Jan-Willem van Schip: “Het voelde zo fucking goed vandaag”

zondag 25 maart 2018 om 18:58

Jan-Willem van Schip reed een ijzersterke Gent-Wevelgem. De Schalkwijker van Roompot-Nederlandse Loterij sprong na 30 kilometer mee in de vroege vlucht, en na 250 kilometer kwam hij als twaalfde over de finish, nadat hij zich niet verscholen hield in de favorietengroep. “Het voelde zo fucking goed vandaag”, reageerde hij op typerende wijze na afloop voor de camera van WielerFlits.

Van Schip stond met een goed gevoel aan de start en zegt relatief ‘relaxed’ over de Baneberg en de Kemmelberg te geraken met de voorsten. “Ik zat er wel lekker in en toen kwamen ze terug, toen was het allemaal wind mee. Ik dacht Verrek joh, eerste vijf kilometer ging ik helemaal choco, maar daarna draaide het wel goed.”

In de slotkilometers aasde Van Schip nog op een uitval. “Het kwam net niet helemaal goed uit, dus daar baal ik wel van.” In de sprint zat hij in het wiel van Arnaud Démare, die derde werd. “Daar verneukte ik het. Ik was net niet goed genoeg. […] Ik werd echt vol van mijn sokken gereden door al die gasten, maar ik ging te laat, had eerder moeten gaan”, geeft hij aan.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

62 Reacties

ronddraaien 25 maart 2018 om 19:01

Edit redactie: niet vloeken

vlek 25 maart 2018 om 19:02

Heerlijke koers gereden. Veelbelovend voor de komende jaren.

Gebruikersnaam 25 maart 2018 om 19:08

Dit soort renners kunnen ze wel gebruiken bij Djumbo en dan bedoel ik vooral renners die weten hoe ze in een waaier moeten rijden.

kelderfan 25 maart 2018 om 19:09

Ja, die gast heeft potentie.

Cadellie 25 maart 2018 om 19:10

Heldd

vanSpringel 25 maart 2018 om 19:11

Wordt die jongen in de wedstrijd wel gecoached door een ploegleider d.m.v. oortjes ? Van Schip moet in de finale van zo’n wedstrijd aan de teugel. Jan Willem den Tanker.

Christian 25 maart 2018 om 19:13

Jammer dat het choco was op de Bananenberg, maar verder: chapeau!

jessevdalen 25 maart 2018 om 19:14

En ook nog eens gruwelijk slim. Niet voor niks een veel te vage universitaire studie… heerlijk hoe die in het leven staat :)

Arema Pro Cycling Team 25 maart 2018 om 19:23

Sunweb: halen die gast!!

Javier 25 maart 2018 om 19:32

Haha mooi interview zeg.

Verweggistan 25 maart 2018 om 19:51

@Zjoske: Als jij 230 kilometer in een kopgroep hebt gezeten mag je ook vloeken ;)

sstijnntje 25 maart 2018 om 19:53

Echt gouwe vent

Pat McQuaid 25 maart 2018 om 19:54

Held

Samlambeej 25 maart 2018 om 19:54

Hah mooie kerel. Dit taalgebruik en eigelijk toch ne slimmerik. Puike prestatie vandaag.

Bikeage 25 maart 2018 om 20:06

Haha, wat een held is deze gast!

Romāns Vainšteins 25 maart 2018 om 20:12

Mooie koers, lijkt me snel transfermateriaal

Covadonga 25 maart 2018 om 20:29

JW van Schip -1

kampie 25 maart 2018 om 20:54

Beide Roompot mannen extreem sterk gereden, chapeau

TomDJ 25 maart 2018 om 20:54

Covadonga, hoe bedoelt u?
Wat een geweldige koers van Van Schip!
De hele dag in de aanval en dan nog meerijden met gasten als Sagan en Van Avermaet.
Dan ben je naar de klote.
Dan hoef je geen gepolijste antwoorden te verwachten.
Juist mooi dit, die emotie.

zipp404 25 maart 2018 om 21:08

Ik heb begrepen van insiders dat het er wel eentje is met een gebruiksaanwijzing. Dat doet niks af aan zijn talent en manier van koersen. Als renner respecteer ik hem!

jvh93 25 maart 2018 om 21:09

Zowel van Schip als van Goethem enorm goed gereden vandaag. Had niet verwacht dat ze er nog aan zouden blijven toen de groep terugkwam, maar dat deden ze wel en ze probeerden nog aan te vallen voor de winst ook. Ze hebben de koers gekleurd vandaag, toppers!

Fort 25 maart 2018 om 21:17

Leuk af en toe zo’n interview. Hoop alleen niet dat JW een persiflage van zichzelf gaat worden. Verder natuurlijk geweldig gebikkeld!

jp.vanoosterhout 25 maart 2018 om 21:30

ik heb nog nooit in mijn leven iemand die 220 km in de aanval is geweest horen zeggen er had meer ingezeten,en dan deden ze { van het schip en ook van goethem } nog kopwerk in de favorieten groep met gilbert,sagan,viviani,stuyven,matthews,van avermaet..ongelooflijk ! ik denk dat we hier getuige zijn geweest van een nieuwe klassiekerheld !

Sebas 25 maart 2018 om 21:36

Lekker Willem! Hij ging meer kapot in dat interview dan in de koers. Denk die hoest de pijp uit hier voor de wf-camera.

Dat “fckng” vind ik echt niks … rest van zn vocabulair is prima.

assen 25 maart 2018 om 21:57

Heb m vorig jaar hier op WF gezien. Van mij hoeft dat jolige taalgebruik niet, maar als je zo’n lef hebt en je benen zo laat spreken – chapeau.

Reken maar dat deze twee mannen zijn opgevallen vandaag bij andere renners en ploegleiders.

Headlines

Materiaalzone

Populair