Jakobsen bevestigt Vuelta-deelname en heeft zijn tanden terug

donderdag 17 juni 2021 om 08:19
Jakobsen bevestigt Vuelta-deelname en heeft zijn tanden terug

foto: Cor Vos

Tien maanden na zijn harde val in de Ronde van Polen heeft Fabio Jakobsen zijn tanden terug. In aanloop naar het NK wielrennen op de weg op de VAM-berg deelde de sprinter van Deceuninck-Quick-Step twee foto’s: een waarop hij nog zonder gebit is te zien, en een mét.

“Zoek de tien verschillen in deze foto’s! Ik ben extreem dankbaar voor al het werk dat is gedaan om mij mijn tanden terug te geven”, schrijft Jakobsen. “Om te beginnen met prof. Gert Meijer en drs. Jeroen Liebregts. Bedankt allebei en alle andere medische en tandheelkundige medewerkers voor de steun en al het werk in de afgelopen acht maanden. Jullie waren allemaal geweldig.”

“Ook dank aan Michiel Wouters die de implantaten heeft gemaakt”, gaat hij verder. “Het resultaat is verbluffend en ik ben er dankbaar voor. Ik denk dat ze prachtig zijn. Het kostte allemaal heel wat autoritjes naar het Radboudumc in Nijmegen, Michiel Wouters in Rosmalen en de Expertise Kliniek voor Implantologie in Grave, maar het was het waard.”

Via Wallonië naar de Vuelta
Jakobsen maakte dit seizoen in Turkije zijn rentree en deed sindsdien ook de Volta ao Algarve en de Dauphiné. Het NK wordt zijn eerste eendagskoers. “Nu ga ik op voor de komende doelen op de fiets. Eerst rijd ik dit weekend met een brede lach het nationaal kampioenschap. Daarna volgen een trainingskamp in Livigno, de Ronde van Wallonië en de Vuelta a España.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

hjjanssen1973 17 juni 2021 om 08:33

Prachtig!!

Yeez 17 juni 2021 om 08:33

Wat een gebit al niet kan doen. Ik hoop (en ik denk) dat de medische malaise nu grootendeels achter de rug is en hij zich weer volledig op het fietsen kan storten

7even 17 juni 2021 om 08:34

Fijn om zijn lach te zien!

vroege vlucht 17 juni 2021 om 08:39

Fijn dat hij ze weer terug heeft. Ik zou zeggen laat ze maar goed zien aan het publiek op de eerst volgende overwinningsfoto op de meet!

Aart van Woud 17 juni 2021 om 11:37

Dat had ik zelf niet beter kunnen verwoorden, dus ik sluit me aan bij je reactie.

Romāns Vainšteins 17 juni 2021 om 08:43

Hij zal dan de kiezen bedoelen? Uiteindelijk zullen ze er wel een Hollywoodje in kunnen zetten lijkt me?

Wheely 17 juni 2021 om 11:54

Je moet wel even op de foto klikken.

Fast Freddy 17 juni 2021 om 13:20

Doh! Ha ha

Maillot à Pois 17 juni 2021 om 08:56

Fijn zo! Wat heeft Jakobsen toch al een hele weg afgelegd!

En dit komt net op tijd, nu de mondkapjes steeds vaker af zullen mogen ;-)

Polleke 17 juni 2021 om 09:33

Nu nog een mes ertussen en gaan…

horsm 17 juni 2021 om 09:36

Goh, wat een verschil, zeg. En wat een bikkel Jakobsen…

Jean Dumas 17 juni 2021 om 09:46

Wat een kop.

Shinzawai 17 juni 2021 om 10:46

Hopelijk gaat hij zich dan ook weer in de sprints mengen.

Olly 17 juni 2021 om 11:36

Geweldig om te zien.

Groetjesaandevoetjes 17 juni 2021 om 13:23

Mooi man. Weet iemand of hij nu 10 maanden lang alleen maar vloeibaar voedsel gegeten? Lijkt me echt een hel (bovenop de revalidatie die ook super lastig is).

guyremgabdel 17 juni 2021 om 14:23

Prachtig. Nu nog het haar en het komt goed.

Westhoek Express 17 juni 2021 om 15:07

En Groenewegen wil maar niet toegeven. Laat DQS dit allemaal uit eigen zak betalen. Gierig, zo kennen we veel nederlanders. Dat balletje durft het zelfs bij grove fout, BAH!

HJJH 17 juni 2021 om 20:59

Volledig mee eens !!!!

Rufusvb 18 juni 2021 om 01:44

Misschien moet je de volgende keer er ook nog bij gaan stampvoeten. Vooral ook lekker blijven generaliseren: chapeau!

Reiger 18 juni 2021 om 02:32