João Almeida twijfelt tussen Vuelta en Olympische Spelen

woensdag 2 juni 2021 om 16:53
João Almeida twijfelt tussen Vuelta en Olympische Spelen

foto: Cor Vos

João Almeida weet nog niet hoe de rest van zijn seizoen er gaat uitzien. De Portugees twijfelt nog tussen deelname aan de Olympische Spelen en de Vuelta a España.

“We weten nog niet welk team naar de Olympische Spelen gaat. Daarop zal ik mijn kalender aanpassen. Als ik aanwezig ben in Tokio, ga ik niet naar de Vuelta. Ik zou zelf graag naar de Spelen gaan. Mensen in mijn omgeving hebben me verteld dat het een unieke ervaring is”, aldus de renner tegen de krant A Bola.

Vertrek bij Deceuninck-Quick-Step
Over zijn aanstaande vertrek bij Deceuninck-Quick-Step wil de nummer zes van de jongste Giro d’Italia niet veel kwijt. “Het is een feit dat ik niet verleng bij deze ploeg. Ik mag hier momenteel niets over zeggen, maar over een aantal maanden zal er wel meer bekend worden.”

Dit artikel delen:

33 Reacties

vevie 2 juni 2021 om 17:01

Niet verleng bij “deze ploeg”. No love lost, dus. Denk dat die jongen superblij is dat hij weg gaat. Ik zou hem zelf wel in de Vuelta willen zien.

Murcia 2 juni 2021 om 17:09

Tussen de regels door kun je wel lezen dat hij zelf liever naar de OS gaat. Niet vreemd ook als je net een Giro hebt gehad waar de ploeg jou als plan B zag en je straks hetzelfde kan verwachten in de Vuelta waar Remco ook zal starten. Hij gaat weg en dan ben je voor je huidige ploeg niet meer een prioriteit.

Poeksel 2 juni 2021 om 17:11

De zin “Ik zou zelf graag naar de Spelen gaan” geeft wel een aanwijzing ja ;)

Turtlehead 2 juni 2021 om 17:14

Gaat Evenepoel naar de Vuelta? Dat lijkt me de problemen toch een beetje snel weer opzoeken, of zie ik dat verkeerd?

Murcia 2 juni 2021 om 17:20

Bedankt Poeksel, Dit was bepaald niet tussen de regels. :D

Derierre de la course 2 juni 2021 om 17:39

Moet de ploeg hem daar vrijstelling voor geven? Want dan kan dit nog wel eens een nare strijd worden.

Panache 2 juni 2021 om 18:32

De ploeg heeft niets te zeggen, maar kan hem denk ik wel contractueel opeisen voor GP Cerami en San Sebastián.

harryjohan71 2 juni 2021 om 18:45

Een renner tegen zijn wil weghouden bij de OS, zal niet ten goede komen van zijn motivatie voor de rest van het seizoen.

Turtlehead 2 juni 2021 om 17:14

Zou hij zelf nog wat te zeggen hebben over Vuelta-deelname?
Daarnaast lijkt het me voor de hand liggend dat hij naar de OS kan als hij dat wilt, wie is er dan beter in Portugal?

koos1 2 juni 2021 om 17:31

Geen idee met hoeveel renners Portugal op de OS mag starten, maar als je kijkt naar het Parcours is Almeida wel de logische kopman. Of ze moeten nog gokken op good old Costa en Oliveira voor de tijdrit

Groetjesaandevoetjes 3 juni 2021 om 01:26

Raar dat die selectie nog niet rond is. Lijkt me handig dat ze dat maar eens regelen zodat renners zich op de juiste koers kunnen focussen.

Melkzuur 2 juni 2021 om 17:17

Bij sommige andere ploegen zou hij enkel nog worden opgesteld in B en C-wedstrijden, en dan nog. Ik vind het correct en professioneel van DQS dat hij 2 grote rondes mag rijden als (schaduw)kopman. Maar misschien beseft hij dat niet, en klinkt hij daarom soms een beetje ondankbaar.

Peetvader 2 juni 2021 om 17:36

Inderdaad, ik herrinner me gevallen waarbij vertrekkende renners gewoon geen grote ronde meer mochten rijden.

Michelangelo 2 juni 2021 om 17:44

@Melkzuur,
Ik denk dat er achter de schermen behoorlijk wat heeft gespeeld: de interne strijd met Evenepoel in de Giro, maar ook Lefevere die zich niet zo netjes uitgelaten heeft over de manager van Almeida en ook het camion-dreigement. En dat Almeida dus echt wel klaar is met edit WF: *** DQ

edit wf: niet doen

Dus als je het mij vraagt zal Almeida niet meer veel te kiezen hebben, en ook gewoon tweede viool moeten spelen als die EDIT poulain van Lefevere naar de Vuelta wil. Dan kan ik me voorstellen dat je gewoon liever voor je land gaat rijden in Tokyo.

lo squalo dello Stretto 2 juni 2021 om 18:22

@Michelangelo: ik ben het inhoudelijk met je eens maar woorden als “wolfpack-sekte” en “vangrailduiker” zijn echt laag

Kannibaal van Schepdaal 2 juni 2021 om 18:26

@Michelangelo: Je mag een mening hebben, maar wat voor een ongelooflijke hater ben jij eigenlijk. Bovenstaande reactie is weer ongezien negatief, maar dan ook nog eens bijzonder haatdragend, minachtend, denigrerend, beledigend en provocerend verwoord.

@Redactie: Op dit soort reacties van Michelangelo mag je best wel modereren, want dit is niet meer gewoon een mening. Hoewel er een mening inzit die gehoord mag worden (“Aangezien Almeida de ploeg verlaat en Evenepoel een Belg is, zal Evenepoel wellicht de meeste kansen krijgen van de ploeg.”) , is de verwoording en de toon ervan van een bijzonder laag pijl (“narcist-o-meter”, “hoofdnarcist”, “kleine vangrailduiker”) en toont het eigenlijk gewoon het bedenkelijk karakter van de persoon in kwestie, waardoor de reactie in se schadelijk wordt voor het klimaat op deze website. Kort gezegd, het is een eikel en die mag best aan de leiband gehouden worden. Ik denk mezelf een behoorlijk tolerant persoon te mogen noemen, maar deze persoon haalt mij zelfs al het bloed van onder de nagels, dus met mij wellicht velen anderen. Dat mag stoppen, hij heeft genoeg waarschuwingen gehad.

lo squalo dello Stretto 2 juni 2021 om 18:32

edit wf: gedraag je

Michelangelo 2 juni 2021 om 18:43

@Haai, Kannibaal
jullie hebben ergens een punt, heb wat zelfcensuur toegepast.

Maar voor mij blijft Lefevere gewoon een narcist (en die wil ik best onderbouwen voor je), en is the wolfpack een heerlijk plekje als je mee doet met de leider. Het heeft gewoon een hoog sekte gehalte.

En als dat al tegen jullie zere been is of niet moet kunnen… hoe moet ik me dan voelen om voor "eikel" uit gemaakt te worden door een collega WF-er. Volgens mij is dergelijk gescheld buiten alle regels binnen dit forum.

Anton Bartus 2 juni 2021 om 18:55

Bij DQS heeft Evenepoel zonder enige vorm de status van een meervoudig ronde winnaar. Daarnaast moet je continue rekening houden met totaal onrealistische verwachtingen en hysterische vragen. Ik zou daar als renner met enige aspiraties hoger dan helper ook niet meer de Vuelta willen rijden. Ik verwacht dat dit de komende 1,5 jaar enorm tegen DQS gaat werken.

VDB44 2 juni 2021 om 18:59

de dagelijkse stroom reacties (groot woord voor wat het is) zoals die van Michelangelo zorgen ervoor dat ik wielerflits meer en meer loslaat en opteer voor Angelsaksische wielersite’s. De zon schijnt man, wees eens een dag minder haatdragend. Los daarvan, Almeida heeft al lang geleden voor het geld gekozen, zijn goed recht, maar laat de verongelijkte reacties dus maar achterwege als die enkel dienen om nog eens uit te halen op een bedenkelijk niveau.

Marik 2 juni 2021 om 19:01

Na de zelfcensuur zie ik niet in waarom dit bericht verwijderd of aangepast moet worden. Het is een stevige mening zonder scheldwoorden.

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 19:12

Hoog op de "narcisto- en mislukkelingelo meter" scoort hij die een disproportioneel aandeel van zijn of haar tijd spendeert in het kleineren en beledigen van steeds dezelfde personen vanachter het keyboard op een forum met hoop en al 150 actieve gebruikers.

Burn 2 juni 2021 om 17:36

OS is veel relaxter dan een Vuelta rijden. In de Vuelta valt wel meer te winnen. OS winnen lukt bijna niemand, maar in de Vuelta genoeg kansen op succes op meerdere gebieden. Welke weg je kiest laat ook wel een stukje ambitie zien in dit geval.

Derierre de la course 2 juni 2021 om 17:41

Vuelta is ook betere basis voor een goede winter. Maar OS is natuurijk een once in a lifetime ervaring voor een sporter

Aart van Woud 2 juni 2021 om 20:06

In zijn Giro vorm geef ik hem zeker kans op de OS

IlPirata 2 juni 2021 om 20:36

Ik zie hem volgend jaar wel bij TREK gaan rijden, die missen kopmannen, na vertrek Porte, en Nibali gaat wss weg.

Arne Riis 2 juni 2021 om 21:18

Als Evenepoel meegaat naar Spanje zou ik als Almeida zijnde ook lekker aan de slag gaan in Tokio. Dankzij die Remco-hype heeft hij misschien wel een podiumplek in de Giro misgelopen.

En vanuit de onderbuik durf ik de stelling aan dat als de zaken andersom hadden gelegen (i.e. Evenepoel verloor een paar minuten in etappe 4 en een hoog in het klassement staande Almeida had een paar dagen later een slechte dag), dan had Lefevre de jongeling echt niet verteld dat hij zich moest laten terugzakken om te gaan knechten voor Almeida. Al kan ik dat natuurlijk niet hard maken.

Ik zeg: Joao, ga lekker voor die olympische plak en laat die Lefevre het lekker uitzoeken met dat wolfpack van hem.

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 21:29

Sluit niet uit dat de DQS hem op slinkse wijze zal doen boeten voor zijn gedrag in de Giro.

Of misschien laat ik me te veel beïnvloeden door het forum waardoor ik DQS slechter op heb dan ze zijn.

hjjanssen1973 2 juni 2021 om 23:47

OS my ass…. waarom is zo’n eendagswedstrijd zo opgeblazen??? Lekker naar de Vuelta gaan, jonguh!

de adelaar 3 juni 2021 om 07:07

Ik hoop dat ie maar OS gaat en zie hem graag de komende 4 jaar met een goudenhelm rondrijden :-)

Schollekop 3 juni 2021 om 08:16

Moet nog maar zien of de OS doorgaan.

Shinzawai 3 juni 2021 om 08:53

Hij lijkt helemaal niet te twijfelen. Als ik het goed lees, gaat hij gewoon naar de OS wanneer hij wordt opgeroepen en dan slaat hij de Vuelta dus over.

Gr.R. 3 juni 2021 om 09:28

Ervanuitgaande dat hij in Parijs 2024 niet zoveel te zoeken heeft (op de tijdrit wellicht), zou ik lekker naar Tokyo gaan. Die grote rondes komen volgend jaar wel weer, met een ploeg waar hij wel ondersteuning krijgt.

Headlines

Materiaalzone

Populair