Jetse Bol: “Reed letterlijk en figuurlijk in het rood”

woensdag 23 augustus 2017 om 19:24

Jetse Bol reed vandaag opnieuw in de kijker. De Nederlander van Manzana Postobon werd gisteren nog knap tiende in de massasprint, vandaag gaf hij kleur aan de ontsnapping van de dag. In Alcossebre finishte Bol twee minuten achter ritwinnaar Alexey Lutsenko als achtste. “Virtueel in het rood is heel mooi en heel leuk, maar met zo’n heuveltje op het einde weet je dat ze er nog zo twee minuten kunnen afsnoepen. Ik was aan het proberen de etappe te winnen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

27 Reacties

LutsenkoFan 23 augustus 2017 om 19:33

Jammer dat hij net niet bij de groep Alaphillippe kon blijven. Al weet ik ook niet of ze daar de aansluiting bij hebben gemaakt bij het ingaan van de laatste col.

Djoop 23 augustus 2017 om 19:38

Het is in ieder geval bijzonder verrassend.

Geflitst 23 augustus 2017 om 19:40

Wel, theoretisch gezien reed hij letterlijk in het roze en niet in het rood.

tvm 23 augustus 2017 om 19:43

Heel verstandig van de Jetse om Froome nog in het rood te laten rijden. Zo kan hij zijn Colombiaanse vrienden sparen. Het is immers niets voor die jongens om al voor de echte bergen komen de koers te moeten dragen. De laatste week is vroeg genoeg om het rood te pakken.

LutsenkoFan 23 augustus 2017 om 19:52

Haha Bol voor Vuelta winst :p, wedden dat er dan nog mensen zijn die hem verdedigen voor dopinggebruik puur omdat ze Nederlanders zijn.

Die_Rooie 23 augustus 2017 om 19:54

Leuke kerel, hopen dat hij nog een keer in een mooie ontsnapping kan meezitten. Morgen misschien te vroeg, maar vrijdag of de laatste vrijdag weer kansen!

Jacco van Stierop 23 augustus 2017 om 20:04

Hopelijk komt er nog een uitgebreider vraaggesprek met Jetse deze Vuelta. Vaak niet oninteressant, globetrotters.
Is er al een ranglijst van renners die uitsluitend virtueel in de drie grote rondes in de leiderstrui hebben gereden?
Fijn dat we weer Gios in het peloton zien, @schipperaar zal het met me eens zijn.

Kelder is de Man 23 augustus 2017 om 20:09

Geflitst
Misschien te vaak geflitst waardoor de kleurherkenning iets minder is geworden.. of ik snap m niet.

Juice 23 augustus 2017 om 20:13

Beetje off-topic: een schitterend tenue

reusjen 23 augustus 2017 om 20:14

@kelder is de man
Ik denk het laatste, het tenue van Bol en consorten is roze.

Geflitst 23 augustus 2017 om 20:17

@kelder
“Letterlijk” reed hij in het roze, de kleur van zijn prachtig truitje. Hij reed figuurlijk in het rood, beentjes die ontploffen op steile slotklimmetjes en dergelijke. Ook virtueel reed hij even in het rood, hij is virtueel even de leider van de Vuelta geweest.

Kelder is de Man 23 augustus 2017 om 20:18

Ah.. ok.. dank:)

Kelder is de Man 23 augustus 2017 om 20:24

Vriendelijke gozer trouwens.

Wielrennertje 23 augustus 2017 om 20:35

Nee. Sorry. Als je zo’n opmerking/grapje maakt moet je verdorie wel correct blijven. Je reed VIRTUEEL in het rood (trui) en FIGUURLIJK in het rood (ontploffen).

Scott Sunderland 23 augustus 2017 om 20:45

Leuk van die renners die het lef hebben het roer compleet om te gooien. In Colombia gaan rijden in plaats van een klein ploegje in Nederland of België, wat logischer zou zijn geweest. En dan pakt het zo fijn uit.

Ik neem aan dat hij een contract voor één seizoen heeft ?? Misschien dat ploegen als Roompot en Wanty nu wel interesse hebben, maar ik hoop echt dat hij lekker hier blijft fietsen. Ik vermoed minder druk en minder in een keurslijf.

schipperaar 23 augustus 2017 om 21:44

@lutsenko
Zolang iemand niet is beschuldigd hoeven we hem niet te verdedigen, heeft gewoon klimmers benen ontwikkeld in Colombia, niet meer dan logisch.

Natrix maura 23 augustus 2017 om 22:18

In Girona. Samen met Gees.

Scott Sunderland 23 augustus 2017 om 22:53

Ik heb begrepen dat Jetse Bol ook wat kilo’s is afgevallen om beter bergop te kunnen. Logisch verhaal inderdaad nu hij in Colombia fietst. Niks verdachts aan verder.

teunster 23 augustus 2017 om 22:58

Juice, vind ik ook! Schitterend!
Leuke gast die Bol. Het gekke is dat ik buiten zijn Parijs Tours 'bijna-overwinning' weinig nog van hem weet. Wat voor een renner is het eigenlijk…. dat soort dingen.
Tjonge wat heb ik toen geschreeuwd naar de tv.

Edjahh 23 augustus 2017 om 23:01

Super sympathieke vent! In het verleden nog eens wordfeud tegen gespeeld. Hoop dat Jetse nog een aantal fraaie resultaten mag neerzetten, wie weet pakt hij vanuit een vlucht nog eens een zege.

xistnc 23 augustus 2017 om 23:07

@Edjahh
En, gewonnen?

@teunster
Volgens mij recordhouder qua overwinningen in Olympia’s Tour, 3 om precies te zijn. En verder al vroegtijdig (met Dennis van Winden meen ik) aangewezen door Rabello voor promotie vanuit de Rabo-beloften, waardoor vervolgens voor Tom Dumoulin geen plek meer was…

schipperaar 23 augustus 2017 om 23:27

@Scott
Veelvuldig op hoogte trainen en eten als de Indianen ipv vijf borden pasta zet de buikriem op scherp, Wilco is er ook wel een paar kwijt sinds zijn overstap.
Lekker eten met bescheiden calorieeen lijkt de boodschap tegenwoordig.
Jetse had "gewoon" het rood kunnen pakken als ie had geweten dat ie erin reed dan had ie nie meer int rood gehoeven maar wel peper in zn kont gekregen door de moraal.
@jacco
Gios is niet meer wat het was al gaat Alfredo in Turijn nog onverdroten voort met de echte stalen rossen, maakt ook in een week tijd een compleet nieuwe fiets van je ouwe fiets voor een krat appelen en een gros eieren, aanrader voor niet restaurateurs die zich intussen kunnen laven aan de Noord Italiaanse spijzen met een Bardolo terzijde.
@lutsenko
Hoop op zegen was mijn eerste schip, hoop doet leven mn tweede en ja, ik hoop het wel, niks leuker dan een outsider en ook nog levensgenieter zo lijkt.

LutsenkoFan 23 augustus 2017 om 23:28

@schipperaar

had het over als hij de vuelta wint . Dat gaat niet gebeuren natuurlijk, althans dat mag ik hopen..

Pedalo 23 augustus 2017 om 23:29

Dit ie precies zo’n renner waar niet uitkomt waarop gehoopt was. Veelers, Leezer, Vermeldvoort…..Die gasten reden iedereen omver maar konden door blessures, te hoge druk enz het niet maken…blijken toch wel goede renners te zijn.

NDI22 24 augustus 2017 om 00:05

Leuke gast en prima in vorm. Hij is 7kg kwijt vertelden ze vandaag in de uitzending op Eurosport.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair