Jensen Plowright tot eind 2025 bij Alpecin-Deceuninck, Nicola Conci naar hoofdmacht

woensdag 3 augustus 2022 om 12:52
Jensen Plowright tot eind 2025 bij Alpecin-Deceuninck, Nicola Conci naar hoofdmacht

foto: Cor Vos

Alpecin-Deceuninck heeft op sociale media vier renners gepresenteerd die vanaf 2023 bij de ploeg komen. Naast drie reeds bekende namen –  Søren Kragh Andersen, Kaden Groves en Quinten Hermans -, zal ook Jensen Plowright het Belgische team komen versterken. De 22-jarige Australiër rijdt op dit moment voor Equipe continentale Groupama-FDJ.

Plowright geldt als een van de grote talenten in het beloftencircuit. Dit seizoen won hij de Youngster Coast Challenge en een rit in de Le Triptyque des Monts et Châteaux. In die eerste wedstrijd was hij de snelste van een vrij omvangrijke groep, in de tweede koers was hij de beste van een kopgroep van dertien. Daarnaast verzamelde Plowright de afgelopen maanden meerdere korte ereplaatsen in koersen als de Tour de Normandie en Le Tour de Bretagne Cycliste.

De overgang van klassiekerspecialist Søren Kragh Andersen (Team DSM), sterke sprinter Kaden Groves (BikeExchange-Jayco) en puncheur Quinten Hermans (Intermarché-Wanty-Gobert) waren al bekend. Kragh Andersen kan in het Vlaamse voorjaar naast Mathieu van der Poel ingezet worden, Groves moet de vertrekkende Tim Merlier vervangen en Hermans kan op lastiger terrein voor succes zorgen.

Nicola Conci
Daarnaast presenteerde Alpecin-Deceuninck nog een vijfde nieuwkomer voor het profteam: Nicola Conci maakt in 2023 deel uit van de hoofdmacht. De ervaren Italiaan, die zonder ploeg zat nadat de licentie van Gazprom-Rusvelo werd ingetrokken, sloot dit seizoen aan bij de opleidingsploeg en imponeerde direct in de Ronde van Slovenië met een zesde plek in het eindklassement. Hij maakt komende winter de overstap van de talentenploeg naar het WorldTeam.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Thoin 3 augustus 2022 om 13:09

Spurten met Mareczko-Philipsen-Plowright en Groves dus

0
simon_dl 3 augustus 2022 om 13:13

Team wordt elk jaar ietsje sterker

0
Murcia 3 augustus 2022 om 13:25

Fraaie aanwinst, leek al onmogelijk voor Madiot om al zijn talenten uit het development team over te hevelen en dat biedt ruimte waar AF al handig op heeft ingespeeld.

0
Maillot à Pois 3 augustus 2022 om 14:11

Ja, bizar hé, voor zo’n onprofessionele ploeg met compleet achterhaalde trainingsmethodes ;-)

0
Murcia 3 augustus 2022 om 14:27

Het kan natuurlijk en en zijn. Als je Gaudu op zijn tijdritfiets zag zitten had je niet de indruk dat aan dat aspect veel tijd werd besteed. Verder is het grootste talent gewoon weggekocht bij de concurrent maar men doet bij de opleiding ook veel goed. Al is daar opvallend dat men af is gestapt van het idee dat men vooral Fransen moest opleiden. Bij het overstappen naar de grote jongens gaan de Fransen dan weer voor.

0
Maillot à Pois 3 augustus 2022 om 15:00

Dat voorbeeld van de tijdrithouding van Gaudu lees ik inderdaad voortdurend. Best mogelijk dat er nog niet zoveel in geïnvesteerd is, maar voor sommige renners lukt het ook gewoon moeilijk om hun kracht kwijt te kunnen in een aerodynamische houding. Ik weet zelf niet welk van de twee het is, ik werp het maar op.
In het algemeen geloof ik gewoon weinig van de verhalen dat de ploeg achterop zou hinken qua voeding en trainingsmethodes. Grégoire komt inderdaad van bij de junioren van AG2R, maar hij zal de overstap wel met een reden gemaakt hebben en het lijkt me stug dat die enkel financieel is op die leeftijd.
Intussen blijkt trouwens dat niet enkel de Fransen overstappen.

0
thorsen 3 augustus 2022 om 15:37

Mollema bewijst keer op keer dat aerodynamica zwaar overschat is bij tijdritten ;)

0
Murcia 3 augustus 2022 om 15:50

De tijdritexpertise is maar 1 voorbeeld, qua voeding gaf Sinkeldam ook een inkijkje en voor wat betreft development hebben ze een flink tijdje geprofiteerd van desinteresse bij de teams met de grote budgetten.Deze kochten liever van de plank dan een opleidingsploeg op te zetten.Nu zie je dat TJV, DSM, Bora maar ook een UAE via de Italiaanse route dit weer hebben opgepakt en prompt de krenten uit de pap halen. Dus deze lichting zou best wel eens de laatste top verzameling beloften kunnen zijn bij FDJ.

0
7even 3 augustus 2022 om 17:01

Dat Mollema het tegendeel van aerodynamica zou bewijzen, is natuurlijk onzin. Wellicht zou hij met een goede aerodynamica Wout van Aart op 2 minuten rijden in elke tijdrit

0
platteprijs 3 augustus 2022 om 15:14

Hopelijk slaagt Alpecin er ook in de kwaliteit van zijn staf te versterken. Renners alleen is onvoldoende.

0
De Capybara van de Conradkade 3 augustus 2022 om 15:36

Waar doel je daar mee op?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone