Israel Cycling Academy staat op het punt om de WorldTour-licentie van Katusha-Alpecin over te kopen. Volgens Cyclingnews wordt de deal, die al rond zou zijn, binnen enkele dagen afgerond. Israel Cycling Academy neemt naast de licentie ook elf renners met een doorlopend contract over.
Katusha-Alpecin verkeert al langere tijd in onzekerheid over de toekomst. Er werd door ploegeigenaar Igor Makarov met meerdere ploegen gesproken over een samenvoeging, maar nu lijkt Israel Cycling Academy de gelukkige om Makarov te ‘verlossen’ van zijn ploeg. Israel Cycling Academy is nu nog ProContinentaal, maar steekt de ambitie om te rijden in de WorldTour niet onder stoelen of banken.
Elf renners van Katusha-Alpecin (Jens Debusschere, Jenthe Biermans, Enrico Battaglin, Alex Dowsett, Reto Hollestein, Dani Navarro, Nils Politt, Mads Würtz Schmidt, Dmitry Strakhov, Harry Tanfield, Rick Zabel) zouden behouden blijven. Daarnaast heeft Israel Cycling Academy op dit moment zeven renners met een doorlopend contract voor 2020, en Daniel Martin en Hugo Hofstetter al aangetrokken. Naar verluidt zou de Fin Kjell Carlström de teammanager worden van de fusieploeg.
34 Reacties
Dat Katusha-Arkea verhaal gaat dus niet meer door. Gelukkig dat de renners mee kunnen en de meeste renners die geen contract hebben wel onderdak vinden
En Hermans verlengt
En dan wordt dat zeker dinsdag bekend.., samen met de mededeling dat Wout Poels mede kopman wordt en Jetse Bol zich bij deze ploeg gaat voegen?
Geen slecht idee
Ik verwacht op WF toch op zijn minst een reconstructie van het op het allerlaatste moment afketsen van de fusie tussen Katusha en Arkea.
Zie https://www.ciclo21.com/israel-katusha-la-fusion-que-viene-al-world-tour/ onderin.
Noem me een boer/onderontwikkelt, maar ik spreek/lees geen croissant.
'T is geen croissant, 't is paella ;-)
Google Translate?
Step back to Corendon and Van der Poel
As Cycle 21 was able to contrast from different sources related to these negotiations, at the start of this Tour of Spain the pressure of Canyon , a fundamental ally of Mathieu van der Poel , around which he wants to build a powerful long-term project, had placed to Corendon-Circus in a privileged position. A situation that was also helped by the Alpecin hair products brand, which also got off the Makarov ship to unite its future to that of the world champion of cyclocross.
The proposal of the Dutch continental professional squad – which has already assured the continuity of Van der Poel until 2022 – would have meant the absorption of all assets of the Russian structure, but the dismissal of all or much of its staff. A discarded option because everything suggests that German companies will swell the Corendon budget to try to follow their path to the elite.
Moet je nagaan hoe slecht mijn croissant, danwel paella is..
Dank je HennieK.
Twintig renners dus al. Er mogen nog wel een paar grotere namen bij, want met Martin als grootste naam en renners als Hermans en Battaglin daarachter ben je minstens zo armoedig als Katusha zelf en CCC dit jaar.
Vergeet Politt niet. Brengt de meeste World Tour punten binnen dit jaar voor Katusha. Misschien dan nu nog geen winnaar, maar hoe lang moest van Avermaet wachten op grote overwinningen?
Ik durf hem zelfs hoger aan te slaan dan Martin na diens toch wel zeer teleurstellende jaar.
Ik was vergeten dat Politt nog een contract had voor volgend jaar, inderdaad een zeldzaam lichtpunt bij die ploeg.
Politt werd eerder aan QS gelinkt.
Interessant eigenlijk dat die licenties gewoon verhandelbaar zijn. Al behouden alle renners met contract gelukkig wel hun baan.
Een gewone promotie/degradatie gaat niet met de hoge eisen waaraan een ploeg op het hoogste niveau moet voldoen. Dan is deze manier toch een stuk beter en netter.
Om te starten is het al vrij aardig. Slechter dan het huidige Katusha is onmogelijk.
Als Martin weer zijn nivo vindt, hebben ze een goede kopman voor de kleine ronden en heuvelklassiekers. En Hermans moet dat ook kunnen. Politt en Debusschere voor het voorjaar en Debusschere heeft ook een aardige sprint. Al hebben ze voor de sprints nog meer mannen (Cimolai, Minali en Sbaragli).
Minali en Sbaragli hebben nog geen contract voor 2020.
Van Asbroeck en Raim wel, als snelle mannen
Debusschere bakt er toch helemaal niets van als sprinter. Werd ook naar voren geschoven voor de Tour na afhaken Kittel. Cimolai zal sowieso wel de nr 1 sprinter zijn.
Ik denk dat het maar zeer de vraag is of Sbaragli en Minali überhaupt “mogen” blijven. Sbaragli een klassiek voorbeeld van een sprinter die nooit wint. Maar ook van een Dennis van Winden zal het me verbazen als hij kan bijtekenen.
Sbaragli won wel ooit per ongeluk een etappe in de Vuelta. Daar is hij zo van geschrokken dat hij daarna nooit meer iets won.
Zakarin dan maar naar Sunweb? Lijkt me een mooie vervanger voor Dumoulin.
Zakarin heeft al voor 2 jaar getekend bij CCC
@Vibeman
Neeeeeeeee, alsjeblieft niet.
Breke beentjes genoeg bij Spekenbrink.
Waarom Zakarin? Ze hebben met Oomen en Kelderman al twee kopmannen van dat niveau.
Omdat Zakarin wel weet hoe hij ritten moet winnen ?
Zoveel toffere coureur dan Kelderman en Oomen bij elkaar opgeteld so far, wellicht gaan die twee ineens bloeien en bloemen nu Dumoulin weg is, let’s see.
Zakarin is een oud-pakker, dus die gingen ze sowieso niet halen bij Sunweb.
Zakarin kan zeker etappes winnen. Meestal nadat hij ruimte krijgt nadat zijn klassement is mislukt. Als potentiële winnaar van etappes zeg ik zeker JA. Als podiumkandidaat NEE
Worldtour onwaardig, deze bij elkaar geraapte bende.
Op dit moment is Israel Cycling Academy natuurlijk wel 1 van de betere PCT samen met bv. Wanty en Total Energie. Een fusie met Katusha zal hen op het niveau brengen van CCC. Ze zijn sowieso al beter dan Team Dimension Data
Er zou wel nog een goeie kopman moeten bijkomen voor het grote rondewerk, want Dan Martin heeft wel zijn beste tijd gehad en Ben Hermans zal wat te licht uitvallen.
Misschien dat Guerreiro dan ook beter kan aanblijven ipv naar Ineos of Soudal gaan.
En is dit niet wat voor Poels? Of gaat die naar Sunweb/Bahrein?
Die gaat naar [EMBARGO].
Tja…ze gaan er beiden niet op vooruit qua kwaliteit…en zoals altijd bij fusies gaan er een hoop renners en staff op overschot blijven…dus eigenlijk maar half goed nieuws deze samenwerking…
Weer een procontinental ploeg voor 2020 minder, staat de teller al op 3? Zestig renners op straat voor volgend jaar. Slechte zaak voor het wielrennen!