Jens Reynders van ploeg-Merckx naar Sport Vlaanderen-Baloise

maandag 12 oktober 2020 om 19:26
Jens Reynders van ploeg-Merckx naar Sport Vlaanderen-Baloise

foto: Cor Vos

Sport Vlaanderen-Baloise heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Jens Reynders. De 22-jarige coureur komt over van Hagens Berman Axeon, de Amerikaanse opleidingsploeg van manager Axel Merckx.

Omdat Reynders bij Sport Vlaanderen-Baloise voor het eerst prof wordt, tekent hij voor twee seizoenen bij het Belgische ProTeam. Eerder kwam de belofte uit Tongeren uit voor de U23-ploeg van Wallonie Bruxelles en het Luxemburgse Leopard.

Reynders is een talentvolle renner voor het klassieke voorjaar. Dat bewees hij vorig jaar met een derde plek in de beloftenversie van Gent-Wevelgem (de Kattekoers) en een derde plaats in Parijs-Roubaix voor beloften. Ook wist Reynders de GP de Pérenchies (UCI 1.2) te winnen.

Dit artikel delen:

8 Reacties

lander luypaert 12 oktober 2020 om 19:35

Volgend jaar rijdt hij een jaartje bij Topsport en in het jaar 2023 sluit hij aan bij Uae. Hij heeft er al toekomstplannen met Matxin gemaakt.

Rawolf 12 oktober 2020 om 19:46

Bron?

Vinyakke 12 oktober 2020 om 20:18

Van Philipsen had je ook uit eerste hand gehoord dat die ging blijven toch? Ik wil maar zeggen: die gasten spreken soms voor hun beurt. Al kun je hier natuurlijk wel gelijk hebben. Zijn er zo nog weetjes? Die 10 lotto’s bijvoorbeeld? Of campenaerts? Van keirsbulck? roelandts? Keukeleire? Vermote? …

lander luypaert 12 oktober 2020 om 20:25

Nee van de rest weet ik niets. Philipsen wou wel blijven hoor. Maar Uae gaf hem een niet zo goed voorstel wat interessanter was bij Alpecin :)

Btw: Het mooiste bewijs kijk op de Insta van Jens Reynders en kijk wie er heeft gereageerd. Jawel Matxin Joxean. En kijk naar Reynders zijn vrienden. Hij volgt alle renners die bij Uae rijden.

Thoin 12 oktober 2020 om 20:55

@lander heeft gelijk, Jens komt uit mijn streek.
Ben benieuwd of hij nu in 2022 of 2023 gaat naar UAE.
In 2018 kon hij naar LTS u23 maar koos hij voor jaartje extra Leopard omdat hij profkoersen mocht rijden. Stippelt heel goed zijn carrière uit. Wordt de nieuwe Capiot voor TSV

Jan 13 oktober 2020 om 09:09

fijn dat jij dat even post hier, als hij jou dat in “vertrouwen” verteld …

CeRo 12 oktober 2020 om 21:36

Jens Reynders heeft tijdens zijn winterstage ook al enkele ritten met UAE meegereden.

lander luypaert 12 oktober 2020 om 22:03

Ja klopt. En hij deelde de kamer met Ayuso.

Headlines

Materiaalzone

Populair