Italiaanse sponsor voor ploegenklassement Tour de France

woensdag 17 oktober 2018 om 09:57
Tour de France

foto: Sirotti

NAMEDSPORT zal vanaf het seizoen 2019 de sponsor zijn van het ploegenklassement in de Ronde van Frankrijk. Het Italiaanse voedingsbedrijf, gespecialiseerd in energieproducten, zal de komende vijf jaar bij het ploegenklassement betrokken zijn. De naam zal prijken op ieder opgespeld startnummer. Ook zullen de mensen langs de route het bedrijf terugzien in de reclamekaravaan.


“Voor ons is het een droom die uitkomt”, zegt mede-oprichter Andrea Rosso in het persbericht. “De Tour is een wereldwijd evenement, een wedstrijd die uitzonderlijke media-aandacht garandeert. Het heeft ook een schat aan top sponsoren.”

NAMEDSPORT is geen onbekende in de wielerwereld. In Italiaanse koersen komt de naam bij vrijwel iedere podiumceremonie terug. Zo zijn onder meer de Ronde van Lombardije, Strade Bianche, Milaan-San Remo en Tirreno Adriatico presented by NAMEDSPORT. In de Giro sponsort het bedrijf de prijs van de meest strijdlustige renner. Sinds 2017 is NAMEDSPORT ook te vinden als sponsor in de Vuelta a España. Het bedrijf is nu dus bij alle drie de grote rondes betrokken.

Dit artikel delen:

5 Reacties

Covadonga 17 oktober 2018 om 12:14

Begrijpelijk dat ze de Tour kiezen, maar wel apart dat ze het niet in het Italiaanse wielrennen investeren. Best zuur voor Italië.

DeLuiaardVanLimburg 17 oktober 2018 om 13:02

Anders t artikel even lezen?

Lalsacien 17 oktober 2018 om 16:02

Dat doen ze dus wel.

Retro Lex 17 oktober 2018 om 16:11

Ik had nog nooit van ze gehoord. Tot nu dus.
betekent dit ook automatisch een Wildcard voor een Italiaans team in de tour ?

Titaantje 17 oktober 2018 om 17:30

Precies wat ik me ook afvroeg, maar in de Vuelta is dat iig nog niet het geval.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.