Jasper Philipsen twee jaar langer bij Alpecin-Fenix

vrijdag 17 juni 2022 om 20:09
Jasper Philipsen twee jaar langer bij Alpecin-Fenix

foto: Cor Vos

Jasper Philipsen heeft zijn aflopende contract bij Alpecin-Fenix met twee jaar verlengd. Daardoor is de Belgische sprinter nog tot zeker eind 2024 verbonden aan de Belgische ploeg.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

“Ik ben erg blij dat we snel een akkoord hebben bereikt over een contractverlenging van twee jaar. Ik voel me hier goed en kijk ernaar uit om me de komende seizoenen verder te ontwikkelen binnen de ploeg”, aldus Philipsen.

De 24-jarige Philipsen koerst sinds 2021 voor Alpecin-Fenix, nadat hij in 2018 al beroepsrenner bij het Amerikaanse Hagens Berman Axeon was geworden en in de twee seizoenen daarna voor het WorldTeam van UAE Emirates reed.

Sinds zijn komst naar de ploeg van de broers Roodhooft boekte hij al dertien profoverwinningen. In 2021 won hij onder meer twee etappes in de Vuelta a España, Eschborn-Frankfurt, de GP de Denain en de Scheldeprijs.

Het huidige seizoen begon hij met twee dagzeges en winst van het puntenklassement in de UAE Tour. In april won hij ook een rit en het puntenklassement in de Ronde van Turkije. In de Baloise Belgium Tour, die momenteel bezig is, won hij de tweede rit naar Knokke-Heist.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Gestoorden 17 juni 2022 om 20:44

Goh! Ik had verwacht dat Pat en de wolven hem hadden binnen gehengeld.

Shinzawai 17 juni 2022 om 21:42

Dat is Merlier, niet Philipsen.

Gestoorden 17 juni 2022 om 22:12

Tjek, is ook zo.

Gibo 17 juni 2022 om 20:46

Nog altijd maar 24 jaar, gaat precies al even mee.

Fifty 17 juni 2022 om 21:50

heeft nog marge

S'mon 17 juni 2022 om 20:57

Goed voor Alpecin, en ook voor Philipsen die zonder Merlier dé sprinter zal worden bij Alpecin. En laten we niet vergeten dat deze ploeg volgend jaar waarschijnlijk een worldtour-ploeg is, ook dat zal wel meegespeeld hebben.

Arry1338 17 juni 2022 om 22:49

Bij Lekkere bij titel bij

evelineroos 17 juni 2022 om 23:39

Jasper wants to keep his hair.

Martijn Arensman 18 juni 2022 om 00:58

Lol !! En wat extra letters voor verplicht aantal letters

Blackcanyon 18 juni 2022 om 07:02

Jonas Rickaert ook, maar hij gebruikt te weinig van dat middel of het werkt niet.

Overigens een renner die mijn sympathie verdient.

Bonorrie 18 juni 2022 om 07:50

maar wel zonder roos :)

Quincy Adams (aka voorwiel) 17 juni 2022 om 23:46

Zat er aan te komen natuurlijk.

Mystery Rider 18 juni 2022 om 05:31

Inderdaad het begint de spuigaten uit te lopen – ik begrijp dat WF inkomsten wil genereren, maar het aantal terugkerende banners en pop-ups is echt niet meer van deze tijd !

klootje kriekeljon 18 juni 2022 om 06:49

Probeer DuckDuckGo of Brave eens als mobiele browser.

Well played WF, van expres eens op reclame klikken voor jullie inkomsten naar speciaal een andere browser nemen.

HSV 18 juni 2022 om 10:08

Goede keuze voor beide partijen. Overigens denk ik dat Merlier niet gaat gedijen bij quickstep. Dat is een bescheiden kerel, die gaat last krijgen van de druk daar. Die zal groter zijn dan bij alpecin.

Headlines

Populair

Materiaalzone