Israel-Premier Tech verlengt met Van Asbroeck en nog drie renners

maandag 26 september 2022 om 15:09
Israel-Premier Tech verlengt met Van Asbroeck en nog drie renners

Tom Van Asbroeck - foto: Cor Vos

Israel-Premier Tech heeft vier contracten verlengd. Tom Van Asbroeck (32), Guillaume Boivin (33), Mads Würtz Schmidt (28) en Rick Zabel (28) komen ook volgend seizoen uit voor de Israëlische ploeg. Boivin tekent bij tot eind 2023, de andere drie tot eind 2024.

Algemeen manager Kjell Carlström is blij dat hij ook volgend jaar kan rekenen op de vier ervaren renners. “Guillaume, Mads, Tom en Rick hebben inmiddels bewezen goede teamgenoten te zijn. Ze zijn bereid om in dienst te rijden van onze kopmannen, maar zijn tegelijkertijd in staat om de kans te grijpen als die zich aandient. Ze hebben bijdragen aan belangrijke momenten in de geschiedenis van het team.”

Van Asbroeck koerst al sinds 2019 voor de Israëlische ploeg en won in zijn eerste jaar Binche-Chimay-Binche. Sindsdien staat de rappe Belg droog, al was hij dit jaar nog wel goed voor enkele ereplaatsen. Zo werd hij onlangs tiende in de Gooikse Pijl. Ook Boivin, Würtz Schmidt en Zabel mogen af en toe voor eigen succes gaan, en met succes. Würtz Schmidt was vorig jaar namelijk nog succesvol met ritwinst in Tirreno-Adriatico.

Mads Würtz Schmidt won vorig jaar nog een rit in Tirreno-Adriatico – foto: Cor Vos

Van Asbroeck is blij dat hij ook de komende jaren zal uitkomen voor Israel-Premier Tech, ook al verkeert de ploeg in ernstige degradatienood. “Ik ben super blij, de ploeg voelt echt aan als familie. We hebben dit seizoen helaas onze pech gekend, maar Rome is ook niet in één dag gebouwd. Ik geloof nog steeds in het aanwezige potentieel. What is great will eventually shine!”

Dit artikel delen:

11 Reacties

AWestie 26 september 2022 om 15:21

Hopelijk zonder ProTeam clausule haha! Fluglsang wil al niet op het tweede niveau fietsen, dus ze krijgen waarschijnlijk al wat ruimte in de selectie ;)

1
Samamba 26 september 2022 om 16:47

Dat contracten verbreken zal heus wel meevallen. Wie van die dik betaalde renners gaat ergens anders in november/december dan nog een lekker contract uit de brand kunnen slepen bij een WT ploeg? Teuns misschien, maar die jongen heeft daar net getekend wetende dat er een grote kans was dat ze gingen degraderen. Zou een beetje raar zijn.

1
Shinzawai 26 september 2022 om 15:26

Renners die je bij een ProTeam zou verwachten. Benieuwd wat de kopmannen gaan doen na degradatie.

0
Kerstie 26 september 2022 om 16:16

Nou de Israëliërs zullen nog blijven en wat grote namen zullen hun contract door midden scheuren door de degradatie. Dit wordt een nikszeggende pro conti ploeg met net teveel geld en geen idee wat ze aan het doen zijn.

0
Cornelius 26 september 2022 om 16:30

De grote namen zullen wel blijven, omdat ze elders minder zouden verdienen.

0
Abdel-Kader Zaaf 26 september 2022 om 16:53

Of ze nou WT ploeg blijven of een PCT, hoofdzaak is dat de kopmannen hun salaris behouden. En qua wedstrijden hoef je er niet veel te missen als de ploeg in de top van de PC teams staat hoor. Wordt rijden als WT ploeg niet een beetje overschat ?

0
Cornelius 26 september 2022 om 17:29

Als ik het goed begrepen heb, zou IPT na degradatie alleen wildcards voor de eendaagse wedstrijden krijgen. Tour de France kunnen ze dan vergeten, tenzij de ASO bereid zou zijn pecuniae causa een wildcard te verstrekken.

0
Samamba 26 september 2022 om 17:39

@Cornelius. De Tour kan zelf nog 2 wildcards geven, 1 daarvan gaat naar B&B maar de andere kan wel degelijk naar Israel gaan (aangezien Total er eentje gegarandeerd krijgt).

Voor de Vuelta, Giro, Catalunya, Baskenland & Tirreno lijkt het veel complexer.

0
Verweggistan 26 september 2022 om 16:55

Van Asbroeck, Zabel en Wurtz hebben ze destijds nog overgenomen van Katusha.

0
Abdel-Kader Zaaf 26 september 2022 om 17:15

Van Asbroeck reed toch nooit voor Katusha ? Die kwam via EF education bij Israel terecht.

0
Verweggistan 26 september 2022 om 17:45

Verward met Biermans

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone