustus 2019 om 19:53

Komt toch nog alles goed

WernerFranke 11 augustus 2019 om 20:10

Zonder Raul was er niets aan dit jaar. Ik miste magie.

Onie 11 augustus 2019 om 20:36

Gelukkig hebben ze het nog recht kunnen zetten. Rituitslag en AK laten een vertrouwd beeld zien. Ik begrijp waarom er geen ploegentijdrit in de ronde van Portugal zit. Iedereen zou buiten tijd worden gereden door W52.

wimpy 11 augustus 2019 om 20:40

Ai spijtig voor Joni. Die won nog nooit een etappe in deze ronde maar wel meerdere keren top 5

Fuubs 11 augustus 2019 om 21:11

Ik kan weer rustig gaan slapen.

Random wielerliefhebber. 11 augustus 2019 om 22:03

Nieteens een volledig podium? Dat word dosissen opschroeven!