Jan Ullrich had zware bloedvergiftiging: “Maar ik ben niet opnieuw verslaafd”

vrijdag 31 december 2021 om 15:39
Jan Ullrich had zware bloedvergiftiging: “Maar ik ben niet opnieuw verslaafd”

foto: Cor Vos (archief)

Jan Ullrich heeft voor het eerst gereageerd op het nieuws dat hij weer in het ziekenhuis lag. Vorige week bracht Bild naar buiten dat de Duitse oud-wielrenner was opgenomen na een terugval van zijn drank- en drugsverslaving, maar dat klopt niet. “Ik had een trombose en een zeer zware bloedvergiftiging”, vertelt Ullrich aan de krant.

“Het klopt dat ik ben opgenomen in een ziekenhuis“, aldus de inmiddels 48-jarige Ullrich. Op terugreis van Cuba, waar hij zijn verjaardag had gevierd met vrienden, naar Duitsland moest een tussenlanding gemaakt worden omdat Ullrich zich niet goed voelde. “Maar ik ben niet opnieuw verslaafd. Bij het begin van de behandeling onderging ik een drugstest, en die was natuurlijk negatief.”

“Ik ben weer aan de dood ontsnapt”, voegt hij er nog aan toe. Ullrich had eerder dit jaar in gesprek met Lance Armstrong aangegeven dat hij in 2018 ook bijna overleden was. “Drie jaar geleden had ik grote problemen en was ik er net zo aan toe als Marco Pantani. Bijna dood. Nu ben ik heel gelukkig”, zei hij in de podcast The Move.

‘Lance heeft me goed geholpen’
Armstrong was afgelopen week ook aan de zijde van zijn vroegere rivaal. “Hij was de eerste persoon die mij is komen opzoeken in het ziekenhuis. Hij heeft me goed geholpen. Ik wil hem daarvoor bedanken”, aldus Ullrich, die ook nog kampt met de nodige rugklachten. “Drie of vier tussenwervelschijven zijn ondertussen helemaal ingezakt. Ik ben nu nog maar 1,81 meter, vroeger was ik 1,83 meter.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Romāns Vainšteins 31 december 2021 om 15:59

Ik ben nu nog maar 1,81 meter, vroeger was ik 1,83 meter.”

Da’s gek, ik heb dat precies andersom!

Derierre de la course 31 december 2021 om 16:48

Dit gaat over lengte, niet over omvang ;)

Romāns Vainšteins 31 december 2021 om 17:25

Ik ben zo fit als Valverde kan ik je vertellen, zit nog veel te veel op de fiets om dicht te slibben en zwem daarnaast ook nog eens.

Derierre de la course 31 december 2021 om 20:36

Voor zwemmen zou een druppelvorm wel helpen toch?

Edit: Wel leuk dat zelfs de grote RV wel eens hapt.

Dikke Vrouw 31 december 2021 om 17:42

Welke vergif was er dan in zijn bloed?

Emergo 31 december 2021 om 18:20

Even googelen dan weet je precies waar bloedvergiftiging vandaan komt.

Franco Ballerini 31 december 2021 om 18:54

Waarschijnlijk cholesterol.

Derierre de la course 31 december 2021 om 20:37

Je kan jezelf met alles vergiftigen als het maar te veel is. Zelfs met water.

Maillot à Pois 31 december 2021 om 20:38

Over dat laatste kan Freddy Maertens je alles vertellen

vincenzo 31 december 2021 om 20:57

De bloedstolsels die een darminfarct veroorzaken, ontstaan vaak in de slagaders in de darmen, maar het kunnen ook stolsels zijn die van elders in het lichaam met het bloed naar de darm worden meegevoerd. Deze stolsels komen dan vooral vanuit het hart. De buik zwelt op, de bloeddruk daalt, de hartslag stijgt en de patiënt wordt koud en bleek. Ook krijgt de patiënt vrijwel altijd een bloedvergiftiging. Een darminfarct is zeer ernstig en acuut en vrijwel altijd is een operatie en antibiotica nodig.

the_tank 31 december 2021 om 19:13

Je kunt veel over Amstrong zeggen, maar ik vind het sowieso een goede Move dat hij Jan opnieuw heeft opgezocht. Dat had hij net zo makkelijk niet kunnen doen.

klootje kriekeljon 31 december 2021 om 21:08

Zo doen vrienden dat ja, voor op sociale media.

vincenzo 31 december 2021 om 20:33

edit wf: houdt het bij wielrennen svp

Murcia 31 december 2021 om 21:10

Voor de hand liggend als je Willem Engel heet of diens groupie bent. Buiten de antivaxx beweging niet echt.

Draadband 31 december 2021 om 21:11

Kan heel goed zijn, maar er bestaan nog wel meer mogelijkheden.

Theo Middelkamp 1 januari 2022 om 00:31

Daar kan ik nou zo giftig om worden……

IlPirata 1 januari 2022 om 08:40

Goed nieuws, het beste voor 2022 Der Jan.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair